Halllo, Ons dochtertje Evi heeft sinds der 7 maanden een redressiehelm voor de afplatting van haar hoofdje. Toen we ermee begonnen was het 114% en nu na 2 maanden van flinke ellende is het nog steeds 114%! We lopen bij Livit in tilburg en ook in het zkh van Tilburg. We zijn daar heen gegaan omdat hun het beste zouden zijn. Nu ben ik al aantal keer bij Livit geweest om de helm aan te passen maar hij lijkt gewoon niet goed te zitten. Bij de kinderarts kunnen we pas eind aug terrecht dus heb ik zelf de therapie een meting laten doen. Hier kwam dus 114% weer uit. Ons Evi kon niet met de helm slapen en ze is een buikslaper. Dus ze draagt de helm alleen overdag en ze heeft er flink last van. Erg veel druk lekken. Nu twijfelen we.... Na alle ellende stoppen en dan de natuur zijn werk laten doen? Of naar een andere leverancier gaan en dan voor de laatste 3 maanden het nog proberen? Hoewel we ons afvragen hoeveel het nu nog kan helpen? Graag jullie tips! X
nee niet stoppen!!!!juist ook snachts laten dragen. met de helm gaat ze vanzelf op haar rug slapen. ook als het betekent dat ze n paar nachten slecht slaapt.op n gegeven moment leert ze te t dragen. verbetering zie je wanneer je kindje (t hoofdje) groeit. misschien is haar hoofd niet zoveel gegroeid in die 2 maanden?soms zijn ze vaak ziek of eet slecht etc dan groei loopt ni zo vlot. maar t komt wel. ik snap wel dat t moeilijk is om haar met dat ding op haar hoofd te laten slapen, maar als je blijft proberen went ze t binnen n paar dagen.
Och jee, wat vervelend zeg! Ik heb er geen ervaring mee en spreek dus geheel uit gevoel. Maar ik heb wel gehoord dat het helemaal niet zeker is dat een helmpje beter helpt dan de natuur zijn gang laten gaan. Ook die cijfers/procenten zeggen me niet zoveel, maar ik zou er misschien ook mee stoppen (of zelfs niet aan beginnen). Ik neem aan dat je kindje nu wel draait? Veel op de buik speelt? Misschien zelfs wel wat kan zitten? Dan zou ik die dingen zoveel mogelijk doen. En misschien op de buik slapen als ze dan wil. Heb je al aan een second opinion gedacht? Succes, lijkt me een moeilijke keuze! @Belize: ze is al 2 maand bezig en blijkbaar is haar kindje nog steeds niet gewend.
helm veroorzakt geen schade(je moet temp in de gaten houden)maar vr de rest is het goed vr haar. dat ze daar last van heeft, heel moeilijk voor mama om te zien. probeer haar te troosten en verwenen op andere manieren. wanneer ze erg moe is dan gaat ze wel slapen.
het is wel bewezen dat t helpt. laatst was ik met 1,5 jaar ff naar fysio. fysio dame vertelde me dat helm dragers en geen helm dragen ook duidelijk te onderscheiden zijn op latere leeftijden.(ze ziet wel heel veel kindjes)achter t hoofd boven t nekje zie je dat t hoofd boller is bij de helm dragers, terwijl dat stuk nooit corrigeert bij de niet dragers. maar helm helpt wanneer je t vooral snachts aan doet, 23 uur per dag!en t groei van t kindje normaal loopt. t hoofd blijft na helm therapie steeds meer corrigeren, maar omdat t ergste al met de helm geholpen is gaat t hoofd verder mooier worden.
jois; je kunt wel 2 maanden lang inconsequent zijn en blijven knoeien. ik weet dat t je pijn doet om je kindje ziet ergens last van hebben en je kunt daar niks aan doen. maar je doet t vr het kindje.
mijn zoontje kreeg in t begin zelfs wondjes (die komen in een nacht, in de ochtend zag hij ineens zo uit, ik huilen naar hap..echt ellende)
Onze fysio is dus bezig met een onderzoek, omdat het gewoon niet duidelijk is wat nou beter werkt en of een helm echt meerwaarde heeft. Gaat natuurlijk lang (jaren) duren voor je zo'n onderzoek kunt afronden. Natuurlijk doet het zijn werk, dat is zeker. Maar de vraag is echt of het zonder helm niet ook weer goed (genoeg) gaat komen. Misschien wel langzamer, maar het blijft een cosmetisch iets.. Maar goed, ik weet echt niet wat ik zelf zou doen. Ik heb ook niet voor die keuze gestaan. Dus dat is echt voor iedereen persoonlijk. Maar ik vind niet dat je koste wat het kost door moet gaan.. Maar blijkbaar verschillen wij daarin qua mening. Dat mag! Akelig trouwens die wonden...
dat de helm vr korte termijn aanzienlijk beter is dan natuurlijke correctie was al bewezen. maar tegen die bewezen kwamen sommige mensen op met n argument dat je de natuurlijke correctie niet na een jaar 2 meten maar misschien op leeftijd 7 of zo. om deze argumenten te ontkrachten lopen nu onderzoeken die de kindjes vr latere leeftijden zullen meten en die gegevens vergelijken met de helm dragers. om alle kritiek en discussie willen ze dan ook uitsluiten. daarom plaatsen ze meters in de helm die de draagtijd op t hoofdje meet. maar dus de fysio's die mee doen aan t onderzoek zoals die van mij kan nu al zeggen dat ze echt zichtbaar verschillen ziet tussen de dragers en niet dragers. ze stond vroeger ook bekend met haar mening (=helm, da's niks natuur doet zijn werk etc)
Wij zijn met Evi al zeker 2 maanden aan het vechten om te slapen! En toen wilde ze geen dutjes meer doen... toen ben ik naar de KA gegaan en op aanraden hebben we de helm 2 weken even afgezet en ja hoor Evi sliep weer prima! Daarom moest ie overdag alleen op. Maar luister als je na 2 maanden een meting doet en het heeft geen bal geholpen maar wel een gefrustreerd kind.... waar doe je het dan nog voor? Ik wil er haar ook niet mee kwellen. En dan kunnen we zeggen dat ieder kind er snel aan went... ja dat is zo maar niet met slapen. En daarbij denk ik dat de helm gewoon niet goed is aangemeten. Als ze ligt dan zit de helm op haar neus. En dan hebben ze al een paar keer bijgesteld. Hadden we maar 1 % resultaat gehad. Nu is dus de twijfel en zullen we naar een ander gaan?
oww dat de helm ni goed is moet je echt terug gaan en misschien n andere collega vragen die t beter past.meer ervaren persoon daar bij livit. het zit erg los volgens mij. wij hebben nooit n meting laten doen. ook niet om te beslissen over helm of niet. het was erg zichtbaar. maar ik weet wel dat metingen tussendoor niet echt gebruikelijk zijn. ik zou dus ook niet kunnen zeggen of er binne 2 maanden en hoeveel cm verbetering was.
dat slapen kan door warmte komen. meet je haar temp? hoe hoog is het? mijn zoontje lag in onderbroek zonder deken laken of slaapzak dat maande lang.
dus binne 2 maanden ook 2 weken geen helm...wat een raare advies van KA. onze HA heeft n zoon(1,5 jaar ouder dan onze zoon)die ook n helm droeg. hij wist daar echt alles van. we hebben geluk gehad en steun van hem, veel info. tja niet kunnen slapen, stinken, wondjes horen erbij. maar je vergeet het echt binnen 2 weken nadat je er mee klaar bent. en ineens ging mijn zoontje ook doorslapen enzo. met 12,5 maande oud. misschien moet je in het begin zetpil geven tegen pijn? zeker extra water in de flesjes, zweten hoort ook r bij. maar goed, jij bent haar moeder, ik verteel alleen vanuit mijn ervaring. misschien werkt t bij je dochter helemaal niet. het blijft echt n moeilijke beslissing. of je het door zet of je het weg doet beide beslissingen zijn moeilijk. maar je moet niet iets tussenmidden doen. als je ervoor gaat dan wel 100%, anders is het ellende zonder duidelijkheid...sterkte en succes!
Onze KA adviseerde juist om geen helm te doen omdat er onderzoek was gedaan en daaruit was gebleken dat er geen verschil te zien was bij kindjes met of zonder helm (wel fysiotherapie). (op t CB zeiden ze dit ook btw) Wij hebben het dus niet gedaan. We hebben er ook geen spijt van! Nu met fysio gaat het erg goed!! Maarja.. Iedereen zegt dus wat anders, dus zou gewoon je eigen gevoel volgen!!
Als mijn zoontje echt wondjes had gekregen van de helm zou ik er snel klaar mee zijn hoor! Af en toe een drukplekje vind ik nog wel kunnen maar die werden wel altijd zo snel mogelijk verholpen. En het kan best zijn dat ze een helm vervelend vinden (zo'n raar ding op hun hoofd is ook niet leuk) maar het hoort volgens mij ook echt geen pijn te doen. Dan is de helm gewoon niet goed. Wij hebben geen helm van livit gehad maar van Westland. Geen idee of daar grote verschillen inzitten. Ons zoontje heeft de helm eigenlijk juist alleen 's nachts opgehad omdat ie dan heel de tijd lag. Hij heeft de helm met 9 maanden gehad tot ik dacht 13 maanden. Heeft wel wat resultaat opgeleverd maar soms zit ik nu naar z'n hoofdje te kijken en denk ik: Het lijkt wel weer platter. Met een jaar of 2 krijgen we nog een meting van de fysio, kijken of het op de natuurlijke manier ook nog verbeterd is. Als ik jou was zou ik je moedergevoel volgen. Als je zelf denkt dat het niets helpt zou ik ook zeker je dochtertje niet langer kwellen. Succes met je beslissing.
drukplekken onder de helm is wat anders dan wondjes wegens wrijving en zweet. toen de wondjes weer genezen waren(3 dagen helemaal niks meer te zien) ginge we gewoon door. maar dan met airco hard aan t werk. je hebt kindjes met eczeem die gewoon helm dragen. ik heb genoeg fotos gezien met correctie met helm, maar nooit n foto van correctie zonder helm. ik kan ook niks zeggen hoe natuur t aan pakt..misschien iemand anders kan n foto plaatsen zonder helm correctie? dat zou je wel helpe met beslissen misschien?
Ik denk dat er niet zoveel foto's zijn van correctie zonder helm omdat die ouders niet echt een reden hebben om foto's te maken van het hoofdje . Als je kindje een helm krijgt maak je daar wel foto's van om te kijken of je verschil ziet. Als je kindje geen helm heeft ben je daar denk ik minder mee bezig.
Ons zoontje had in het begin ook wel wat drukplekken, maar dat was snel over. Ik zou er mee terug gaan en er naar laten kijken of de helm wel goed zit. Onze zoon had een behoorlijke afplatting en na 1 week! konden we al verschil zien. Ik denk dus dat de helm van jullie kindje niet goed zit. Wij hadden overigens een helmpje van ProReva, Livit heeft volgens mij een ander model. Mee terug gaan hoor, na 2 maand nog geen resultaat is vreemd vind ik zeker met zo'n percentage als jullie.
Wij zijn na 7 weken helm gestopt! Hier was het huilen huilen huilen met dat ding op, wondjes, drukplekken, helm niet goed etz alles hebben we gehad. Ik heb in 7 weken 9 keer bij Livit gezeten en daarna had ik een oververmoeid en gefrustreerd kind en was ik het zo kotsbeu dat we gestopt zijn. Het percentage is in 7 weken helm van 110 naar 107 gecorrigeerd en in de laatste 2 maanden zonder helm is het van 107 naar 104/105 gecorrigeerd. Als de helm niet corrigeert, is hij niet goed dus ik zou terug gaan en eventueel een second opinion bij een andere vestiging van Livit.