Hallo mensen, Mijn zoontje draagt sinds begin juli een redressiehelm en we hebben nog 6 weken te gaan met de therapie. Ik was gister wat foto's doorgekeken en op deze foto's kan je het resultaat tot nu toe zien! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en resultaten
Wauw wat een mooi resultaat! Ons mannetje heeft ook sinds hij 4 maanden is een helmpje. Toen hij zijn helm kreeg, was zijn oddi 119%, zijn cpi 111% en de scheefstand van de oren 9%. Nu na 5 maanden is zijn oddi 106%, zijn cpi 96% en de scheefstand van zijn oren nihil. We zijn al heel blij met het resultaat, maar zijn hoofd oogt nu vierkant van de achterkant.... We hebben gelukkig nog wat tijd, we gaan ws door tot hij 13 maanden is (mits de fontanel het toelaat).
Wauw super zeg! Goed resultaat. Bij mijn zoontje is het ook helemaal goed gekomen! Hij had een afplatting aan de linkerkant van zn hoofd. Nu heeft hij echt weer een mooi rond bolletje. Hij is er nu al een jaar vanaf, zijn helmpje staat op zijn kast, als ik die dan weer zie, ben ik trots op mijn kereltje met zn mooie hoofdje
Miepie wat fijn! Ik zie nu nog steeds wekelijks verbetering! Wij gaan door tot 12 maanden. Dan is het mooi geweest!
Meineliebe wat fijn dat je er zo naar terug kijkt! Ik doe dat straks ook. Deze weken mogen omvliegen wat mij betreft! Ik kijk uit naar de helmvrije periode!
Mooi resultaat bereikt hoor. Wij doen de laatste maand alleen nog als we thuis zijn + de nachten. Verder laat ik hem af. Waren ze het ook wel mee eens, we mochten ook al stoppen als we dat wilden.
Ons zoontje heeft ook een iets scheef hoofdje maar tot nu toe nog geen helm nodig. Volgens mij mag dat ook pas vanaf een bepaalde leeftijd of niet? Hopelijk blijft hem het helmpje bespaart. Heb ook begrepen dat zo'n helm niet vergoed wordt en dat het behoorlijk prijzig is. Iemand een idee hoe duur? Zodat ik enigsinds voorbereid ben voorals het wel nodig moet zikn
@Lymmetje: Ze worden geadviseerd vanaf 6 maanden en ze kosten (afhankelijk van waar je gaat) tussen de 1100 en 1500 euro, maar misschien zijn er ook nog wel goedkopere. Heeft je zoontje nu fysio ? Is het al eens opgemeten ?