6 uur eerste fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door butterfly24984, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 12 weken krijgt om 6 uur in de ochtend zijn eerste fles en rond 19.30 zijn laatste.
    Nu doe ik het nog steeds zo, eerste flesje krijgt hij boven bij mij op bed en hij gaat dan vaak binnen het uur weer op bedje.
    Hij sliep dan eerst zo nog door tot de volgende voeding dus een uur of 9.
    Alleen hij word nu steeds sneller wakker, waardoor ik de rest van de dag telkens weer met het probleem te vroeg voor de voeding wakker worden zit.
    Nu denk ik dus dat ik maar beter naar beneden kan gaan om hem die eerste voeding te geven, slaapzak uit en daarna even in de box (gewoon in pyjama tenzij ik weg moet) en dan wat langer opblijven.
    Dus niet een uur maar 75 min om 90 min, en dan pas weer op bed.
    Ben benieuwd of er meer ouders zijn die dit herkennen. Hoor namelijk meer verhalen van baby,s die om 22/ 23 hun laatste fles krijgen en om 8/ 9 de eerste.
    Hoor mijn kleine man nu ook al weer terwijl hij om 12.30 op zijn vroegst de fles moet hebben :(
    Dan kom ik dus weer in de knoei, lastig hoor.

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik ga je even mijn structuur geven zoals hij was :
    6u maak ik ze wakker, fles, en direct terug bed in. dus pak 6u25 ligtz e al terug in bed
    tussen 8 u a 9u word ze wakker en was ik haar, gezichtje, intiem, handjes
    dan is het wat tv kijken, spelen ,
    9u45 fles
    dan meestal doezeltz e een uurtje weg in park, voor de rest rondkijken, spelen.......
    13u30 fles
    terug effe slapen, spelen ......
    17u15 fles mee aan tafel in relax tot en uur of 18u30
    park in en dan weent ze effe tot ze in slaap valt
    20 u mee zetel in ,wat tv kijken ( doet ze al echt ) of naar het vuur kijken
    20u45 bad
    21 u fles en bed in.

nu gaat ze al één dag naar kdv om te wennen, ze is moeilijke eter ( al voor in zh gelegen ) en ze weigert er ook alle eten. allen van mij aanvaard ze soms , en soms ook niet
    dus heb ik structuur aangepast naar het kdv
    6u fles normaal dan erna naar kdv maar nu dus nog terug bed in ( ben nog ni terug aan het werk)
    9u15 kleine fles drinkt ze zo een 100cc
    12u30 groentepap plus fles
    16u45 fles
    20u30 bad
    20u45 fles en bed in.

nu dat je kindje eerder wakker word das normaal, maar is het altijd van de honger denk je?????
    hoeveel drinkt hij nu????
    want mijn meisje slaapt dus tussen de voeidngen max 3 kwartier a een uurke.
    net heeftz e in de relax op tafel meegekeken naar hoe ikd e groentepap maak, ze kijkt mee als ik strijk, als ik afwas. bedoel maar ze slaapt dus niet van voeding naar voeding. het kan dat jouw kindje honger heeft, vandaar mijn vraag hoeveel hij nu drinkt. want het kan ook egwoon zijn dat hij speeltijd of knuffeltijd wilt.
    ah ja hier gaat ze ind e dag niet boven, dit odmatz e anders te lang slaap en snachts niks emer. ook in kdv mag ze pas boven vanaf een maand of 6 a 7

gr

4. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Net als wat Jente zegt, heeft hij dan ook al wel echt honger? Hij slaapt 's avonds en 's nachts al heel lang dus misschien is hij gewoon klaar met slapen en wil hij spelen.
    Mijn dochter krijgt om 23:00 de laatste fles en slaapt rond 23:45 en dan om 7:00 en soms vroeger is ze er weer.
    Als ik vrij ben leg ik haar ook terug in bed maar dan is ze meestal rond 9:00/9:30 weer wakker. De voeding is dan pas om 11:00 maar ze is dan gewoon niet moe meer!

5. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op zich wel een mooi ritme, alleen onze kleine man slaapt niet in zijn box.
    Wat ik nu regelmatig doe is het volgende.

6.00 fles geven redelijk snel weer op bed.
    8 a 9 uur wakker, wassen en aankleden daarna flesje
    Even lekker met mij knuffelen en daarna even in de box spelen.
    Is hij veel te vroeg wakker dan eerst in de box spelen en daarna flesje.
    Wanneer hij moe word breng ik hem altijd naar boven, want beneden valt hij dus niet in slaap, dit is meestal rond 11/ 12 Hangt af van de andere tijden.
    Hij slaapt dan een uurtje.
    Meestal dus te vroeg wakker (vandaag dus ook) ik ga er dan meestal even op uit. Met de hond wandelen of boodschappen, meestal valt hij dan wel weer in slaap en dan slaapt hij in de kinderwagen nog even door.
    Rond 12.30/ 13.30 flesje en wanneer hij moe word weer even op bed.
    Slaapt dan meestal weer een uurtje ofzo soms wat langer soms wat korter.
    Rond 16.00/ 16.30 flesje hierna lekker beneden in de box
    Vaak is hij rond 17.30/ 18.00 moe en gaat dan weer even op bedje voor ongeveer een uurtje
    Rond 19.00/ 19.30 wassen en/of in bad en daarna de fles en hierna op bed.
    Hij word meestal niet wakker van de honger, maar volgens mij gewoon omdat hij dan uitgeslapen is, maar aangezien hij niet zolang wakker kan blijven is hij alweer moe wanneer hij wel honger heeft.
    Dat is dus een beetje het lastige ervan.

Hij drinkt 4 flessen van 150/5 en 1 van 180/6 , ben van plan om allemaal flessen aan te bieden van 180/6 aangezien de flessen altijd wel leeg gaan.

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

hier sliep ze ook niet in de box hoor. vroeger ging ze ook naar boven. nu doe ik dat pak een dikke week niet meer en nu valt ze er wel in slaap. heeft hij zo gen bepaalde knuffel als ik die echt in haararmen geef en tegen haar tut leg valt ze er zo wel mee in slaap. nu ze slaapt ook maar uurtje voormiddag en uurtje namiddag. voor de rest speelt ze in box, of in relax, ook kijktz e al is half uurtje tv.

hioer ( belgie) raden ze aan 4 uur tussen de flessen.

succes en laat iets weten als verhogen geholpen heeft

Deel Deze Pagina