Redressiehelm

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mir27, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien nog een keer bellen en met klem vragen om een nieuwe afspraak? Zodat de helm wel goed past en niet meer op haar neus terecht komt?
    Ik zou nog niet opgeven als ik jou was maar dat kan alleen jij beslissen en ik heb makkelijk praten..Succes in ieder geval!

2. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Niet helemaal waar ;) Heb in maart een foto gemaakt... Alleen van nu nog niet, dus kan straks wel zien of het vooruit is gegaan:)

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.803
    9.314
    113
    Gelderland
    Wij hebben een helm van pro reva gehad en die kan ik echt aanbevelen. Super helmpjes en een super service!

Ts ik zou als ik jou was een andere helm boer zoeken.. Je doet het super maar als het resultaat zo klein is zou ik toch kijken of het met een andere helm niet beter gaat. Als ze ligt en de helm zit op haar neus is natuurlijk niet goed. Als je je probleem bij pro reva neer legt weet ik zeker dat ze samen met jullie naar een oplossing willen kijken.
    Heel veel suc6

Belize, wat een schatje is je zoontje toch:) en met die plekjes ah gossie.. Gelukkig is het allemaal niet voor niets geweest hè?

4. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    Ik vind julie berichtjes fijn om te lezen.
    Je moedergevoel volgen... tja tis me duidelijk dat ik ermee door wil gaan nu.
    Als het dan niet lukt dan kan ik later tegen me dochter zeggen dat we er alles voor gedaan hebben!
    En als ik veel verhalen lees verbeterd het ook nog na het dragen van de helm.
    Ik ga eens even een andere helmenboer zoeken! haahaha
    Iemand ervaring met OIM in bergen op zoom?

5. misa

misa Niet meer actief

Als je doorgaat zou ik zeker een andere zoeken. Want een slecht passende heeft geen nut lijkt me.
    En ik vind echt dat je niet uit het oog moet verliezen dat het niet iets medisch is, maar iets cosmetisch. :)

Succes, welke keuze je ook maakt!

6. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    Ja idd Jois dat besef ik me ook wel.
    Maar als we er nu iets aan kunnen doen dan moet je dat toch doen als ouders zijnde?
    En daarom belt morgen de kinderarts me en gaan we naar een andere mail.
    De laatste ronde en hebben we er dan weer zon dol mee ja dan ist makkelijk... dan gaat ie af!
    Maar nu gaan we er nog ff tegenaan!

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Moedig hoor Mir,
    Ik moet zeggen dat ik hier een stuk of 3/4 kinderen ken in de buurt die een helmpje hebben gehad en het hoofdje is zooooooooooo mooi geworden!
    En natuurlijk, misschien was dat ook wel geweest zonder helmpje, maar kan me voorstellen dat je er toch alles voor wilt doen!

Succes voor jullie en voor jullie mooie meiske!

8. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Hoi,

mijn zoon heeft zijn helm 8 maanden gehad. Ook bij Livit in Tilburg. Hij had die periode van 8 maanden echt nodig om resultaat te boeken. Na 2 maanden was er amper nog verschil. Nu ben ik zelf met de helm gestopt toen hij 14 maanden was. De afplatting was op het oog weg. Misschien nog een klein beetje. Ik heb wel goede ervaringen met Tilburg. Het enige nadeel vond ik dat wanneer de helm te strak zat ik 2-3 weken moest wachten voordat ik terecht kon. Nooit problemen gehad met ernstige drukplekken. Ook slapen geen probleem. Kan dus niet echt oordelen over jouw situatie. Wij zijn geholpen door Cor, dat is me goed bevallen.

9. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    @ liekeiszwanger,

Nou ik moet zeggen dat ik ook super tevreden over Cor ben. Geweldige man, maar toch twijfelden we heel erg en daarom gaan we kijken of we hier in Roosendaal terrecht kunnen.
    Wij zijn al een paar keer bij Cor geweest en iedere keer is het toch niet goed. Ik wil gewoon niet verder aan sukkelen.
    Ons Evi krimpt helemaal in elkaar en begint kei hard te krijsen als ik met de helm aan kom zetten.
    Oim heeft een ander model die open kan.
    Mss is dat voor Evi ook fijner.
    En hopelijk zit een ander model gewoon beter en kan ze er mss zelfs mee slapen.

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mag ik aan jou vragen wat de uitslagen van de metingen waren bij jouw kindje? En waar het op het hoofdje zit, achterkant, zijkant?

11. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    Bij ons Evi is het de zijkant.
    Op 28 feb :eek:ddi 114% en cpi van 90%
    Op 18 juli : oddi 114% en cpi van 86,9%

5 maanden later en dus niks geholpen!

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Okay en die oddi is de scheefheid en de cpi de platheid toch?

13. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    #33 milika15, 20 jul 2011
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
    Mijn zoon had ook redressiehelm vanwege de afplatting van zijn hoofd. Had nooit een meting gehad (tussendoor). Wel heel vaak bij Livit in Rotterdam geweest omdat de helm niet goed zit leek mij en daardoor had hij last van, ook niet wil slapen, rodeplekken. Het was gewoon te strak. De man van Livit zei ja het kan niet losser zijn, maar ik zei nee het moet losser zijn, want dit kan niet.

Dus kan jij beschrijven hoe bedoel je met niet goed zitten? Kan jij dat beschrijven? Heeft zij ook last van overdag? Misschien ik kan een paar tips geven.

Mijn zoontje had zelf 3 maanden om te wennen. Vaak geen helm 's nachts maar ja het schiet niet op natuurlijk he? Toen de helm goed zat, ja hoor hij droeg het 23 uur per dag. Met stinken enzo kan ik jou tips geven.

Het is moeilijk ik weet ik, je krijgt steun van mij want de helm hielp mijn zoon enorm uiteindelijk.

14. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Ja hoor dat mag;)

Metingen zijn niet gedaan, omdat we hebben gekozen om niet voor een helm te gaan. Het zit rechts aan de zijkant. Vergeleken met wat het is geweest ziet het er al veel beter uit!! Nu is het ook wel zo dat hij nu niet meer alleen op rechts slaapt, maar meestal op links. Verder zit hij veel, dus de druk komt ook niet veel meer op rechts.

Wat ik er misschien nog even bij moet zeggen is dat hij adviseerde het niet te doen, maar als we het echt graag wilden, mocht het natuurlijk wel! Ben ook wel erg benieuwd na foto's met helm voor en na en zonder helm voor en na...
    Iemand ;)??

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ooh okay!:D op die fiets! Het is natuurlijk wel fijn dat het beter gaat zonder helm! Fijn dat ze dat advies wel uitbrengen, wel of niet doen, denk dat je daar wel veel aan hebt. Ik hoop dat ze dat bij ons ook gaan doen.

Pfff ik vind het zoon moeilijke situatie, ik weet echt niet wat ik moet doen. Van mijn man hoeft t allemaal niet, maar van mij... Ik ben ook benieuwd in hoeverre het zonder helm nog rechttrekt zeg maar. Lastig dat je dat natuurlijk niet weet van te voren...

16. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    @Moniquep,
    Ik dacht andersom!

@Milika,
    Bij ons Evi zit ie super strak, ik moet hem er echt op duwen en weer flink aftrekken.
    Maar als ze erop ligt dan staat de helm achter helemaal ophoog en zit ie op haar neus.
    Evi wilde er echt niet mee slapen! Ze ging me toch tekeer en zogauw als de helm af was , sliep ze.
    We hebben het lang aangekeken maar nu kon het echt niet meer.
    Overdag heeft ze er niet echt dol mee. Daar was ze wel aan gewend.
    Vorige week is de helm nog aangepast maar ons Evi is nu al hysterisch als ik weer met de helm aan kom zetten.
    Ergens zit het toch nie goed voor haar....

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @mir: jeetje, dat is ook niet fijn voor haar. En volgens mij heb je het lang genoeg aangekeken toch? Ik zou idd ook afvragen tot hoever ga je? En je hebt er idd ALLES aangedaan! Dat kan je idd later tegen haar zeggen.

Wat bedoel je met ik dacht andersom? Over mijn gedachte en die van mijn man?

18. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Wij zijn ook 2,5 weken geleden begonnen met de helm. Ik ben in de eerste 9 dagen 4 keer terug geweest. De meneer van livit werd hierdoor geirriteerd, maar dan kan me niets schelen. Hij had echt enorme drukplekken die na 2 dagen pas wegtrokken,met vocht gevuld. Steeds een beetje aangepast, maar toch weer ellende. Uiteindelijk is er zeemleer aan de voorkant gezet waar hij de meeste last had en dat hielp enorm. Ook zit hij nu losser. In het begin kreeg ik hem echt niet op en af, zo strak zat het. Zoontje steeds krijsen. Nu reageert hij niet eens meer bij op en af zetten. Dus ik zou zeggen: ga vooral terug totdat je echt 100 procent tevreden bent want het is allemaal al moeilijk genoeg.

19. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ik vind het heel knap van je dat je toch door gaat!
    het is idd iets cosmetische, maar wel het beeld van de maatschappij.
    ik weet natuurlijk niet hoe erg je dochtertje het heeft, maar ik ken kindjes die het zo erg hebben, ik zou als ouder me niet kunnen vergeven dat mijn kind later boos op me is omdat ik het niet geprobeerd heb. en dat een kindje erom gepest word.
    maar dan bedoel ik wel in het extreme hoor.

soms is het maar een heel klein beetje, en dan weet ik niet wat ik zou doen.
    denk dan proberen en als het niet werkt zoals bij jou, denk ik dat ik zou stoppen. je hebt het dan iig geprobeerd.

succes bij de andere "helmpjes-dokter"

liefs

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ja klopt!

Deel Deze Pagina