Verschil 2e en 3e trimester

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lumiere, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Morgen gaat mijn laatste trimester in, 28wk precies dan. Tot nu toe voel ik me topfit, doe alles eigenlijk nog en ik ben niet meer moe dan voor mijn zwangerschap. Was ik in de eerste drie maanden ook niet. Ik zie wel bij zwangere vriendinnen dat ze na de 28-30 steeds "beperkter" worden: moe, rugpijn, bekkenpijn. Mijn collega's werken parttime en hadden sowieso zwaardere zwangerschappen met meer kwaaltjes enz. Ik heb alleen mn last van somberheidsgevoelens gehad rond de 12e week. Hoe zijn de ervaringen van anderen, wanneer merkten jullie dat je gas moest terugnemen? Ze zeggen altijd dat de energie uit het tweede trimester in het derde al snel weer wegzakt, dus ik ben benieuwd wat ik kan verwachten.

2. kittysocks

5 jan 2014
    83
    1
    6
    zoon
    spijkenisse
    Hooi! :)
    Ik zit nu op bijna 29 weken en merk inderdaad dat mijn energie heel snel gedaald is vanaf week 27 zo'n beetje. Ik ben ook moe omdat ik echt niet lekker slaap, kleuter hier rondlopen en het wordt gewoon allemaal een beetje zwaarder. Mijn concentratie is ook 0,0.. Weer misselijk savonds van de vermoeidheid en inderdaad pijn, zo'n beetje overal haha. Maar toch vindt ik dat ik niet mag klagen hoor, als ik soms verhalen hier lees van andere vrouwen die het veeeeel zwaarder hebben dan mag ik in mijn handjes knijpen dat toch alles goed gaat. Wel fijn trouwens dat jij je nog zo goed voelt :D

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dank je, ik heb idd nog geen kindje rondlopen. Dus op mijn vrije middag kan ik ook lekker rondscharrelen en tv kijken. Ik geloof meteen dat het scheelt als je al een peuter/kleuter hebt

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik noet nog eventjes tot de 3de trimester, maar ik merk toch echt sinds een paar dagen dat ik steeds sneller moe word en slechter slaap.
    Maar ik ken ook verhalen van rondhuppelende zwangeren die tot en met de bevalling 0,0 last hadden van moeheid :p

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben ook niet moe eigenlijk. Alleen 's avonds na 22.00 is echt de koek wel op. maar ik nog een 5-jarige en een 3- jarige rondlopen. Verder doe ik eigenlijk alles nog gelukkig. Ik ben me bewust van het fet dat mijn zwangerschappen vanaf het tweede trimester altijd piek fijn zijn verlopen.
    Dit trouwens in schrik contrast met de eerste weken waarin ik bij alle drie met een grote opvlamming van mijn darmziekte te maken had. Maar rond de twaalf weken verdween de opvlamming bij alle drie. Ik zit zelfs niet eens verstopt.

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik ben nu 35 weken en ik vind het wel zwaar worden. En let wel, ik heb geen obstipatie, bekkenpijn, hoef er niet uit om te plassen 's nachts. Die buik blijft alleen maar groeien.. ;)
    Dus het uit bed stappen, omdraaien, sokken aantrekken gaat moeizaam zeg maar. Toch kan ik me niet voorstellen dat het over 6 weken voorbij is..

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zit nu ook net in het derde trimester en wat ik nog weet van de vorige zwangerschap is dat het nu lichamelijk vooral zwaar gaat worden. Bekkenklachten had ik al maar die worden steeds heftiger, ook de moeheid begint weer te komen. Ook lig ik wakker van de bewegingen s'nachts dus nee geen pretje..

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Van m'n oudste was het vanaf een week of 30 zwaarder, maar te doen. maar nu heb ik alles als zwaar ervaren en ik ben nu pas 30 weken... Deze zwangerschap is zo anders, misselijk en bekkenklachten, slecht slapen waardoor weinig energie en ik heb rond stuiterend peutertje. Ik vind t behoorlijk pittig!

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    ben nu 28 weken en vanaf vorige week dat me toch meer dingen tegen gaan vallen, ik ben veel moe ondanks ik geen andere kleintjes rond heb lopen, sneller last van rug/bekken wanneer ik een stuk loop. Meer last van buik groeit in eens heel hard de laatste 11/2 week dus dat zal niet helpen. ben benieuwd wat er nog bij komt.

Deel Deze Pagina