Hoi! Ik heb een vraagje waar ik maar moeilijk een antwoord op vind: We proberen al enkele maanden zwanger te worden en nu vroeg ik me het volgende af: Ik voel altijd heel goed wanneer mijn maandstonden eraan komen. ongeveer een weekje voordat ik ongesteld moet worden krijg ik gevoelige borsten, loop ik wat kregeliger, lichte buikpijn... Nu, moesten we zwanger zijn, wil dat dan zeggen dat ik die symptomen niet zou hebben? Dus dat ik dan eigenlijk een week voor het doorkomen van mijn maandstonden al zou kunnen weten of we misschien zwanger zijn? Groetjes! Linda
Nee iedere maand kan totaal anders zijn. Ik zou gewoon rustig afwachten tot je datum dat je ongesteld moet worden en dan pas testen. Heel veel zwangerschapskwaaltjes lijken namelijk op menstruatie klachten... zoals die gevoellige borsten, ongesteldheidskrampen e.d.
Zoals Flippo al zegt: heel veel klachten kunnen wijzen op 2 dinegn, zwangerschap en ongi.... Je schiet er dus niet zoveel mee op helaas.
2 jaar geleden dacht ik dus ook dat ik mijn maandstonden zou krijgen, last van ongipijn enzo,.... kleine negen maanden later had ik een wondermooie dochter in mijn armen.
ik had hetzelfde; alle pre-menstruatietekenen die ik iedere maand had dienden zich, zoals normaal, 4 dagen voor NOD aan, en ik had dus alle hoop al opgegeven... tot ze allemaal weer verdwenen! En ik zwanger bleek.
Vandaag 4 dagen over tijd... Kon niet meer wachten dus heb de Kruidvat zwangerschapstest gedaan... lijkt volgens mij behoorlijk positief ... Ben nog een beetje aan het wennen aan het idee... Alleen heb ik nog steeds een soort heftige mensturatiepijn in mijn onderbruik, is dat wel normaal? Gisteren na het vrijen was het zó erg dat ik het even niet meer uithield... Heb al gebeld naar de gynaecoloog maar die heeft pas een plaatsje eind augustus... best even naar de huisarts zeker? Groetjes!
die pijn kan best het groeien van je baarmoeder zijn. wanneer je nooit een miskraam hebt gehad, laten ze rond de 10 weken pas voor het eerst komen, vandaar dat ze je dus pas eind augustus zullen laten komen. de huisarts maakt geen echo, dus die zal weinig doen. ik ben ook langs de huisarts geweest, maar meer omdat we een goede band hebben en hij het heel leuk vond voor ons. had verder geen toegevoegde waarde op medisch vlak.
Je met sowieso je huisarts even verwittigen... ivm het evt voorschrijven van medicatie. Dan kunnen ze daar rekening mee houden. Verder kan je HA ook weinig doen nu.
Hallo, Ik heb even een vraag. 27 juni werd ik ongesteld. Maar het stelde niet veel voor. Heb +/- 5 dagen gehad. En zat haast niks in me maandverband alleen bij het afvegen was het 2 dagen rood bruin en een dag beetje licht roze en de laatst was bruin. En na dag 5 heb ik ontzettend last van cervixslijm (gewoon rekbaar doorzichtig slijm). Dus 2 juli was het over en 5 juli heb ik een testje gedaan, maar die gaf negatief aan. Zou ik toch nog eventueel zwanger wezen dat ik de test gewoon te vroeg uit heb gevoerd? Had van de week wel eventjes last van me borsten en heb elke dag wel steken rechts bij de baarmoeder en soms even een zeurende pijn. Maar voor de rest geen klachten. Of zou ik na mijn NOD direct weer een eisprong hebben wat in mijn ogen nogal wat stug lijkt Wat denken jullie?
Als eerste: gefeliciteerd!!!! Wat een goed nieuws! Die krampen zijn heel normaal schijnt. Toen ik zwanger was had ik dat ook, en iedereen hier zij dat dat erbij hoorde. Het is een soort bsndenpijn en lijkt heele rg op ongi pijn!
Elmo ik denk dat je gewoon ongesteld was geworden? heb je een regelmatige cyclus? Ben je net gestopt met de pil? anders gooi je er na een paar daagjes nog een testje tegen aan.. En Linda..dont worry! heb ik ook last van, van die ongipijnen..nu nog af en toe...denk dat het heeft te maken met uitrekken/groeien van je baarmoeder.. ben er net wakker van geworden vandaar ik nu op het forum zit haha.. Ik heb nou al 2 keer gehad dat ik dan kort kramp kreeg in mijn buik wat lijkt op ongi pijnen..en daarna moeten poepen..heel weinig en dan zakt de pijn weer weg.. Denk dat er gewoon van alles aan het gebeuren is in me buik..
Hoi Liz, Heb zonet even een test gedaan van de trekpleister. En nou kwam er een licht streepje te voorschijn. Kan het niet geloven dat het waar is. Dus ben toch wel degelijk zwanger.
@elmo ik zou over een paar daagjes nog een testje doen. lijkt me sterkt dat je na ongi gelijk een eisprong heb.
Dankje zelf vond ik het ook nogal stug dat je direct na je NOD weer een eisprong zou hebben. En me cyclus is ook altijd regelmatig enkel es een keer dan duurt het 35 dagen, maar meestal 28 dagen. En de eerste test had ik niet met ochtend urine gedaan en de tweede wel. Ben al dik 2 jaar bezig om zwanger te raken van een tweede. Bij de eerste deed ik er al 1.5 jaar er over. En voor de rest wens ik iedereen succes met zwanger worden. En de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Gefeliciteerd! Een streepje is een streepje! Ik had ook een heel licht kruisje maar hoor..dat ik het gewoon niet kon geloven.. toen nog een test gedaan meteen erna..en hetzelfde weer een licht kruisje..kon het nog niet geloven...dus volgende dag een digitale gedaan van Clearblue die zegt dat je zwanger bent of niet zwanger...die is gewoon lekker duidelijk, zij meteen zwanger bij mij....dus als ik jou was zou ik morgen ofzo die van CB kopen en alsnog de test doen..kan ook zijn dat je niet ongesteld ben geworden maar misschien een innestelling was? Ik heb dat niet gehad iig.. maar ieder lichaam is weer anders he? ben benieuwd voor je, spannend!