Ik heb Joolz en ben super blij mee. Alleen wonen we op de 2e verd haagsche portiek: dat betekent dat we 1 open trap hebben en 2e eigen trap binnen. Kinderwagen staat gewoon bij de 2e trap. Nu dus kleed ik eerst dochter, laat haat achter boven. Dan ga naar beneden met hondje. Kleed mij aan en draag kinderwagen naar beneden in zijn geheel(iets van 10kg?). Laat ik kinderwagen met hondje beneden. Ga naar boven naar krijsend kind neem haar mee en buiten zet haar in wagen. Terug gaat wat makkelijk: ik breng eerst hondje naar boven laat dochter in kinderwagen even beneden. Daarna kom ik terug hal haar uit buggy, neem op handen en andere hand neem ik kinderwagen en zo ga ik naar boven. Valt mee maar straks gaat dochter meer wegen en lopen (ze loopt al met steun op loopwagen) dan kan ik dus haar niet zo makkelijk dragen samen met kinderwagen. Ook miss wil ze meer stukje lopen dat is jammer zo verl gedoe voor 30 min wandelen... Ze weegt nu circa 8-8.5 kg schat ik. Joolz buggy rond 10 dacht ik. Vind erg jammer dat ik afscheid van joolz moet nemen. Maar ik zoek dus een goede buggy die aan deze voorwaarden voldoet: - licht - goed gemaakt niet wibbelig etc - comfort zit - makkelijk inklap en uitklapbaar (joolz vergelijkbaar) soort 1 beweging. - kan goed in bos en op strand - liefst waar voetenzak joolz nog past Prijs maakt niet uit wil alles even vergelijken.
Waarom gebruik jegeen ergonomische draagzak? Lijkt me veel praktischer met hond uitlaten. Ik heb een Maclaren Quest voor erbij, die bevalt prima. Lekker snel inklapbaar en licht. Een buggy gebruiken op het strand zou ik echt niet doen, die wieltjes zitten dan vol zand en zijn zo kapot, en het rijdt voor geen meter.
Degene die bijna aan het hele rijtje eisen voldoet is de Nuna Pepp. Ik heb geloof ik wel 6 buggy's gehad en deze steekt er met kop en schouders bovenuit. Echt een geweldige buggy. Ik weet alleen niet of die voetenzak past maar ik heb gewoon een universele en die is prima.
koelstra is ook erg fijn! maar ik zou echt gaan passe in de winkel waar je kindje goed en fijn in zit, scheelt veel per buggy! maar snap dat je t gesleep iedere keer beu bent! wel goed voor je conditie
Quinny zapp is inderdaad heel klein in te klappen en heel licht, maar stabiel zou ik hem niet echt noemen, met 1 hand duwen gaat al helemaal niet. De nuna pepp vouwt anders op, iets minder compact en is iets zwaarder, maar draagt wel makkelijk vind ik en is heel stabiel, kun je ook met 1 hand duwen (wel makkelijk tijdens het uitlaten). Maar ik zou ook eens aan een ergonomische draagzak bv. Manduca denken. Zeker wanneer je een niet al te groot hondje hebt dan hief je niet op en neer te lopen en het wandelt net zo gezellig.
Of zo'n hele simpele paraplu-buggy? Niet ideaal voor grote stukken, maar de kleine stukjes met de hond, evt voor straks op de fiets achterop ed. Kan je de Joolz houden voor als je langere tijd gaat wandelen.. Persoonlijk vind ik namelijk echt dat je over het algemeen een flink verschil houdt in kwaliteit tussen wandelwagens en buggy's.
Ik zoek inderdaad buggy die simpel is en licht dus zeg maar dat ik het kan dragen ook op strand stukje bijvoorbeeld etc, Voor langere wandeling/stad etc heb ik joolz buggy. Draagzak bondolino hebben we maar mijn dochter is te actief ze kan er niet tegen vastbinderij bovendien is alleen zomer ok andere tijd vind ik echt gedoe en te veel dingen kleding etc. Liever dan joolz dragen hihi. Met zand bedoel ik niet dat ik ga daar wandelen. Joolz doet prima op zand: ik duw dan kinderwagen op achterwielen achterwaards. Maar de bedoeling is met buggie dat ik straks kan dochter uit buggy halen vlak voor zand en klein stukje dat buggi even slepen of vouwen en dragen tot natte zand zodat daar kan wandelen of zitten
Ook bij buggys van 250-300 euro? Ik zelf denk dat zodra ze gaat lopen gaan we ook eigenlijk gewoon lopend zonder iets. Of loopfiets mee. Maar bijvoorbeeld stukje 1 km naar het strand is te lang dat zou ik met buggy willen. Als ik moet zeg maar bij haar leeftijd in de zomer haar meeslepen dan nog joolz ben ik echt kopot denk ik. We kopen misschien ook bakfiets maar is nog onzeker want die zsl dan altijd buiten staan dus weten we nog niet. Waneer is eigenlijk kind buggy vrij? Ik weet dat joolz tot 2,5 of zo is? Maar eerder ook wel of niet? Ik he hier niet over uren wandelpartijen maar enkel 30 min of naar strand en terug.
Nuna pepp is makkelijk in uit klappen lees ik nu met 1 hand maar weegt 8kg... Dus dat eigenlijk enige voordeel vs joolz is dat het uit 1 stuk bestaat en in uit klapbaar zonder eerst zitje afhalen. Staat tot 18kg : is welk leeftijd? Iemand ervaring met Armadillo? Is ook 8kg maar maxicosi kan erin ook ( denk dat het niet nodig is straks hihi) Armadillo buggy blauw-The big little stroller Of koelstra twiggy t3?
wel lekker eigenlijk om zo dicht bij t strand te wonen!! wij moeten 2.5 uur rijden ofzo jaloers dus!!
Hihi ja maar nadeel is dan dat we trap hebben en maar 100m2 maar we zijn echt stads mensen en de strand zo dichtbij... Als ik straks nog 1 kindje krijg zal het met kinderwagen-buggy-hondje-2 kids pittig worden hihi