Redressiehelm ivm afplatting achterkant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luna86, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christina

christina Niet meer actief

@ Luna 86,
    Mijn zoon had ook een erge afplatting aan de achterkant van zijn hoofdje, doordat hij lekker met zijn neus naar het plafond sliep en te eigenwijs en te sterk was om te draaaien. Zijn ODDI 108% en het CB zei komt wel goed, nou ik geloof daar niet in dus ben toch voor een helm gegaan. We zijn naar het ziekenhuis in Deventer geweest op de helmpoli en Livit in Deventer heeft de helm aangemeten. Onze zoon heeft 6 mnd de helm opgehad en een super rond bolletje gekregen, 100% rond, dus ookal heb je een afplaating aan de achterkant, het kan heel goed bijtrekken dankzij de helm. Ik ben nog iedere dag blij dat ik naar mijn eigen moedergevoel heb geluisterd en dan denk ik als ik naar mijn zoontje kijk wat heb je toch een mooi rond koppie. Mijn zoontje is nu 20 mnd en heeft de helm gedragen van 6-11 mnd, dus voor alle kindjes met helm Toi Toi Toi, alles komt goed, op naar een mooi rond bolletje.

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Christina, Bedankt voor je positieve verhaal!!

Ik zal even een foto'tje spammen van mijn mannetje. Ik ben zo ontzettend trots op hem!
    Het helmpje zit hier nog niet helemaal goed maar we zijn afgelopen woensdag terug geweest om het helmpje aan te passen. Zat te laag bij zijn oogjes en hij kon alle kanten op draaien!
    Inmiddels een stuk hoger bij zijn oogjes maar hij kan nog steeds heel makkelijk draaien. kijk het nu wel nog even 2 weken aan want dan hebben we weer een afspraak staan. Tot die tijd gewoon even wat vaker weer goedzetten of iets vaker afzetten. Zijn koppie ziet er trouwens al een stuk beter uit! Kan dat zo snel???

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Aaah die staat hem lief!! Het kan best dat je snel resultaat ziet, misschien heeft hij net een groeispurt gehad?
    Bij ons gaat het iets minder van een leien dakje, het dragen gaat op zich goed, de helm zit goed, hij zweet niet meer, en geen drukplekken te bekennen, maar hij is niet zichzelf.
    Sinds hij het helmpje heeft word hij weer om 5 uur ochtends wakker voor de fles, terwijl hij normaal rond 7.30 kwam. Hij huilt echt veel meer, zonder dat we er een reden voor kunnen vinden, gisteren is hij bijna een uur helemaal hysterisch geweest, en we kwamen er maar niet uit wat er was. Tot we het helmpje afdeden. Het was meteen gebeurd, en hij was helemaal rustig.
    Hij is niet zichzelf, hij lijkt er op het oog geen last van te hebben, maar zijn gedrag veranderd wel dusdanig.
    We moeten het nog maar eens even aanzien, maar als dit zo blijft ben ik bang dat we dat ding uiteindelijk toch gaan beslissen hem niet meer zoveel op te zetten.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Penelopea, hier gaat het ook niet allemaal heel erg goed hoor! gisteravond hebben we de helm ook af gedaan want hij zat helemaal scheef. We waren al terug geweest om hem aan te laten passen maar hij zit nog steeds niet goed. Op de dag houden we hem op en ook met zijn slaapjes en dat gaat redelijk goed. mijn zoontje huilt ook veel meer en piept veel vaker.
    Misschien krijgt hij er een beetje hoofdpijn van ofzo? Luister gewoon naar je gevoel en zet de helm af zodra je denkt dat hij er last van krijgt. Zijn en jullie nachtrust is ook heel belangrijk.
    Van de week werd mijn zoontje om 3.00 uur wakker toen hij de helm ophad en toen hebben we hem op dat moment afgezet en zijn speen gegeven en toen heeft hij nog even lekker door kunnen slapen. misschien is dat een idee??

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi Luna,

Ik kom hier maar lekker meeschrijven. Dat is net zo makkelijk.
    Het helmpje staat je zoontje goed hoor! Jammer dat het nou toch nog niet helemaal goed gaat met dragen.

Voor de andere meiden die hier ook schrijven:
    Mijn zoontje Sven is nu bijna 6 maanden en krijgt over drie weken ook een redressiehelm. Het hele voortraject van osteophaat, fysio etc hebben we al gehad.
    Afgelopen dinsdag is het gipsen gebeurd en nu is het wachten tot de helm klaar is.
    Wij hebben een helmpje van het Roessingh. Sven heeft trouwens een Oddi van bijna 115%.

Groetjes!

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Penelopea, hoe gaat het met het dragen? Gaat het allemaal weer iets beter? Vannacht voor het eerst de hele nacht opgehad alleen zat hij toch wel scheef vanochtend. Hij is 2 keer wakker geweest dus dat valt mee. Hij slaapt er minder diep door merk jij dat ook?

Romy, gezellig dat je hier mee komt kletsen. Nog 2 weekjes wachten!

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Wij gaan straks bij Livit in Deventer de helm ophalen!
    Chloé is een erg tevreden kind die meer lacht dan huilt en hoop zo dat die helm niet alles verpest, maar ja we wachten af:(

8. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    #88 penelopea, 10 aug 2010
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
    Nou ik moet bekennen dat hij hem nu net voor het eerst weer op heeft. Hij heeft hem 3 dagen niet opgehad :), en we hadden weer een compleet ander kind! Hij sliep echt niet meer goed, constant wakker, hij was zichzelf niet, huilde veel, we waren het gewoon zat!

Nu hebben we ons kind weer terug, vrolijk, slaapt weer veel beter, helemaal anders. We proberen het nu maar weer omdat we dat ding natuurlijk niet voor piet snot hebben. Dinsdag moeten we terug naar Zwolle, en dan zullen we het er wel over hebben. We kijken het nu even aan, maar word het niet beter, dan gaat hij gewoon weer af.

9. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    *breekt in*

Dames, ik heb een vraagje:

Mijn twee kindjes hebben beide een ODDI van 106% (en dalend). Ze bewegen zich goed en hebben een symmetrische motorische ontwikkeling inmiddels en slapen sinds kort (ook) op hun buik.
    Ik let goed op of hun hoofdje niet in hun voorkeurshouding ligt.

Twee fysio's waren van mening dat wij eigenlijk geen helmpje hoeven te doen omdat het niet vreselijk zichtbaar is en het naar alle waarschijnlijkheid over het komende half jaar nog minder wordt als we opletten en sowieso omdat ze ook veel op hun buik gaan liggen.

Wij waren ook al geneigd om geen helmpje te nemen.

Mijn vraag, omdat jullie ervaring met de redressiehelmpjes hebben: Zouden jullie hetzelfde kiezen? Hebben jullie kindjes veel last van de helmpjes?
    Ik ben toch nog een klein beetje onzeker...

Bedankt voor de antwoorden!!

*En breekt weer uit*

10. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Euhm, ik zou dan zeker niet voor een helmpje gaan! De schedel trekt echt nog wel bij, en als ze er niet meer zoveel op liggen, komt die afplatting ook niet terug! Ik ben het met je fysio's eens!

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Palmie, hoe is het gegaan?? Heeft ze de helm al op gehad??

Penelopea, heel begrijpelijk dat jullie hem hebben af gezet. Is het niet een idee om hem bijv alleen in zijn slaap op te hebben? Of juist alleen na zijn fles ofzo? Dan heb je hem toch nog op want deze periode is het belangrijkste en in die eerste 3 weken wordt het mooiste resultaat behaald.
    Wij hebben hem ook al wat nachten af gedaan hoor want ik wil ook graag lekker slapen. maar verder geef ik hem maar wat meer zijn zin en blijd een beetje in zijn buurt en geef nu ook maar zijn speen buiten zijn bedje en de box.

Luca, Ik heb geen ervaring met ODDI want die was bij ons altijd goed. Volgens mij zit je wel net op het randje met je percentage. Ik vind het moeilijk maar ik denk dat ik er dan niet voor zou kiezen. Als je ze zoveel mogelijk op de buik legt en er voor zorgt dat ze bijna niet meer op de rug liggen dan denk ik dat je nog wel een heel mooi resultaat kan gaan krijgen. Krijg je nog wel fysio?

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nee bij 106% zou ik het ook niet doen. Boven de 108 kom je in aanmerking voor een helm omdat de kans dat het dan vanuit zichzelf hersteld zeer klein is.

Onder de 108 komt het eigenlijk vaak vanzelf wel goed. Zeker als ze ook al op hun buik slapen.

Zo heb ik het begrepen van mijn fysio.

Groetjes,
    Romy

13. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Oh dames het was vanmiddag drama:(:(
    Ons vrolijke meisje was ineens veranderd in een ontzettend histerisch meisje tijdens het passen van de helm!
    We moesten even een uurtje de stad in voordat we hem konden meenemen en het was de hele tijd huilen en krijsen tijdens het wandelen(normaal vind ze wandelen geweldig en geeft ze geen kik!)
    Ze is net 6 maanden maar had ozo goed in de gaten wat er te gebeuren stond.
    Eenmaal terug bij Livit weer histerisch totdat we terug in de auto naar huis gingen!

Oh wat zie ik op tegen morgen als we moeten beginnen met het wennen aan het helmpje, ik vind het zoooo zielig maar ja we moeten er toch even doorheen!
    Het ergste vind ik dat ik dan mijn lieve meisje niet meer herken.:(

Liefs Palmie

14. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Oh wat vervelend zeg! Dat ze nu al zo reageert! Maar misschien gaat het morgen wel heel goed joh! Bij ons ging het passen prima, hij heeft hem meteen opgehouden, en ging allemaal ok, maar daarna begon het drama pas! Nu zitten we met de gebakken peren. Misschien went jullie meisje er echt heel snel aan!

15. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi!

Bedankt voor alle antwoorden! Het neemt mijn onzekerheden wel grotendeels weg :).

Natuurlijk hebben we niet direct controle over hoe onze zoontjes 's nachts draaien, maar overdag liggen ze nog maar weinig verkeerd.
    Fysio hebben we niet meer, maar we hebben eigenlijk alleen een paar oefeningen meegekregen die we nog toepassen en ze maakten daar de bandjes voor de metingen.

Ik hoop dat de hoofdjes van jullie kindjes mooi rond worden en dat ze weinig last hebben van hun helmpjes! Of in ieder geval zo min mogelijk last.

Groetjes, Luca

16. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ik hoop het zo he!
    Vind het zo dubbel en moeilijk, stel dat ze echt elke keer gaat protesteren, ik moet volhouden en blijven proberen voor haar eigen bestwil maar weet zeker dat ik het liefst dat ding elke keer in de hoek smijt om mijn vrolijke meisje maar weer terug te krijgen:(

Hoe gaat het nu bij jullie?

17. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ja hier is hij alweer af. We hebben hem vanmiddag 2.5 uur opgedaan, en hij heeft niet veel anders gedaan dan huilen en aan het helmpje trekken, we deden hem af, hij was stil en heeft heerlijk gespeeld. Ik begin echt te vermoeden dat er meer aan de hand is, misschien heeft hij een allergie of zo? Hij krabt zich ook helemaal open als het helmpje af is, ik weet het niet.
    Maar als ze dinsdag niet met iets constructiefs komen, dan gaat dat ding af en blijft hij af. We hebben de afgelopen weken ook al aanzienlijke vooruitgang gezien zonder helm, dus ik vertrouw er op dat het echt nog veel beter kan worden.
    We hebben alleen een helmpje omdat we bij het onderzoek in die groep zijn geloot, zelf zouden we er niet voor hebben gekozen. We stonden er wel achter omdat iedereen zei dat kindjes er niets van merken, maar dat doet hij dus wel!
    Ik wil graag meedoen aan het onderzoek, maar niet ten koste van het geluk van mijn kind. Wij geloven zelf echt dat het hoofdje ook nog veel beter gaat worden zonder helm, dus voor ons is de beslissing om hem af te doen niet zo heel moeilijk.

Maar morgen proberen we het gewoon weer, en dan zien we wel weer verder!

18. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Nou ik geef je groot gelijk hoor, ik denk er hetzelfde over!
    We geven het een serieuse kans maar het moet inderdaad niet gaan ten koste van het geluk van onze kleintjes!

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we actreeden heel erg in het begin. alsof het heel erg leuk is enzo.veel lachen. kijk nou leuk he ooo zo leuk wat zie er goed uit heel goed etc. hij dacht dus dat hij iets bijzonders deed. hij pakt nu altijd zelf zijn helmpje alsof het een speelgoed of zoiets is. als je zelf zorgen maakt dan zie de baby aan je gezicht dat er iets ergs aan de hand is.

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    en 6 maanden oud is ook n hele moeilijke tijd vond ik. het is niet alleen t helmpje waar ze last van hebben. maar t komt allemaal goed. het went echt snel.

Deel Deze Pagina