Diaree na groentehapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ons meisje heeft nu ongeveer 1,5 week groentehapje om 17:00uur.
    Vorige week had ze diaree, dus even gestopt met de groente, nu net we groente gehad en weer diaree. Ze heeft geen buikpijn of krampjes ze lacht en speelt en poept dan onderstussen haar luier vol.
    Is dit 'erg'? Of moeten haar darmpjes nog gewoon wennen aan de groente? Van fruit krijgt ze dat namelijk niet.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Welke groente heb je gegeven? En zijn het echt spuitluiers of is het wat dunner dan normaal?

Misschien verdraagt ze de groente nog niet zo goed. Dan zou ik het even bij fruit houden.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Maakt niet uit welke groente bij allemaal heeft ze het. Ik weet niet wat spuitluiers zijn maar het is echt dun en veel!
    Heeft nu potjes gehad, ga morgen eens vers proberen en als ze het dan nog krijgt stop ik een tijdje. Ik was meteen bang voor een allergie maar dan zou ze ook andere symptomen moeten hebben (denk ik) ze heeft ook totaal een buikpijn of kramp, ze drukt al lachend en spelend haar luier vol dan.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Spuitluiers: dat het er echt uit loopt, waterdunne diarree dus. Dit is heel anders van structuur dan normale ontlasting.

Het is wel aan te raden om, als je begint met iets nieuws, dit drie dagen te geven om te zien of ze er niet op reageert.

Hopelijk reageert ze beter op vers. En anders gewoon even wachten tot 6 maanden, fijn dat het met fruit goed gaat!

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat was vorige week wel het geval toen zat zelfs de maxi cosi onder de poep.....het is nu wel dun maar het blijft in de luier zitten god zij dank! :)
    Ik probeer morgen vers te geven en eens kijken wat ze dan doet, als ze dan nog diaree krijgt is ze er nog niet aan toe. Ik was al meteen bang dat ze allergisch zou zijn voor groente.....
    Met fruit en pap gaat het helemaal prima, alleen van groente krijgt ze diaree.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Welke groentes heb je tot nu gegeven?

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Uhm....moet ik ff denken, sperziebonen, wortel en rijst, bruine bonen met appel (daar krijgt ze geen diaree van) bloemkool, en aardappel en wortel.
    Heb ze net een paar hapjes zelfgemaakte verse sperziebonen gegeven, ben eens benieuwd wat er gebeurd.....
    Een vriendin sprak ik net en haar kleine had ook van de potjes diaree en van vers niet....eens kijken wat ze doet met verse sperziebonen....
    As we speak begint ze te poepen ;) eens kijken of het dun of normaal is.....

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Even in de luier gespiekt maar was een scheetje (nog) niks aan de hand :)

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou sowieso al pure smaken geven, dus zonder aardappel of rijst erbij. Ook enkele dagen na elkaar hetzelfde geven, dan zie je meteen of ze er op reageert en of haar darmen eraan wennen.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet vervelend bedoeld, maar je hebt een hoop verkeerde potjes gegrepen.... :(
    Bruine bonen: echt nog niet geschikt voor jonger dan 6 maanden.
    Gecombineerde groenten: niet doen voordat ze ze los van elkaar gehad hebben.

Echt eerst even starten met de lichte groenten en dan alleen de groenten. Dus wortel, sperciebonen, broccoli, courgette, erwtjes. Bloemkool kan veel gasvorming geven, dus die liever ook even wat later doen. Rijst en aardappel kunnen behoorlijk stoppen, zijn dus ook wat belastender weer, dus ook daarmee eventjes wachten nog.

De dunne ontlasting is vooral een teken dat de darmen er nog niet zoveel mee kunnen. Niet van een allergie dus zozeer, maar gewoon dat de darmen het nog niet verwerkt krijgen, (en dus neemt ze er ook nog weinig tot geen voedingsstoffen uit op dan), dus ik zou idd nog eventjes wachten voor je weer gaat geven.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Eens met Rozemarijke. Je hebt al een hoop gegeven waar ze eigenlijk nog niet aan toe is, dus wel logisch dat ze er diarree van kreeg.

Met vers zal het vast beter gaan. In potjes zit ook rijst en water en dat is totaal niet nodig. Verse, zachtgekookte wortel is altijd een goede begingroente.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Heb gister nog onder de verse sperziebonen water en een lepeltje fruit gedaan toen ging het er prima in en geen diaree, zonder water of fruit eet ze het niet.
    Ik heb toch echt alleen maar de potjes gepakt waar vanaf 4 maanden op staat, net iets teveel voor haar toch....
    Straks weer eens vers proberen ze slaapt net en ik maak haar nu nog niet wakker voor een hapje. Lekker slapen nog groeien ze het beste van :)

13. raspberry

Fabrikanten lappen allerlei voedingsadviezen voor baby's gewoon aan hun laars en stoppen dingen in potjes die ze dan nog helemaal niet moeten hebben. Niet naar de leeftijdsindicatie kijken dus, als je potjes haalt, maar naar de ingredienten :)

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het is sowieso altijd beter met pure smaken te beginnen, dus zonder toevoegingen als rijst, aardappel etc. Dan weet je meteen of je baby op iets specifieks reageert. Maar gewoon een potje met pompoen, dat staat niet denk ik. Dus is het maar meteen een volledig menu :)

15. raspberry

Je hebt wel een paar potjes met alleen 1 soort groente, maar je moet wel echt de ingredientenlijsten lezen dan. In de meeste potjes waar 1 ingredient als naam op staat, zit dan toch rijst of een beetje aardappel, of appel (de broccoli van olvarit bevat appel ;)).
    Het is hartstikke makkelijk en veel goedkoper om het zelf te maken. Xenos heeft voor 1,99 mooie platte plastic bakjes van 200-250 cc die je mooi kunt stapelen in de vriezer en dan kun je dus van alles zo in het voren maken en pakken wanneer je het nodig hebt :)

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ga morgen gelijk naar xenos!

17. raspberry

Ze zijn trouwens per 4 voor 1.99, die bakjes, met rode, witte of groene dekseltjes. Ik heb rode en groene: de ene kleur voor de groentehap en de andere voor fruithapjes die ingevroren kunnen worden. Zo hoef ik nooit te kijken, kan gewoon een greep doen, als dat zo uitkomt ;)

Deel Deze Pagina