onderzoek of niet, de bewijzen zijn er. Merijn je hebt gelijk dat je zegt je zult het nooit weten of het zonder helm ook zo rond was geworden. Wij hebben het zekere voor het onzekere genomen, omdat ik niet wil dat als het niet bij trekt hij zijn leven lang met een plat hoofd loopt en dat hij later tegen me zegt nou pa/ma bedankt op een vervelende manier en kan ik kan ook nooit denken had ik maar........ Nu kan hij zeggen op een leuke manier bedankt! Wij hadden zoiets, je hebt maar 1 kans en dat is als ze 6 mnd zijn. Wij zagen ook in het ZH een jongetje van een jaar of 3, die had geen helmpje gehad, maar was heel erg plat, toen dacht ik wat ben ik blij dat we voor het helmpje zijn gegaan.............. ach en wat is nu 6 mnd met helmpje op een mensenleven..... Tranen heb ik er nooit omgelaten, ik was juist blij dat hij een helmpje kreeg met de wetenschap een mooirond bolletje als eindresultaat.
Je zou vandaag de helm ophalen toch zou het fijn vinden wat je ervan vindt en wat je zoontje ervan vind
Hier ook een grote kans dat we over 2 maanden te horen krijgen dat het beter is een helm te gaan gebruiken. Van de week bij de k.a geweest en Tim heeft best wel last van scheefhoofdigheid zoals t schijnbaar heet in t nederland Dus, een oor verder naar voren en een scheef voorhoofd. Ben al vanaf de 6 weken bezig om de voorkeurshouding te doorbreken, eerst 2x bij een fysio geweest, maar dat schoot niet op en die gaf aan dat t van zijn rug kwam. Vervolgens 2,5 week terug bij de osteo geweest en ik zie enorm verschil....tenminste qua houding dan. De afplatting wordt meer en meer. Volgende week naar een andere fysio, welke ook een meting zal verrichten half maart en dan eind maart weer terug naar de k.a Dan zullen we het meten Mocht Tim een helm moeten, dan vind ik dat niet leuk, maar sta er zeker niet negatief tegenover.... Wil gewoon niet dat hij later er mee zit dat ie zon scheef hoofd heeft! Voor mij is het dan eigenlijk ook geen keus als ik eerlijk ben. Dit doen we gewoon als t aangeraden wordt! Tuurlijk zal t wennen zijn en zal ik sommige dingen missen, maar dat komt echt allemaal wel weer goed
Als Mini ook aan de voorkant a-symmetrisch zou zijn geworden, dan was het voor mij trouwens ook een ander verhaal geweest hoor! Maar zolang het alleen bij haar achterhoofdje is, vind ik een helm niet nodig.
@Miepie, ja als Tim idd alleen plat achterhoofd zou hebben, zou ik misschien ook wel zo denken. Maar het idee alleen al dat zijn gezicht kan vervormen, wil ik m echt niet aan doen....tuurlijk hoop ik niet dat het moet, maar goed liever t zekere voor t onzekere
groot gelijk Wendelaa. Hier heeft mijn zoon wegens afplatting aan op het achterhoofd een helm gedragen. een heelbewuste keuze en ik ben echt blij dat we de keuze hebben gemaakt, hij heeft nu een superrond bolletje. En als het weer zou moeten, zou ik het gewoon weer doen. je zult er geen spijt van krijgen. Onthoud, je hebt maar 1 keuze en dat ik als ze 6 mnd -7 mnd zijn, en dat is wel een keuze voor het leven!!!
mijn dochter van bijna 7 maanden heeft nu ook al 2 weken een helmpje en het gaat echt super ze heeft er geen last van. Wij vonden het denk ik erger en spannender dan me dochtertje zelf. Ik zie nu al verbetering en ben blij dat ik het gedaan heb.
Mijn vriendin d'r zoontje heeft ook een redressiehelm gehad en ondanks dat ze het op het beging wel moeilijk vond is ze heel blij dat ze het gedaan heeft. Het resultaat is ook echt super. Die paar maanden ongemak tegen een leven met een hoofdje dat niet mooi rond is... Ik wist het wel Sterkte met kiezen! Liefs Elea