Direct kolven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door LieveMamaTrix, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hallo,

Ik heb een vraag over borstvoeding. Ik heb een jaar of vijf geleden een borstverkleining ondergaan waarbij de tepel in zijn geheel verwijderd en teruggeplaatst is.
    Borstvoeding geven is daardoor geen vanzelfsprekendheid meer. Daarnaast voel ik afkeer tegen het geven van borstvoeding. Dit wil niet zeggen dat ik tegen borstvoeding ben, integendeel... Ik wil mijn kleintje graag het beste meegeven!

Waar ik eerst nog stellig zei dat ik gelijk zou beginnen met flesvoeding, ben ik toch aan het twijfelen gebracht. Zoals ik al zei... Ik wil niets liever dan het beste voor mijn kindje, maar ik word nu al benauwd en kriebelig bij het gevoel dat ik straks borstvoeding moet gaan geven.

Ik ben van plan nog naar een lactatiekundig spreekuur te gaan, maar het gevoel laat me nu al niet los.
    Waar nu mijn voorkeur bij ligt is het wel geven van borstvoeding, maar dan afgekolfde melk uit een flesje. Maar is dit wel mogelijk? Kun je gelijk na de bevalling melk gaan afkolven?
    Ik wil het kindje liever niet aanleggen.

Mijn verloskundige gaf al aan dat ik het twee weken kon proberen en dan alsnog over kon gaan op flesvoeding.
    Mijn andere tegen voor borstvoeding is uberhaupt de onzekerheid of het wel kan na die operatie. Ik wil een strijd met het opgang krijgen en bijvoeden e.d. voorkomen... Dan kies ik liever heel bewust voor continuiteit van flesvoeding.

Ik hoop dat u mij iets kunt vertellen over direct afkolven van de melk...
    Ik merk dat ik erg 'onrustig' wordt van het hele voedingsverhaal... en ik heb nog eventjes te gaan ;).

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

goed dat je nu al probeert je ideeƩn op een rijtje te krijgen en een plan te maken.
    Het is inderdaad de vraag in hoeverre BV mogelijk is vanwege je operatie. Dat kan niemand voorspellen, dat is gewoon uitproberen. Als je liever niet wilt aanleggen kun je ook kolven, je begint dan al op dag 1 met kolven, elke 3 uur, met een dubbelzijdige elektrische kolf. Het is niet gek dat je de eerste 24 uur nog geen melk ziet of hooguit een paar druppels. Laat je daar niet door ontmoedigen!
    Bedenk gewoon een plan A en B. En weet dat je door het zien van je baby en de hormonen die na een bevalling vrijkomen overal heel anders over kunt denken, zowel de ene als de andere kant op. Als je meer vragen hebt horen we het graag.

Mirjam

Deel Deze Pagina