voorbarig zorgen kinderfeestje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MSL12, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Wij zijn onlangs verhuist en sinds januari gestart op haar nieuwe school. Toen mijn dochter afscheid nam had ze een afscheidsfeestje gegeven ze had toen ook echt een leuk vast groepje vriendjes een stuk of 5 om mee te spelen. Nu word ze volgende maand 5 en op dit moment heeft ze nog niet echt nieuwe vriendjes om mee te spelen, ze heeft wel eens een paar speel afspraakje gehad maar nog niet uitgegroeid tot echt meer en vaker. Hoe zouden jullie dit doen met haar kinderfeestje? in een maand kan er er nog wel wat veranderen misschien maar zou het zo sneu vinden als ze misschien daardoor geen feestje geeft. En om zomaar wat kinderen uit te nodigen tja zo had ik het misschien ook niet in gedachten. Wat zouden jullie doen?

2. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik zou het feestje later geven, een paar maanden uitstellen. Tegen die tijd zal ze meer contact hebben met de klasgenootjes.

3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat voor idee heb je voor het kinderfeestje en hoeveel kindjes zou ze uit mogen nodigen?
    Kan ze zelf een aantal kinderen noemen die ze wel uit zou willen nodigen?

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn oudste dochter haar eerste verjaardag nadat we verhuisd waren (ze werd 6) hadden we een zelfde soort probleem. We hebben toen eerlijk uitgelegd dat het even tijd kost om nieuwe vriendjes te leren kennen en aan haar gevraagd of ze liever een mini feestje met 2 of 3 kindjes uit de buurt wilde of iets heel leuks met ons wilde doen en het jaar erop een groot feest geven. Ze koos voor het laatste en we zijn toen naar een pretperk geweest en uiteten gegaan (restaurant van haar keuze). Het jaar daarop konden we weer een normaal feestje geven.

Het is gewoon even niet anders als je net verhuisd bent, dat kun je een kind van bijna 5 best uitleggen. Alles hoeft niet altijd perfect te zijn.

Akira1978 en MSL12 vinden dit leuk.
  5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Als ze onlangs al een afscheidsfeestje heeft gehad, zou ik een feestje op haar nieuwe school nog even uitstellen tot april ofzo.
    En met haar verjaardag gewoon wat leuks doen samen, naar een pretpark ofzo.

Juffie26 en MSL12 vinden dit leuk.
  6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    Ik zou dan geen feestje geven
    Ze heeft ook net een afscheidsfeestje gehad...

7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik zou geen feestje geven dan. Desnoods lekker met haar naar een binnenspeeltuin, als compensatie ofzo. Maar ze heeft al een feestje gegeven natuurlijk.
    Wil je het wel graag, dan zou ik het een paar maanden uitstellen en in de zomer doen.
    Ik vind dan alleen zelf het idee van een verjaardagsfeestje niet meer leuk, als t maanden later gebeurd ;)

MSL12 vindt dit leuk.
  8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Aan de andere kant, ik weet natuurlijk niet hoe groot haar klas is/hoeveel meisjes er in haar klas zitten, is ook wel een leuke gelegenheid om de andere kinderen eens uit te nodigen.
    Meisje hier uit de buurt had dat ook gedaan, alle meisjes uitgenodigd, geen ingewikkeld feestje.
    Maar toen waren ze allemaal wel een keer bij haar geweest wat de drempel om af te spreken en te spelen later ook weer lager maakte.

Beaujuulais en MSL12 vinden dit leuk.
  9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wat wil je dochter zelf? Ben je ver verhuisd? Is het een optie om dr 'oude' vriendinnetjes te vragen/op te zoeken?

10. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Bedankt voor de ideeën. We zijn eind november verhuist een uur van haar oude vriendengroepje ze is echter op wennen na pas na de kerstvakantie gestart juist vanwege de drukte rond sint/kerst en verhuizen. Omdat ze in maart jarig was dacht ik dat een feestje wel kon. Echter lijkt ze toch nog wat meer tijd nodig te hebben denk ik om weer echt vaste vriendjes te krijgen. Misschien idd een idee om uit te leggen en evt volgend jaar pas te doen of nog even aankijken en evt klein houden mocht ze toevallig nog vaker dan 1x met zelfde kindje gaan spelen. Alle meisjes ga ik ook nog over nadenken eens informeren naar de klassenlijst!

Felice vindt dit leuk.
  11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Ik zou het voor dit jaar niet doen, als ze al een afscheidsfeest heeft gehad zou ik het zo laten. Misschien heeft ze nog langer de tijd nodig en komt het pas na de zomervakantie op gang.

Lekker met haar verjaardag samen wat leuks doen. Mocht ze nog echt iemand veel vaker op zoeken zou je het ook met 1 of 2 kindjes er bij samen wat leuks doen.

MSL12 vindt dit leuk.
  12. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje werd zes weken voor zijn 5e verjaardag in een andere klas geplaatst. Uiteindelijk heeft hij 2 kindjes uitgenodigd - ook al had hij er nog nooit mee gespeeld buiten school - en dat was ook prima. Het was een hele gezellige middag en mijn zoontje heeft zich echt jarig gevoeld :) Je zou er voor kunnen kiezen om het feestje wat uit te stellen.. en anders het gewoon vieren met 1 of 2 kindjes uit de klas. Het aantal kindjes is naar mijn idee niet bepalend voor hoe leuk een feestje kan zijn en ook niet bepalend voor hoe jarig een kind zich voelt.

MSL12 vindt dit leuk.
  13. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63

Dankjewel.. Daar heb je wel een punt zo had ik het nog niet bekeken

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    On de klas van mijn jongste werden met 5 jaar lang niet altijd feestjes gegeven. Hij is pas 6 geworden (zit nu in groep 3) en heeft nu voor het eerst een kinderfeestje gegeven. Zelf is hij ook nog maar 2x op een feestje geweest terwijl hij toch veel vriendjes heeft.

Dus ik zou er geen al te groot probleem van maken en pas volgend jaar een kinderfeestje doen.

15. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Je wil het misschien niet geven omdat ze nog geen goede vrienden heeft en je op kinderfeestjes alleen goede vrienden uitnodigt? Je zou het ook kunnen zien als een goede gelegenheid voor je dochter om met meerdere kinderen te spelen en kijken of het klikt, een speelafspraak met meerdere kinderen en kado's en taart dus. Kinderfeestje is geen huwelijk, ze zit niet aan de kinderen vast
    Zie het als een manier om je dochter, de kinderen uit haar klas en hun ouders over een drempel heen te helpen. Maar wat wil je dochter?

chrystel73 en Beaujuulais vinden dit leuk.
  16. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Wat wil ze zelf? Opzich is het niet raar om geen kinderfeestje te geven of desnoods uitgesteld.

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Ik zou juist wel een kinderfeestje geven. En dan een aantal kindjes van de klas uitnodigen. Ik zou dan aan de juf vragen met welke kinderen ze in de klas vaker samen speelt en wat goed klikt. Juist een leuke gelegenheid om kinderen uit te nodigen en beter te leren kennen.

MSL12 en Sopje1234 vinden dit leuk.
  18. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Ik zou het wel doen,tenzij je dochter zelf niet wil.
    Ze heeft toch wel klasgenootjes die ze aardig vind? Een mooie gelegenheid om beter kennis te maken met elkaar lijkt mij.

MSL12 en Sopje1234 vinden dit leuk.
  19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou vragen wat je dochter wil en als ze wil, wie er dan moeten komen . Komt ze er niet uit -dan kun je uitstel opperen.. -lekker weer is ook weleens leuk voor jezelf met een kinderfeestje- en tegen die tijd kijken hoe het is en of ze het nog wil en anders alsnog skippen.

Ze vieren natuurlijk op school al de verjaardag, thuis de 'grote mensen' verjaardag.. dus er is sowieso al 2x feest.

De jongste heeft hier al 3x haar kinderfeestje 4 maanden later gegeven. 2 x door gezondheidsredenen van mij - en 1x omdat het gewoon té druk was in de periode (eind oktober) -toevallig zijn er ook 2 vriendjes van haar nog jarig die tijd. Dochter vind het prima. En nu krijgt ze in februari nog kadootjes, vind ze stiekem ook wel leuk. Ook al weet ze eigenlijk amper wat te vragen hihi.

Deel Deze Pagina