Schema met baby en peuter (incl middagslaapje)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meril, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hi!

Onze kleine man is nu 7 weken oud en zijn nu aan een strak schema begonnen met rust en regelmaat omdat hij zo onrustig was...
    Ik merk wel dat dit na een paar dagen al effect heeft dus we proberen het goed vol te houden maar merk dat ik het erg moeilijk vind op de dagen dat ons peutermeisje van 27 maanden thuis is...

Wat is jullie schema ongeveer met een baby en peuter en bedoel dan de eet/slaaptijden ongeveer? Ons peutermeisje slaapt meestal wel tot een uurtje of 9u en 's middags van 1230 tot 1500 ongeveer.

Wil nu eerst zorgen dat de kleine man wat rustiger is maar op een gegeven moment toch proberen hem een beetje in een schema te helpen dat werkt met beiden...of is dat te optimistisch gedacht? :)

Thanks!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    onze jongste heeft helemaal geen ritme gehad die eerste maanden.
    maar nu is het een beetje zo:

ochtend:
    B is om half 7 wakker, om 7 uur bij mij in bed. om half 8 naar beneden en eten
    P is om 8 uur wakker, dus die haal ik dan naar beneden.
    Rond 900/1000 gaat B weer naar bed en chillen P en ik wat.
    Rond 1100 is B weer wakker en krijgt ze fruit. Dan gaan we boodschappen doen en als we terug zijn gaan ze beiden naar bed!
    P slaapt niet altijd, maar heeft de rust wel nodig en ik ook!
    rond half 4 zijn ze allebei weer beneden en rond 5 eet B en om 6 eten P en wij. Vanaf 6 is B echt moe en rekken we het nog even.
    om 1900 gaan ze beiden naar bed.

maar die eerste maanden, nee hoor, kon ook nooit een tijd afspreken want B sliep elke dag weer anders.. *gaap*
    ik probeerde ze wel wat samen op bed te hebben, gelukkig was P heel flexibel daarin.

3. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Tja, misschien moet ik het de eerste maanden loslaten inderdaad maar hij mag niet zoveel prikkels dus vind het wel fijn als ik zijn flessen en slaapjes om mijn dochter heen zou kunnen plannen...

Deel Deze Pagina