Uitslag??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ollekebolleke, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

Ik heb een vraagje, mijn zoontje Finn van net 1 jaar heeft een vreemde uitslag.

Het zit voornamelijk op de volgende plekken:
    * oksels
    * luierranden
    * Handen
    * voeten
    * beetje op zijn rug en buik

Het lijken een soort van blaasjes, maar die wat dieper liggen
    Nou lijkt Finn vandaag erg sjaggo en niet happy met zichzelf
    Hij kwijlt als een gek, ik overdrijf niet, maar hij laat zijn kwijl echt gewoon lopen en het lijkt alsof hij helemaal geen speeksel doorslikt

Herkennen jullie dit?
    Hij ligt nu na een beetje teuten wel lekker te slapen, maar mij zint het toch niet helemaal, dus herkennen jullie dit of weet je wat het is dan hoor ik het graag en anders bel ik morgen de HAP als ik het nog niet vertrouw:(

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Is het geen waterpokken omdat je aangeeft dat het op blaasjes lijkt? Als je het niet vertrouwd moet je gewoon bellen hoor.

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Waterpokken is het eerste waar ik aan denk ;)
    Zou eens googelen op afbeeldingen, kijken of je herkenning ziet!

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    idd waterpokken begint vaak op warme plekken. Je zou dan morgenvroeg al veel meer blaasjes moeten zien. Die zie je er eigenlijk bij komen.

Anders de 5de en 6de ziekte hebben ook bultjes. Even googlen idd staan fotos genoeg op internet

5. Dank jullie wel meiden, maar ik denk niet dat het waterpokken zijn, want er staat overal op internet, google enz, dat waterpokken bijna nooit voorkomen op onderarmen en onderbenen en Finn heeft ook heel erge last tussen zijn vingers, tenen en op zijn handen en voeten, dus ik twijfel nog steeds.

Hij slaapt nu ook een stuk slechter dan anders, normaal als ik hem in bed leg valt hij meteen in slaap en nu bleef hij nog even mopperen en mopperd de hele avond al een aantal keer, dus echt lekker slapen doet hij ook niet.
    Morgen even aankijken, maar als het de hele nacht zo blijft dan ga ik morgen zeker bellen

6. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

ik moet aan gelijk aan waterpokken denken. Misschien de 5e ziekte of gewoon warmte bultjes. En zonne-allergie??

De 6e ziekte heeft ook een uitslag, maar daar gaan 4 dagen hele hoge koorts aan vooraf.

7. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Deze symptomen heeft mij zoontje ook, kwijlen en bultjes. Deze bultjes zitten bij remco vooral op zn bovenarmen. Wat hier de vermoedelijke oorzaak is is dat er kiezen door aan het komen zijn.
    Het mopperen bij het in slaap vallen herken ik ook. Eerst viel hij al tuttend in slaap en nu huilt hij zelfs af en toe en jengelt hij ook flink. Hoop dat het snel overgaat hihi;

Heel veel succes.
    Groetjes Kim

8. Kim Bedankt voor je reactie, geeft me misschien wat meer rust voor de nacht, maar ik ga morgen toch bellen, vind het toch vreemd.

Koekeloerie: jij ook bedankt, maar een 5de en 6de ziekte heeft Finn al gehad dus daarvan weet ik hoe het eruit ziet, maar dit is dat zeker niet en warmte uitslag, heeft een kind dan ook vaak op de "zweet" plekken dus rug enzo en zijn rug is bijna helemaal bultjes vrij, zijn handen, voeten en luiergebied zijn het ergste

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben toch wel benieuwd hoe het nu gaat! Nog steeds ziekjes? Ben benieuwd wat de HA zegt!

10. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
  11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik dacht ook gelijk hand, voet en mond-ziekte...

Mijn dochter ook gehad een paar weken terug. Kwijlde ook als een gek, omdat ze dus ook blaasjes in de mond had.
    Ze is er erg ziek van geweest...

Eet hij wel normaal?

12. Inlove: nu ik zo de foto`s bij die ziekte van hand, voet, mond ziekte denk ik meteen dat dat wel heel erg overenkomt. misschien toch maar even de hap bellen, want we hebben gistern op de kinderen van vrienden gepast

Miireii: eten nou uh ja niet helemaal zoals altijd, hij drinkt wel gewoon, maar eten gaat niet heel erg van harte, normaal eet hij met plezier en nu gaat het wat moeizamer en zijn avond eten van gisteren heeft hij helemaal niet opgegeten.

Meiden bedankt voor jullie reactie ik ga straks als Finn wakker is de HAP bellen

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Dan kan het best zijn dat hij dat heeft. Is erg pijnlijk als je ook blaasjes in de mond/keel hebt...

Kan trouwens best zijn dat de HAP zegt dat het toch waterpokken zijn. Mij keken ze erg raar aan toen ik over de hand/voet/mondziekte begon. Kennelijk kennen ze het niet overal.. Laat je niet afschepen!

14. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Trouwens, als hij die ziekte heeft, is het nu niet meer besmettelijk. Het is alleen voordat hij de blaasjes krijgt besmettelijk. Misschien hebben de kinderen waar je op hebt gepast het zelf ook wel.

Hoe is zijn koorts?

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    kan ook de 5e ziekte zijn.... de dochter van mijn vriendin heeft het pas gehad en begon ook zo... ook koorts en spugen..

16. Het gekke is dus dat Finn helemaal geen koorts heeft en ook niet spuugd of wat dan ook hij kwijlt alleen verschrikkelijk, maar met een zere keel is dat niet gek natuurlijk.

Ik heb vanmiddag de HAP gebeld en kan daar straks om half 6 terecht, dus we hopen maar op goed nieuws en niks ernstigs, maar we zien het wel, we gaan in ieder geval maar alvast eten, dan kunnen we mocht het nodig zijn wel meteen door naar het ziekenhuis en hebben we tenminste toch eten gehad.

Als ik meer weet zal ik het nog even laten weten.

17. Nou we zijn weer veilig terug gekomen van de HAP en hebben gelukkig geen bezoekje aan het ziekenhuis hoeven doen, maar inderdaad het is hand- voet- mondziekte

Er is niks aan te doen, we moeten hem alleen goed in de gaten houden dat hij wel allert blijft en actief, zo gauw hij futloos en sloom word moeten we terug koemn, want dan kan het hersenvliesontsteking zijn, dus we houden hem goed in de gaten en verder moeten we hem goed te drinken geven en verder kunnen we niet meer dan afwachten

Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken en alle lieve reacties

18. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik heb daar nog nooit van gehoord! Of is dat zelfde als mond en klauw zeer??

Fijn dat je het nu weet en sterkte... Ik vind het best eng klinken.
    Beterschap!!!

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    nee, mond en klauw-zeer is echt heel iets anders hoor.

@Ollebolleke: fijn dat je nu weet wat het is! Beterschap voor je kleintje!

20. Het is inderdaad geen mond en klauw zeer, de huisarts zei dat ook heel nadrukkelijk, het is een virusinfectie die veel voorkomt bij kleine kinderen tot een jaar of 4, veel kinderen krijgen het of hebben er last van, mar het is niet altijd duidelijk dat het om hand, voet mondziekte gaat. ook niet elk kind dat het krijgt heeft er last van.

De blaartjes op handen en voeten moeten ongeveer met een week weer weg zijn, maar de blaartjes in de mond kunnen wel een maand aanhouden.

verder kan je er helemaal niks aan doen behalve paracetamol tegen de pijn en er is een verdovende gel/zalf die je in het mondje kan smeren en die de pijn wat verzacht, maar dat is erg lastig bij een net 1 jarige, dus ik wacht daar mee tot het echt onhoudbaar is.

Hij heeft vanacht gelukkig goed geslapen op een zetpilletje, dus nu hopen dat hij vandaag overdag ook wat blijer is, want het is best wel sneu.

Deel Deze Pagina