wanneer van 6 naar 5 flessen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda84, 12 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wanneer gingen jullie kleintjes van 6 naar 5 flessen ?

Julia is erg hongerig en ik moet al mijn best doen om maar 6 voedingen te geven. Zou graag willen dat ze naar 5 flessen gaat. (ook ivm de nachten :) )
    Zij krijgt nu 6 keer 165 cc

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik weet het niet..Julian krijgt nu 5 flessen van 150ml. en hij is ongeveer even oud als jouw kindje.
    als ze zo hongerig is is voeding voor hongerige baby`s dan misschien iets?

succes Lonneke

3. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Mijn kleine meid was ook hongerig, maar dit kwam vooral omdat ze binnen een mum van tijd haar fles leegdronk, nadat ik haar voedingen verdikt had met johannesbrootpitmeel moest ze er meer moeite voor doen om de flessen leeg te drinken, dus zijn ze beter verzadigd, ze gaf zelf aan minder te willen hebben, ik heb niet zomaar een fles eraf gehaald tot ikzelf merkte dat ze er aan toe was om minder melk te gaan drinken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mocht het verdikken niet helpen zou ik ook melk voor hongerige baby's proberen.

Groetjes Monique76

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje zit al een maand op 5 voedingen.
    We gaven eerst 6 voedingen van 135 ml (120+4) en zijn toen voedingen van 165 ml (150+5) gaan geven. Normaal kwam hij elke 4 uur, ook 's nachts, maar toen we iets meer gingen geven, wilde hij elke 5 uur een flesje hebben. Op zich was dit wel lekker, maar zaten we nog met een nachtvoeding. Toen zijn we gaan proberen om overdag elke 4 uur een flesje te geven, om 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00 uur. De eerste keren werd hij rond 05.00 wakker, maar na een paar dagen rekken met een speentje (even slecht voor je nachtrust) kwam hij gewoon om 06.30 a 07.30 voor zijn eerste flesje.

Misschien een idee om te kijken wat ze gaat doen als je flessen van 200 ml (180+6) gaat geven? Probeer dan elke 4 uur een flesje te geven en dan kijken hoelang ze 's nachts blijft slapen.

Hoe lang doet ze eigenlijk over een flesje? Het CB zegt tegen mij dat je minimaal 10 minuten en maximaal 30 minuten over een flesje mag doen.

groetjes Saskia

P.S

5. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Wij zijn deze week pas over gegaan op 5 'flessen', dus pas bij vier maanden. Flessen tussen aanhalingstekens omdat ik nog 2x bv geef (7.00 en 19.00) en om 11.00, 15.00 en 23.00 krijgt m'n zoontje een fles van 200 ml (dus 180 ml water). Gaat heel goed!

Overigens krijg hij dus tot deze week 6x voeding (7.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00, 23.00), in z'n flesjes zat dan 175 ml melk (150 ml water). Dus in totaal krijgt hij nog ongeveer evenveel, alleen is het over wat minder voedingen verdeeld.

6. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Mijn zoontje zit nu sinds een week of drie op 5 flessen. Hij heeft het eigenlijk zelf aangegeven. Ik maakte hem nooit wakker voor de nachtvoeding. Gaf hem gewoon wanneer hij kwam. Op een gegeven moment ben ik 's nachts wel minder gaan geven (100 ml of minder, zodra hij even stopte met drinken stopte ik al). Ik had mij voorgenomen dat als hij 's nachts zo laat wakker zou worden dat het nog maar minder dan 2 uur tot de ochtend fles (van 8 uur) zou zijn ik het zou rekken met een speen.
    Toen hij dus een keer na 6 uur wakker werd heb ik dat gedaan. De volgende dag werd hij pas tegen zevenen wakker en drie dagen later pas om 8 uur en was de nachtfles van 4 uur er definitief uit. Ik had niet verwacht dat het ineens zo makkelijk zou gaan.

Succes!

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wat krijgen jullie kindjes veel voeding als ik dat zo lees. Heb nu echt het idee dat ik Jason aan het uithongeren ben. Hij is nu bijna 7 weken, en met 4 weken ben ik bij het CB geweest en daar hebben ze gezegd dat ik nog maar 5 flessen van 120 cc overdag mag geven en eventueel 1 fles van 90 voor de nacht. Soms red hij het hier wel mee, maar soms ook echt niet, dan geef ik een beetje water in een fles, en soms ook wel een extra fles. Hij krijgt trouwens wel Forte gemengd met standaard.

Groetjes Vanessa

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is niet zozeer de leeftijd, maar het gewicht waaraan je kunt zien hoeveel een kindje ongeveer moet drinken.
    Het komt neer op 115 (minimaal) tot 150 (maximaal)cc per kilo lichaamsgewicht per dag, met een maximum van 1 liter. Een kindje van 6 kilo moet dus heel wat meer drinken als een kindje van 4 kilo.

6 flessen is voor een kind van 2 maanden heel normaal. De meeste kinderen doen het beter op vaker op de dag een wat kleinere fles, i.p.v. 4 of 5 keer per dag een grote plens.

Als je kindje minder vaak wil drinken dan laat het je dat normaal gesproken zelf wel weten.

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Marit krijgt 5 flessen van 180 cc...
    ze weegt 5600

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Julia krijgt al Nutrilon Forte (voor hongerige baby`s) en tegen het spugen doe ik er 4/5 schepjes Nutriton in.
    Het verschilt heel erg hoe snel ze de fles leegdrinkt. Ik voed haar met 2 spenen.
    Eerst de avent met 2 gaatjes maar daar krijgt ze niet veel uit door de nutriton en daarna draai ik de 3 standen speen erop. Dit gaat alleen weer veel te snel en heeft ze hem in 5 minuten op.

Ik probeer in de nacht ook wel te rekken, maar aangezien ze nogal driftig kan zijn. Is het lastig. Ze krijst alles bij elkaar word vuurrood, ze blijft er echt in hangen en is niet stil te houden met een speentje. Zodra ze haar eten opheeft huilt ze nog even maar valt snel in slaap. Zolang Julia eten krijgt horen we haar niet. En is ze een heel lief meisje.
    Ik vraag me af hoe het komt dat ze zooo hongerig is.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat is volgens mij normaal hoor... Als ik zie dat Jelle in 4 maanden tijd 2x zijn geboortegewicht woog... Dat is hard werken voor zo'n klein lijfje! :D

En is het misschien een idee om een andere fles te proberen? Als de fles zo snel leeg is met de 3 standen speen is de zuigbehoefte misschien niet bevredigd en dat is makkelijk te verwarren met honger... Ik ben bij Jelle (na eerst Avent gebruikt te hebben) ook overgegaan op een difrax S-fles met een S speen... (Deze zit bij de fles als je hem koopt, misschien heb je voor Nutriton een M speen nodig, daar heb ik geen ervaring mee) Daarna ging het een stuk beter.

Als je deze te duur vind, de flessen van bijv het Etos huismerk kosten maar €2,- en de spenen zijn ook niet duur, (en zijn dacht ik net zo groot als de Difraxspenen) dus misschien is het het proberen waard?

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Even tussendoor als het mag, wat gebruik je veel Nutriton! Mijn dochter heeft reflux en gebruik ook Nutriton maar echt max 2,5 schepje op een fles van 180+6. Dit aangezien het een laxerende werking heeft. Mijn cb zei me langzaam op te bouwen van Nutriton tot max 2,5. Wat op de verpakking staat was veel te veel. Merk je hier wat van of heeft je dochter geen dunne ontlasting?
    (daar kan ze namelijk ook weer extra dorst van krijgen)

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    volgens mij hier met 1 maand 6 flessen van 120 cc
    met 2 maanden 5 flessen van 180 cc
    en vanaf 3 maanden 4 x 240 cc, dit was omdat hij 's avonds te moe was voor de laatste fles maar toch overdag erg hongerig (grote baby) dus hij zat toen al snel op 4 voedingen en sliep dan hele avond en nacht

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Alice het probleem is dat als ik haar maar 2 schepjes in de fles geeft ze veel voeding m et bogen terugspuugd. Ook nog 2 of 3 uur na de voeding. De eerste weken heeft Julia erg veel gespuugd haar slokdarm was daardoor zo geirriteerd dat ze na elke voeding zo`n 1 1/2 uur krijste. Sinds ze minder spuugd is ze een heel ander meisje geworden.
    Idd heeft ze wel dunne ontlasting dit is idd een nadeel van de Nutriton.

Houd jouw dochtertje met 2.5 schep haar voeding binnen ? Ik heb van de week nog geprobeerd af te bouwen na 2 schepjes maar dan blijft ze spugen.

15. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Hoi Linda, ja ik begrijp ook dat ieder kind anders is en anders reageerd. Mijn dochter heeft inderdaad genoeg aan 2,5 schepje met (verborgen) reflux. Maar als het er met bogen uitkomt heb je wellicht meer Nutriton nodig.
    Ik hoop dat je hongerhalsje gauw verzadigd raakt! Succes.

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Probeer gewoon eens de dag te beginnen met 180+6. Misschien komt ze dan vanzelf al later voor de volgende fles en ben je zonder dat je er erg in hebt over naar 5 flessen.

In jou situatie zou ik ook kiezen voor een andere fles. Het is gewoon lastig om de juiste speen te vinden bij Avent als je een dikkere voeding geeft. Dit omdat Avent met 1 of meerdere kleine gaatjes werkt, ipv dat het gat groter wordt naarmate je een hoger genummerde speen gaat gebruiken..

Toen ik Omneo gaf aan Misha, gebruikte ik de M speen van Difrax, dit ging prima. De voeding kwam er prima doorheen, maar ging zeker niet te snel. Dan ben je meteen van dat geklooi met 2 spenen af..

17. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    je flessen ophogen naar180/5 en als ze snacht nog komt een klein beetje water geven o.i.d ik zou het eens proberen!

18. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Denk dat je 180 met 6 scheppen bedoelt ipv 5.. :D

19. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
  20. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ja ik zou het eens kunnen proberen idd. Ze krijgt nu 150+5 scheppen. En bij de laatste voeding krijgt ze sinds 3 dagen 200cc. Hier blijft ze in de nacht een uur langer door weg.
    Alleen is het probleem dat als ze erg dan nog 6 drinkt van 180cc ze teveel voeding krijgt.

Welke Fles gebruikte jij van Difrax ? Of heb je maar 1 soort ? Ik vind de avent zo handig omdat hij zo`n brede hals heeft, zo kan je makkelijk de schepjes erin gooien.

Deel Deze Pagina