Wie geeft mij hoop na deze terugplaatsing?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jufbibi, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    #1 jufbibi, 30 okt 2013
    Laatst bewerkt: 30 okt 2013
    Hallo allemaal,

Ik heb gisteren de terugplaatsing gehad van onze 1e cryo. We hadden vóór we naar het ziekenhuis gingen geen telefoontje gehad dat de terugplaatsing niet door kon gaan, dus we waren redelijk verwachtingsvol toen we in de wachtkamer zaten. Ik had geprobeerd om ontspannen en rustig te blijven, maar meteen na binnenkomst vertelde de IVF-arts al dat het ontdooien niet goed gegaan was. Het was een 11-cellig eitje, maar er was nu nog maar 1 cel over. :(

Ze hebben dat eitje wel teruggeplaatst, maar ze gaven ook meteen aan dat de kans op zwangerschap maar 2-3% is. Pffffff wat een klap is dat dan. :(:x Natuurlijk hadden we van tevoren verwacht dat de terugplaatsing nog afgezegd kon worden, maar niet op dat moment nog zo'n nieuws als je al daar bent.

Zijn er meer mensen die dit gehad hebben? Zijn er meiden die zwanger zijn geworden van een eitje wat maar uit een paar cellen bestaat? En hoe houden jullie allemaal die hoop na elke keer weer een tegenslag??

Groetjes jufbibi :(

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Das inderdaad een tegenslag, helemaal als je het pas te horen krijgt als je er al bent. Zelf heb ik geen ervaring met cryo's. Die hadden wij nooit. Ik ben wel 2 x zwanger geraakt van een 6 cellig embryootje met fragmentatie. Maar dat is wel iets meer dan 1 cellig.

Ik neem wel aan dat ze het neit terug geplaatst zouden hebben als er helemaal geen hoop meer zou zijn? Wonderen bestaan. maar ik denk wel dat je goed in je achterhoofd moet houden dat er een reeele kans is dat deze poging niet gaat lukken.

Onze wens is inmiddels vervuld, maar ik weet nog hoe moeilijk het is om hoop te houden. Na een mislukte poging was het hier altijd: Even slikken en weer doorgaan. Meer kun je niet doen denk ik.

Heel veel sterkte en succes en ik hoop dat jullie grote wens vervuld mag worden.

Liefs!

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Hoi Jufbibi (naamgenoot!)

Helaas geen positief verhaal om je op te beuren maar wel dezelfde ervaring vorige maand gehad helaas!
    Wij hadden 2 cryos (van de 11) laten ontdooien. We waren ook net als jij enorm verwachtingsvol omdat we geen telefoontje hadden gehad dat het niet door ging.
    Toen wij in duitsland aankwamen kregen we ook nog eens te horen dat beide nog leefde en beide weredn terug geplaatst. Je begrijpt mijn enthousiasme steeg en steeg en mijn hoop ook, ik kon op dat moment niet gelukkiger zijn.
    Helaas kwam later de klap, toen de tp zelf begon kreeg ik te horen dat de kwaliteit verschrikkelijk slecht was. Ze waren 3 dagen oud en het was een 2 en 3 cellige, en ook nog eens vol fragmentatie. Slechter kon dus gewoon niet helaas :(
    Het was voor ons ook een klap in het gezicht, aangezien wij echt op een roze wolk zaten en er kei-hard vanaf werden gegooid.

Hoe het is afgelopen kun je vermoedelijk zelf wel raden :( ik moet ook heel eerlijk zeggen dat mijn hoop ook al meteen weg was en ik alweer leefde naar een volgende nieuwe poging. Hopelijk hierbij met meer resultaat.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en een knuffel geven.
    Hopelijk gebeurd er toch nog een wonder!

4. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Ik help je gewoon hopen dat er een wondertje gebeurt!!
    Ik duim heeeeel hard met je mee!
    Dikke knuffel!

5. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Hoi dames, super lief jullie reacties! Hopelijk heeft het duimen effect en gebeurt er idd een wonder. Al geloven wij daar nu niet in, ook omdat het anders alleen maar tegenvalt als het niet zo is. :(

@ Zora, fijn om te horen dat jullie wens vervuld is. Geniet er maar goed van. Ben blij om te horen dat er ook positieve verhalen zijn..dat houdt je toch op de been. Je kunt inderdaad niet meer doen dan slikken en doorgaan. Dat proberen wij ook. Maar dat valt vaak niet mee, zeker wanneer iedereen in je omgeving zwanger is of al een baby heeft. Je hebt gelijk, want een 6-cellig eitje is wel wat meer dan een 1-cellig. Hoeveel pogingen heb jij gehad dan als ik vragen mag?

@ Bbibi, knuffel terug voor jou. Wat erg dat je dat zo hebt mee moeten maken vorige maand. Pfff het is allemaal niet niks. En wisten ze dit bij jou dus ook niet eerder dan het moment van de TP dat de kwaliteit slecht was? Ik kan me goed voorstellen dat je erg hoopvol bent als je van tevoren hoort dat het door kan gaan en er ook nog 2 worden teruggeplaatst. En dan ineens bam is al je hoop met de grond gelijk gemaakt, niet? Hebben ze bij jou toen helemaal niets meer teruggeplaatst dan? En mag ik vragen waarom jullie voor het ziekenhuis in Duitsland hebben gekozen? Zijn die beter of?

@ Juudje, lief van je. En hoe ver ben jij in dit traject?

Liefs jufbibi

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi Jufbibi,

Bij mij hebben ze wel gekozen ze terug te plaatsen, allebei. Want iedere kans is er 1 zeggen ze dan. In Duitsland staan ze daar net iets anders in dan in Nederland. Daar gooien ze alles weg wat buiten en A (of B) kwaliteitje valt. Ikzelf ben meer van het nederlandse protocol als ik eerlijk ben. Ik maak al zo weinig kans met mijn immuunproblemen, dus wil ik alleen maar toppers terug als het aan mij ligt. Maar helaas mag ik dat zelf neit bepalen. Ik ben uiteindelijk ongesteld geworden. Maar moet eerlijk zeggen dat ik ook niet anders verwacht had :(
    De kans was ook zo nihil (ik wil je niet depressed maken hoor ;) ) maar dat is gewoon de realiteit waar je rekening mee moet houden.

Wij hebben inderdaad voor DD gekozen omdat zij erg goed staan aangeschreven en zeker voor mensen met immuunproblemen. Zij gaan net een stapje verder dan in Nederland en willen alles proberen wat de kansen kan verhogen.

Meid ik hoop met heel mijn hart dat jij het tegendeel gaat bewijzen en gewoon zwanger wordt van dit wondertje in je buik! Zou ook weer een motivatie zijn voor andere dames! ik duim heel hard voor je. ps. Hoe oud is jou cryo? 1-cellig is net zo goed maar als hij maar 1 dag oud is is het niet zo erg namelijk... :)

7. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Hoiiii Bbibi,

Bedankt voor je lieve woorden, laten we idd hopen dat het wat wordt. Al ga ik natuurlijk niet vanuit, dan valt het hopelijk niet zo tegen. De kansen zijn zo klein...dan moet je ook gewoon realistisch zijn. Je maakt mij niet zo snel depressief..haha..dus ik kan er wel tegen als je dat zegt. Eerlijkheid duurt het langst, toch?! :)

Wat voor immuunprobleem heb jij dan als ik vragen mag? :) Heeft dat invloed op je vructbaarheid dus? Kan me heel goed voorstellen dat je alles probeert te doen wat de kansen verhogen, heel slim toch! Wat doet Duitsland dan allemaal anders dan hier in NL? En krijg je daar ook meer pogingen of ook gewoon 3?

Mijn 1-cellig eitje was maar een paar uurtjes oud...die was diezelfde dag namelijk pas ontdooid. Hoezo? Maakt dat uit hoe oud die cyro dan is? Ik dacht dat ontdooien altijd gebeurde op de dag van de Tp of is dat niet het geval dan? Hoe oud waren die van jou dan?

Liefs jufbibi

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    hey jufbibi

Sorry zie nu pas je berichtje schaaaam!
    Maar ik krijg ook maar gewoon 3 pogingen hoor net als ieder ander! Maar gelukkig heb ik veel cryos waar ik sowieso al bijna een half jaar Zoet mee ben gelukkig! Maar 1 cellig voor een een dag oude cryo maakt het verhaal wel degelijk anders!
    Mijn 2 en 3 cellige waren 3/4 dagen oud! Die hebben langer mogen ontdooien voor ze terug geplaatst werden! Dusja die waren super slecht van kwaliteit! Nu lijkt 1 cellig op dag 1 me ook niet fantastisch maar iig een stuk beter dan die van mij ;)

Ik heb een te overactief immuunsysteem vandaar dan ik infuzen krijg en prednisolon om dat te onderdrukken. Mijn immuunsysteem ziet het embryo als lichaamsvreemd! En valt dat helaas aan :( dus heel vervelend!

Wanneed mag je testen? Hopelijk is het gewoon een steek beebje!
    Ik duim voor je :)

9. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Hi Bbibi,

Helemaal niet erg hoor. Ik heb ook wel eens een bericht niet gezien. Je kunt zeker nergens instellen dat je wel een bericht krijgt als er een nieuw bericht geplaatst is of wel?

Sow dan heb jij idd heel veel cryo's zeg, super fijn! :) Das wel een mooi vooruitzicht. Jij zit in het gewone IVF-traject, toch? Ik zit zelf in het PGD- traject en dat houdt ook ze mijn bevruchte eitjes onderzoeken op de ziekte van Huntington. Ik had 12 bevruchte en doorgedeelde eitjes, maar er hadden er 7 helaas Huntington en ongeacht de kwaliteit, vallen die dan meteen af. :( Dus vandaar dat ik maar 3 eitjes overhield, waarvan 2 cryo's. Maar omdat die eitjes al onderzocht zijn, zijn ze licht beschadigd en daardoor hebben ze minder kans met overleven als ze ontdooid worden. Heeeel vervelend dus! :(

Maar jouw verhaal over het aanvallen van jouw embyro's is ook heftig. Jeetje! :( Moet jij nu dan constant prednison en een infuus of hoe moet ik me dat voor me zien? Kan me goed voorstellen dat dat heeeel vervelend is...meid toch!!

Ik moet a.s. dinsdag testen..ik moet zeggen dat ik het deze keer minder spannend vind dan vorig keer...ook vanwege de lage kansen. Is het zo dat je meer kans hebt als je embryo maar 1 dag oud is? Waarom zijn die van jou zoveel dagen oud dan?

En wanneer moet jij testen dan??

Liefs jufbibi

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hi Meis,

Ik zie dat je dus toch negatief getest hebt :(
    wat vervelend weer ... dikke knuffel.
    Had je nu nog wel cryos liggen in de vriezer?

Wat vervelend dat jullie IVF met PDG moeten doen.. Ik neem aan dat jij alleen drager bent van het gen voor de ziekte van huntington? Hoe zijn ze hier achter gekomen? Heb je familie met deze ziekte?
    Bij ons in de woonplaats is er een speciaal gebouw voor mensen met de ziekte van huntington, die daar verzorgd worden. Is echt verschrikkelijk.
    Dus begrijpelijk dat jullie kiezen voor pdg.

Is het zo dat dus alle bevruchtingen worden nagekeken? En hoe werkt dat precies?

Hier inderdaad aan de prednison en infuzen. Prednison slik ik sowieso al dagelijks vanwegen uitgeputte bijnieren. En de infuzen moet ik 3 dagen voor transfer, en 3 dagen na de transfer. Ik moet wel zeggen dat ik die infuzen heel erg zwaar vind. Puur psychische belasting. Dagelijks 20 pillen en wekelijks b12 inspuitingen en dan de injecties hormonen voor ICSI vind ik niet zo zwaar maar die infuzen... blegh ... krijg daar iedere keer een hoop stress van ...Maarja hopelijk allemaal voor een goed doel.
    Toch had ik ICSI-1 mijn verse terugplaatsing een geweldig mooie blasto, mijn immuunwaardes waren echt perfect en ondanks dat werd ik toch ongesteld...Reden? tja wisten we dat maar...

Ik wil je wel een hart onedr de riem steken, mijn vorige emmys waren dus 3 dagen oud en een 2 celiige en 3 cellige. Ik was bang dat de rest in de vrieer ook zo slecht was, maar gelukkig niet.
    Ze hebben er 3 ontdooit, 1 stopte direct met groeien en de andere 2 waren wel goed.
    1 was een B kwaliteit met een beetje fragmentatie, en een een hele mooie A met vrijwel geen fragmentatie. Dus deze maand maken we een weer een goede kans. Daarnaast had ik door de menopur spuiten ook 2 eigen eitjes en die hebben we ook nog benut ;) dus iig 4 kansjes deze maand gelukkig :)

Jij weer heel veel succes gewenst deze komende ronde! :)

Deel Deze Pagina