Redressiehelm resultaat

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bella223, Nov 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

Oct 16, 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL

Hij moet 5 dec weer naar het consultatiebureau. Hij is dan ook net 6 mnd.
    Ik heb net bij mijn verzekeraar gekeken en het wordt alleen vergoed als het om vroegtijdige sluiting van de schedelnaden gaat.
    Bij afplatting is het alleen maar op cosmetische redenen.
    Erg hoor. Dus als je geen geld heb voor een dure helm, moet je kindje maar met een scheef hoofd lopen. Te triest voor woorden.
    Ik zal in ieder geval in overleg gaan voor therapie. Want hij heeft nog wel een voorkeurshouding. Het is wel iets minder geworden maar zeker als hij 's avonds ligt te slapen, kunnen wij hem niet constant in de gaten houden.

2. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft sinds vorige week een helm. vandaag zit de wen periode erop en heeft ze em dus echt de hele dag op. ze heeft er op zich niet zo'n probleem mee, alleen het op en afzetten vind ze niet altijd even leuk...

Ik heb nog wel wat meer moeite. Steeds die koude helm tegen me aan ipv haar lekkere warme hoofdje. En ik kus nu ook steeds haar helm, ipv haar hoofdje... Dan kan ik wel janken.

Maar als ik dan jouw resultaat zie is het het allemaal waard! (en dan moet ik eerlijk zijn dat de afplatting bij mijn dochter een stuk minder is...)

@lymmetje, hier verzekerd bij CZ en die verzekeren in het gezinnenpakket 100% (even gecheckt in 2014 ook)

3. Bella223

Bella223 Lid

Aug 7, 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal!

Het is echt de moeite waard. Hij had een symmetrische afplatting met een CPI waarde 102,6%. Dat is idd heftig! Valt onder de categorie zeer ernstig. Ik weet nog niet wat de waarde nu zou zijn. Maakt mij ook niet uit. Het is duidelijk te zien. Als het minder heftig was geweest had ik het waarschijnlijk gelaten. Ik ben wel blij dat ik het gedaan heb.

De maanden vliegen voorbij! In het begin vond ik het ook moeilijk en nu tegen het einde ook weer, omdat het einde zo dichtbij is :)

Ik denk dat ik volgende maand denk dat het meegevallen is. De tijd gaat zo hard!

4. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is het juist de zijkant (schuin dus) die afgeplat is. 107,9%. Dus nog net 1 tiende in het mediumgebied. Heb de fysio gevraagd wat te doen. Zij gaf ons als advies te laten checken in het ziekenhuis, en zij gaven aan dat het toch wel zichtbaar was, dus toch voor het helmpje gekozen.

Het is bij ons meisje dus wel meer cosmetisch als nodig, maar ik zou me straks voor mijn kop slaan als ze een scheef hoofd zou houden.

5. S1978

S1978 Actief lid

Dec 7, 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 3,5 jaar geleden ook een helmpje gehad. Mijn zoontje had rechts een afplatting en er was ook sprake van asymmetrie. Het leek wel of zijn hele hoofd een beetje naar rechts was geschoven. Helmpje heeft supergoed geholpen. Daarnaast bijna een jaar lang fysio om de voorkeurshouding te verhelpen. Het was het allemaal waard!

6. Bella223

Bella223 Lid

Aug 7, 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Happy, ik snap het helemaal hoor. Dat is ook de reden waarom ik het gedaan heb. Ik vind de reacties van mensen op straat ook niet erg. Veel mensen weten al wat het is en vaak vragen kinderen waarom hij een helmpje heeft. Het is mij wat dat betreft meegevallen. Het enige grote minpunt vond ik het knuffelen. Het uurtje af is dan ook altijd een feest. Straks kan dat altijd en dat is wel een fijn vooruitzicht. Jammer is wel dat hij geen valhelm meer op heeft haha. Hij loopt sinds een paar weken en het is al erg handig geweest de afgelopen maanden!

7. VanEke

VanEke Bekend lid

Feb 3, 2011
    937
    0
    16
    Wij hier ook bezig voor eventueel een helpmje voor ons mannetje. Hij heeft een wat plat achterhoofd, op zicht valt het wel mee, maar volgens de meting wel in categorie ernstig...nu dus vollop oefenen met oefeningen van de fysio, over een week weer meten en dan kijken of er verbetering is. Op basis daarvan moeten we beslissen of we het wel/niet willen...aan de ene kant denk ik "als het moet dan moet het maar", aan de andere kant vind ik het toch best heel wat!!
    Wel fijn om te zien hoe het resultaat hier zo mooi is geworden!!

8. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,162
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier vorige week controle gehad. gewoon bij de helmen mevrouw. Ons meisje wordt toch wel geremd in haar ontwikkeling. Ze begon net met draaien, maar met helm deed ze helemaal niks meer...

Dus in overleg mogen wij hem nu vaker af laten tijdens het spelen. Aan de ene kant heel dubbel, maar toch ook wel fijn om haar weer fanatiek te zien spelen.

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Fijn al die verbeteringen!

Wij zaten 2 maanden geleden op waardes waarbij Sem echt aan een helm zou moeten. Een oddi van 117 en een cpi van 97..

We zijn gaan oefenen, oefenen oefenen en meneer heeft nu zelf de smaak te pakken, de voorkeurshouding is weg :D
    Vandaag een nieuwe meting gehad en Sem is in 2 maanden tijd met de oddi van 117 naar 108 gegaan en de cpi van 97 naar 89 :D

Wij hebben er dus voor gekozen geen helm te nemen in de hoop dat het nog verder verbeterd!
    Alle dames die wel aan de helm moesten geloven, succes en op naar ronde koppies :D

10. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,162
    0
    0
    NULL
    NULL
    goed nieuws zeg nala!!!!

11. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Onze zoontje had ook een enorme afplatting. Hij hebben toen besloten om het helmpje niet te doen (werd wel vergoed). Wat blijkt bij mijn zoontje is het volledig rechtgetrokken. En volgens de fysio kwam dit heel vaak voor. Er wordt alleen gekeken naar wat het hoofdje doet met helmpje, maar niet naar wat het hoofdje doet zonder helmpje. Nu had Sam de afplatting vooral aan achter-zijkant van het hoofdje en was het aan de voorkant van zijn gezicht niet te zien. Er is nu niks meer van te zien.
    Het is wel belangrijk om van die voorkeurshouding af te komen. Sam ging als snel op zijn buik liggen en toen zag je het vooruit gaan.

12. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Precies! Zodra die voorkeurshouding weg is trekt het hoofdje vaak weer recht. Bij ons ging dat echt mega snel! Ben heel blij dat wij uiteindelijk niet voor een helmpje hebben gekozen.

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Wij begonnen op 112,4 en nu zitten we op de 106,5. Helaas past het helmpje niet meer en een nieuwe is eigenlijk geen optie omdat mijn zoontje bijna 1 is en het na de eerste verjaardag eigenlijk niet rendabel is. We gaan in januari nog een keer voor een laatste meting en dan hoop ik dat het nog iets verbeterd is.

14. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop met je mee rolinka!
    Wij hebben 10 januari weer een meting.

Share This Page