Welke redenen kunnen er zijn voor een inleiding behalve de standaardredenen zoals te hoge bloeddruk of dat de kleine niet goed meer groeit ?
bij elke situatie waarin het voor een kindje buiten de baarmoeder beter is als in de baarmoeder. Mijn kindje heeft minimaal vruchtwater en dat is voor de gynaecoloog een reden om mijn kindje te halen (heb ook bi maar was geen reden voor inleiding) als het voor komend weekend niet geboren wordt. Ze houden vaak liever de grens van 39 weken aan zolang er met de baby niets mis is en als de moeder nog in goede conditie verkeerd.
2x ingeleid: Reden 1ste keer: 37,6 weken. Extreme BI en jeuk klachten (achteraf waarschijnlijk cholestase) Reden 2e keer: 36,1 weken: Cholestase Nu wordt het waarschijnlijk weer een inleiding: Reden: zekerheid van pijnbestrijding.
Zwangerschapsdiabetes. Ruimtegebrek spreken ze niet zo snel van hoor... je baarmoeder is elastisch en rekt mee met de groei van je kind.
Geen risico willen lopen om een gezond kindje alsnog kwijt te raken. Mijn hun was bij mijn oudste heel voorzichtig met mij gezien mijn voorgeschiedenis. Nu mag ik kiezen voor of inleiding of KS. Dit omdat ik dan kan kiezen voor bevallen bij een arts waar ik nij het veiligst bij voel (ivm stuitligging tweeling).
Ik werd ingeleid vanwege dat ik minder leven voelde, ik ben 2 dagen voor de uitgerekende datum bevallen.
Ik werd ingeleid omdat ik bijna 42 weken was plus mijn vruchtwater was vrijwel op. Maar ze doen het echt niet snel hoor, ik heb bijna moeten smeken totdat ze zagen dat het toch echt moest nou
Met 39+5 ingeleid ivm vrij grote baby en ikzelf die door bekkenklachten behoorlijk gesloopt was. Achteraf was ik liever niet ingeleid, maar dat is een ander verhaal
ik ben tot hiertoe tweemaal ingeleid de eerste maal op 39+4 vanwege dat ik "gesloopt" was (aanhoudende voorweeën al weken op voorhand, zhopnames,...) de tweede maal op 39 voor dezelfde reden... ze waren groot genoeg, hebben het altijd goed gedaan van dag 1. onze zoon is spontaan gekomen op 36 weken... onze dochter (die nog in de buik zit) is nu ook al enkele weken bezig met rommelen daarbinnen... heb al ontsluiting, baarmoederhals volledig verweekt... als ze niet vroeger komt krijg ik in een inleiding in de week van 20 op 24 april (38-39 weken dus)
Ik ben met 37 weken ingeleid vanwege de doodgeboorte van mijn 1e kindje. Geen enkel risico werd er genomen om langer te wachten zodat de bevalling weer spontaan op gang zou komen.
Mijn vliezen waren gebroken maar de bevalling kwam niet goed op gang. Na 24h wachten dus met Pitocin aangemoedigd
Normaal gesproken rekt alles gewoon mooi mee en is dat geen reden van inleiding Ik ben 2 weken geleden ingeleid omdat ik al weken zonder morfine moest doorbikkelen, ik steeds meer lichamelijke klachten kreeg en mijn lichaam gewoon op was. Toch evengoed pas bij 38 weken ingeleid omdat dat beter voor de kleine was.
Ik ben 2 x ingeleid, eerste kind 38 weken wegens cholestase. Tweede kind braken de vliezen met 34 weken, platgelegen tot 34.6 weken, daarna ingeleid wegens infectie en cholestase. Als m'n vliezen niet waren gebroken, was ik met 36 weken ingeleid wegens cholestase. Hoop dat ik met deze zwangerschap uit mezelf ga bevallen. Lijkt me ook wel een keer leuk😁
Vanaf 41 weken mag ik er voor kiezen om te worden ingeleid. Dat zei de vk gisteren bij de controle. Ik heb geen klachten ofzo en er is geen medische indicatie. Vanaf 41+6 gaan ze sowieso inleiden, zei ze.