hallo, ik ga hier een heel verhaal neertikken. bij de eerste zwangerschap ben ik in het ziekenhuis beland met het HELPP syndroom. hoge bloeddruk, eiwit in de urine en ook wou ons dochtertje met 31.5 weken geboren worden. dit is geremt met weeremmers. Nu ben ik 22 weken zwanger van nummer twee. maar soms voel ik me niet serieus genomen door de GYN. het lijkt er op dat hij geen tijd heeft om ons verhaal aan te horen. mijn urine zat vol met leukosieten, hiervoor heb ik een kuur gekregen. nu is het weer zover, en hebben ze nogmaals de urine op kweek gezet en me direct geprikt op waardes van de bloedplaatjes. DIE NU AL SCHOMMELEN! volgens die man... nu zal ik maandagmiddag de uitslag krijgen van de gyn van de kweek van de urine. maar hij zei heel stug ,, ik verplaats dit naar donderdag, dan hoef ik maar 1x te bellen'' ik ben dan ook direct van het apres po. omdat ik dan denk, als ik nu mijn mond losdoe, vinden ze me een aansteller. de andere verpleegkundige vertelde me dat een fikse blaasontsteking zelfs weeen kan opwekken bij de baby! niet iets wat ik nog een keer wil zien natuurlijk.... Wat ik wel weet is dat ik bij de eerste zwangerschap bij de VK liep en me daar meer serieus voelde dan bij de gyn. toen deden ze elke week de check met de bloeddruk en de eiwit. nu ik voor de 2e keer zwanger ben, lijkt het er misschien op dat ik dingen in mijn hoofd haal? of ik voel me echt in de steek gelaten door de gynecoloog. WAT kan ik het beste doen, me onder behandeling stellen bij de VK? ik moet toch naar het ziekenhuis met de bevalling (medische indicatie) sorry voor mijn klaaggezang, maar ik voel me gewoon soms zo beroerd van de kramp in de buik.. dat ik amper durf te bellen met het ziekenhuis. dit omdat er overal wel iemand aan de telefoon komt die ik in de eerste instantie niet eens ken! vaak wordt je dan afgescheept met een rotantwoord. mijn vraag is.. wat kan ik het beste doen? Groetjes, Joelle.
Hoi Joelle, een HELLP in de voorgeschiedenis is een indicatie voor co door de gyn, dus wat dat betreft kun je helaas niet bij de vk onder controle. Vervelend dat je je niet serieus genomen voelt want dat is heel belangrijk. Ik denk dat je het het beste bij je vlg co bij de gyn aan moet kaarten. Zeg je gewoon dat je je heel onzeker voelt en dat het niet goed wordt weggenomen. Je schrijft gewoon al je vragen op, als je dan dichtklapt, dan heb je altijd je briefje nog! Als ze echt denken dat er iets niet goed gaat met de zwangerschap zullen ze niet zo onverschillig doen hoor, het is zeker niet netjes, maar op zich wel een goed teken... Als de kweek van je urine positief is voor een bepaald soort bacerie waar ze die kweek voor doen, maakt een paar dagen zo vroeg in de zwangerschap niet uit, dus het kan geen kwaad dat hij het heeft verzet, maar het is niet netjes zoals hij het tegen jullie vertelt. Dus ik zou het niet over de telefoon aankaarten donderdag, maar op je volgende afspraak. Groetjes Brigitte
jammer dat ik niet terug mag naar de VK! heb net gebeld. en het klopt. vanwege het HELPP. maar toch, ik moet dit toch van me afzetten.. ik ben echt gewoon misschien nog niet over de eerste keer heen? kan dat ook wel.. het komt wel goed, ik ben geprikt op waardes en ik moet me rustig houden... Toch is het fijner om bij de VK te zijn, daar kennen de mensen je veel beter (heb ik het gevoel van) manlief vindt me geen aansteller,. wel een drukemakertje wat alle details er nu bijhaalt. pffttt... bedankt in ieder geval voor het antwoord. ik ga in ieder geval morgen niet dat aankaarten maar de volgende keer bij de GYN! fijne dag. groetjes!