Hier ook geen vernoemingen, maar gewoon omdat we 2 namen mooi vonden. En omdat we zelf allebei maar 1 naam hebben en dit allebei jammer vonden, wilden we dit wel voor onze kids. Hebben ze zelf ook nog een keuze. Ik vind het ook erg stoer klinken, de 2 namen achter elkaar!
Mijn eerste dochter is met haar 2e naam vernoemd naar mijn overleden vader. Mijn 2e kind (zoon) is met zijn 2e naam vernoemd naar mijn dochter door de naam te gebruiken die zij had gehad als ze een jongen was geweest. Nu in verwachting van een meisje en dus kunnen we het rijtje mooi afmaken en haar met haar 2e naam vernoemen naar haar broer met de naam die hij had gekregen als hij een meisje was geweest
Mijn dochter heeft ook 2 namen en is niet vernoemd. Ik vind 2 namen zelf gewoon mooier en het maakt haar iets unieker. De combinatie voornaam - achternaam kan misschien al bestaan, maar hoe groot is nu de kans dat er nog iemand rondloopt met dezelfde voornaam - tweede naam - achternaam? Maar ik wilde expres niet vernoemen. Ik wilde echt een naam voor haar, en daarnaast ook niemand voor het hoofd stoten. En bijkomend pluspunt natuurlijk is dat ze eventueel kan kiezen om haar tweede naam te gebruiken als ze die liever heeft