Hallo dames, Even een vraagje, mijn zoontje heeft al vanaf dat hij 2 maanden is problemen met poepen. Hij poepte hooguit 1x per 4 dagen en zelfs dat was niet altijd zo. Dus heeft hij al een paar maal klysma's gehad, die hebben we hier ook standaard een aantal liggen op recept van de kinderarts. Nu hebben we sinds 1,5 week forlax gekregen. eerst 1/2 zakje per dag, dt hielp niet dus nu een heel zakje per dag, en er dan een beetje mee spelen. Nu had hij sinds van de week netjes iedere dag ontlasting. Nu heeft hij vandaag al 4x tussendoor een schone luier gehad wegens natte scheten/poepen. Helemaal nieuw voor ons dus haha.. Maar nu zitten er zwarte puntjes tussen zijn poep. Is dat van de forlax denken jullie? Of van de vezels in zijn bambix? Meerdere die dit herkennen? Bedankt alvast en sorry voor het lange verhaal.
Zijn die zwarte puntjes groot? Als je ze "samenknijpt" blijft het dan zwart of wordt het donkerrood? Als het donkerrood is, kan het bloed zijn en dan moet je eigenlijk terug naar de kinderarts want kennelijk is er dan iets mis met de opname of verwerking van de forlax. Ruikt het sterker dan normaal? Onze ka had erbij gezegd dat bloed in de poep ook erg stinkt (wij hebben ook meegemaakt dat er zwarte stippen in de poep zaten en dat bleek helaas wel bloed te zijn. de zwarte stippen werden donkerrode bloedspoortjes als je ze samenkneep). Verder weet ik er eigenlijk te weinig van, wij nemen sinds hij 3 weken oud is elke dag 2x lactulose in
mijn dochter is wel wat ouder, maar gebruikt al een hele tijd, denk iets van 9 maanden forlax (nadat ze eerst lactulose heeft gebruikt), ze zit nu op 2 zakjes per dag. Het is mij nog nooit echt opgevallen dat er zwarte puntjes in haar ontlasting zitten eigenlijk, mijn dochter eet natuurlijk wel vast voedsel, ik weet niet of jouw zoontje dat ook al doet, dus misschien dat daardoor de zwarte puntjes bij jou meer opvallen?
mijn zoontje heeft ook wel vastvoedsel maar alleen nog erbij. Dus hij heeft nu wel dunne ontlasting dus valt het snel op. @ Annanas, het zijn hele kleine puntjes, was dat bij jou ook zo? En is het ernstig als het wel bloed zou zijn? Ik maak me nu namelijk wel een beetje zorgen. Vooral ook omdat we morgen voor 12 dagen naar turkije gaan.
Ik zit me trouwens net te bedenken, die puntjes he, kan dat iets van broccoli zijn, ivm bijvoeden? Onze zoontjes zijn bijna even oud en Daan kreeg óók van die "zandkorreltjes" in zijn poep toen ik net begon met broccoli (en gisteren met courgette had ie ook gekke stippels). Bloed in de ontlasting is natuurlijk nooit echt goed of zo maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat het is. Je moet wel echt naar elke luier kijken (bestuderen ) en dus fijnknijpen om te zien of het een spoortje wordt. Zo niet dan is het gewoon bijvoeding. Enne, in Turkije hebben ze ook erg goede doktoren mocht het nodig zijn, dus ga met gerust hart op vakantie!!
haha ja dat is ook zo....maar hij heeft al 2 dagen mango suprise ofzoiets en daar zit banaan in, en geloof dat hij gister wel iets van courgette op heeft.... Morgen toch maar even zijn luier uitpluizen haha. Waren het grote korrels bij jou dan? Of inderdaad ook van die kleine. Vind het een beetje op die zwarte puntjes in een kiwi lijken....
mijn zoontje heeft ook een tijdje forlax gekregen maar heb nooit zwarte puntjes in zijn ontlasting gezien..denk toch dat het van de voeding komt.