Reden van inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tese, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Muppet
    Tijdens de bevalling of voor de bevalling? Tijdens de bevalling komt het nl. wel vaker voor dat hij zo oploopt, maar als het structureel voor de bevalling is zitten er grote risico's aan.

2. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    de 1e ben ik ingeleid op 41 weken ivm hoge bloeddruk

de 2e ben ik ingeleid op 39 weken omdat ik enorme voorweeen had en ook gewone weeen en 3cm ontsluiting maar het viel steeds stil.

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Even een vraagje voor iedereen die voor de uitgerekende datum is ingeleid. Hadden jullie al ontsluiting toen ze gingen inleiden?

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Ik had met 38 weken 2 cm ontluiting. Ben toen gestript en moest de volgende dag weer komen voor het inleiden. Had toen ruim 3 cm.
    Als ik toen nog geen ontsluiting had gehad, werd ik ook niet ingeleid. Maar moest ik weer komen. In het ziekenhuis waar ik liep hebben ze het liefst dat het lichaam al wat voorweg heeft gedaan.

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Ik ben bij mijn dochter ingeleid...

Bij haar zwangerschap zat ik al onder controle van de gyn, met 38,5 weken kreeg ik een extra echo waar ik zelf om heb gevraagt omdat ik bang was dat ik te weinig vruchwater zou hebben.
    De echo kreeg ik en volgends de gyn had ik niet veel vruchtwater maar was het nog wel voldoende...
    Mijn dochter werd gemeten.. meten ging moeilijk omdat ze al volledig was ingedaald maar zover hij kon meten was ze te klein en te licht en had ze dus een groei achterstand.
    Mijn placenta leek ook al wat verkalkt (teken dat ze klaar is om geboren te worden vertelde ze me)...ook was ik voor mijn doen volgends de gyn overtijd.
    Mijn jongens kwamen namelijk met 37,4 en 37,1 weken.
    Eenmaal klaar met de echo zei hij mij dat ik de volgende ochtend om 8 uur moest komen voor een inleiding...

De volgende dag hebben ze mijn vliezen gebroken... infuus voor weeenopwekkers wilde ik niet omdat ik eerst zelf wilde afwachten of ik weeen zou krijgen.. ik ken mijn lichaam en wist precies waar ik goed aan deed... ik heb immers al 2 bevallingen gehad dus wist hoe het zou gaan en wat ik zou moeten voelen.
    En al snel kreeg ik weeen en is mijn dochter al heel snel geboren na 1 keer persen.
    Achteraf had ze een super gewicht van 3510 gram en was ze 49 cm lang... de gyn kwam de volgende dag en schrok hier zelf van.

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ jenala: Bij mij toen ze gingen voelen of de baarmoedermond al vertreken was en of ze evt de vliezen konden breken had ik al 3 cm ontsluiting.
    Door het breken van de vliezen had ik 4 cm ontsluiting....

7. Tese

Tese Niet meer actief

Nee dit was voor de bevalling. Werd wel opgenomen hoor en kreeg ook medicijnen maar over inleiden is met geen woord gerept toen.
    Tijdens de bevalling zakte mn bloeddruk juist gevaarlijk. Zodanig dat iedereen om me heen begon te rennen en vliegen!

8. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi,

Ik ben met 39 weken ingeleid vanwege nier-leverstuwingen. Mijn bloedwaardes, de leverwaarden (asat en alat) werden slechter en slechter...Kindje bleef gezond maar om geen risico te nemen toch ingeleid. En nu heb ik een heerlijke mannetje sinds augustus 2009 :p

Groetjes

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Jenala, bij de eerste had ik 3 cm, (41weken)
    en bij de 2e had ik 3 tot 4 cm(39weken)....toen had ik op maandag een echo, en zij de gynea al ik zal je vanavond wel zien, maar vliezen moesten toch gewoon sochtends gebroken worden in het ZH, en daar is de bevalling ook doorgezet.

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben bij de eerste ingeleid omdat ik op 1 dag na 2 weken overtijd liep en het weekend in had moeten gaan.
    Eenmaal in het zh bleek het vruchtwater nagenoeg op en zijn ze direct begonnen met een hormoonveter. Ik had nul ontsluiting, verweking of ook maar 1 teken dat het snel zou beginnen.

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik ben ingeleid met 36,4 in verband met zwangerschapsdiabetes, hoge bloeddruk en bekkeinstabiliteit. Dit alles had tot gevolg dat mijn kindje het al vanaf 18 december heel matig deed maar ze hebben hem zo lang mogelijk laten zitten, om de dag zoiezo naar het ziekenhuis en laatste week zelfs elke dag op dinsdag bij 36,2 ging het niet goed met mij het ging heel erg rommelen en ik kreeg hypo op hypo echt heel erg laag, op woensdag naar ziekenhuis baby had een hele lage stabiele hartslag deed helemaal niet meer fluctureren echt heel naar moest toch weer naar huis had wel wee aktiviteit. Dag later naar de gyn terug deze schrok zo dat ik direct ingeleid moest gaan worden en continue aan de ctg man mocht ook gelijk blijven als de baby achteruit ging zou die direct gehaald worden. volgende morgen weer evrder met inleiden de gel had nagenoeg niets gedaan. katheter deed ook weinig alleen een weenstorm van het infuus kwam op gang uiteindelijk met een spoedkeizersnee bevallen kreeg hypo op hypo ging helemaal niet goed baby ging heel hard achteruit.

Hij heeft hulp gehad na de geboorte en 4 dagen kinderafdeling na 5 dagen mocht hij met me mee naar zal (wat was ik trots) en 1 dag later naar huis hij heeft echt moeten afkicken van de suiker.

nu gaat het super en ik had nog helemala geen ontsluiting

12. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik had trouwens 2cm ontsluiting toen ik werd ingeleid.

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    BIj 39 weken i.v.m te weinig vruchtwater...
    Ze hadden trouwens al van te voren voorspeld dat het een grote baby zou worden (wat achteraf best mee viel! ) dus toen had ik gevraagd of ze wilde inleiden bij b.v 38 weken maar dat deden ze niet omdat ze het gewoon wilde afwachten...
    Uiteindelijk voelde ik de kleine het weekend voor het inleiden minder goed, CTG gehad maar de bewegingen waren nog wel goed genoeg, toen hebben ze nog wel een echo gemaakt en zeiden ze dat er te weinig vruchtwater was en de volgende dag werd ik ingeleid (op maandag ) en op woensdag ben ik uiteindelijk d.m.v keizersnede bevallen...

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh ik had trouwens nog geen ontsluiting en de ballonkather hielp niet en uiteindelijk de gel pas na 2 dagen... Vandaar dat er toch nog best wel een tijd tussen zat...
    Maar toen het eenmaal op gang was is het allemaal wel snel gegaan qua cm's, alleen toen ik mocht persen ben ik bijna 1,5 uur bezig geweest en wilde ze niet verder indalen *ze was van te voren nog niet helemaal ingedaald *

15. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Bij 38 weken, kindje groeide niet meer. Had toen al 1 cm.

16. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Ik ben ingeleid met 38 weken en 2 dagen omdat ik teveel last van mijn spierziekte kreeg. Ik had 2 centimeter ontsluiting toen ik ingeleid werd!!

17. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    #37 MamaR, 20 dec 2010
    Laatst bewerkt: 20 dec 2010
    Ik ben ingeleid met 39 weken omdat mijn moeder op mijn uitgerekende datum geopereerd werd aan kanker...

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben ingeleid met 39+1 vanwege een te hoog HB gehalte (9,5). Bloed was aan het indikken, wat gevolgen kon hebben voor mijn nieren, lever en hart. Daarnaast had ik een erg hoge bloeddruk (140/110). Ze vonden het beter om moeder en kind van elkaar te scheiden.

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ben met 37wk ingeleidt. gebroken vliezen vanaf week 32. 5wk bedrust, antibiotica, weeremmers tot 34wk, en kans op infectie. was het wel beu. inleiding duurde vanaf aansluiting infuus nog geen 5 uurtjes dus was er ook wel klaar voor volgens mijn.

nando was 44cm en 2740gr, 2 dagen in het ziekenhuis gebleven vanwegen de gebroken vliezen en moesten blijven ter observatie. nando was nog geen 1 dag oud en hebben wel 6x mis geprikt in zjn handje voor wat bloed omte onderzoeken op infectie. uiteindelijk iemand van de IC in zijn onderbeentje bloed geprikt.

20. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    34+5 ivm pre-eclampsie en HELLP. Mijn leven kwam in gevaar.
    Uiteindelijk ks geworden omdat zoonlief het anders niet zou overleven (hij was te zwak).

Deel Deze Pagina