Hey hey! Late reactie maar heb weer even tijd.. bedankt voor jullie reactie's! De meerderheid is toch tegen volgens mij. Sinds deze week slaapt hij ook ineens meer op zijn zij en buik! Komende vrijdag word zijn hoofdje nog eens gemeten, ben benieuwd. Maar nu hij op zijn zij en buik begint te slapen wil ik graag na nog een maand nog eens laten meten om te weten of het alsnog breder is geworden. Wat ik de laatste keer begreep was de platte achterkant geen probleem meer maar de breedte van zijn hoofdje. Ik zal het vrijdag allemaal nog eens precies vragen (geheugen probleempje.. ). Eigenlijk alleen CB en kinderfysio raden het aan, HA absoluut niet, hij heeft hem vandaag gezien en vind het niet nodig.. voor nu gaat mijn voorkeur toch uit aan geen helmpje
Mijn zoon had een ernstige afplatting. Wij hebben het niet gedaan. Maar wekelijkse fysio, en zelf heeel hard er mee bezig zijn. Nu is het een heel stuk minder en zie je het alleen als je het weet.
Je fysio raad het wel aan? Heeft ze ook de onderzoeken gelezen? 'Mijn' fysio gebruikt mijn zoon vaak als voorbeeld dat het met heel hard trainen ook kan. (En daar ben ik als moeder best trots op🙈 )
Het cb en de huisarts hebben er over het algemeen geen verstand van . De kinderfysio heeft er wel verstand van, maar zij raden het erg vaak af, ik zou nagaan waarom het bij jullie wel wordt aangeraden! Wij hebben allemaal het hoofdje van je kindje niet gezien en weten niet precies welke waardes bij jouw kindje zijn gemeten, dus iedereen kan alleen in het algemeen praten en over hun ervaringen bij hun kind. Als blijkt dat de cpi van jullie kindje buiten het onderzoek valt, zou ik meer waarde hechten aan het oordeel van de kinderfysio, dan aan het oordeel van het cb/huisarts/iedereen die er een mening over heeft.
Afgelopen vrijdag weer een meting gehad en goed nieuws!!! Het viel nu onder de grens! Dus geen helmpje meer nodig! Ik ben zo opgelucht! Wel bedankt voor jullie reacties allemaal