van jouw verhaal, ik denk idd dat de helm te strak voor haar is. Mijn zoon had dat ook de eerste 3 maanden. Ik ging terug en terug en terug naar Livit en zei haal nog 1 laag van de foam ding (snap je wat ik bedoel?) I said to him, take one more of that foam layer. Hij zei ja maar dat is niet de bedoeling. Binnen 6 maanden, had die man een paar laagjes weggehaald want de hoofd groeit toch? Ik zei gewoon dat ik wil liever zo (lekker bijdehand). Het scheelt niet eens 0.5cm. Ik begrijp wel van de bedoeling van zo een helm. Maar rodeplekken kan gewoon niet. En ik had een gevoel dat mijn zoon een beetje hoofdpijn kreeg De zeemleer hielp ook trouwens. Als ik mee mag denken, je hebt de tijd totdat zij 1 jaar oud wordt. Don't give up and try not to get stressed out because of it. Take it one day at a time. (sorry voor mijn nederlands - engels )
Is het ernstig? En ook opzij of achter? Ja inderdaad! Het is wel een moeilijke keuze die je moet maken. Heb het ook aan meerdere mensen laten zien en die zeiden alledrie dat het zonder helm ook goed komt. Er is een kans dat je het straks nog iets zal zien. Maar dan denk ik ook, als hij straks groot is, hoeveel mensen bekijken hem dan van bovenop zijn hoofd, mocht je het nog iets blijven zien. Ik ben ook heel benieuwd, maar zoals het nu gaat denk ik dat je er straks nog weinig van zal zien. Gewoon doen waar jullie je het beste bij voelen.. Maar het is inderdaad een lastige keuze! Succes met jullie keuze!!
Ik weet onze cpi niet meer, maar ze zei dat dat gemiddeld was, dus dat was in orde. dus dat geloof ik dan maar. En de Oddi was met 3 maanden 109%. Dus over een maand of 1.5 denk weer een meting. Het is aan de zijkant. Ik heb er nog geen goede foto van gemaakt. Kan ik morgen wel even doen, benieuwd wat jullie er van vinden. (En dan echt eerlijk zeggen graag, want familie is lief en zegt allemaal dat t wel meevalt haha)
@ Ts als ik jou was zou ik echt op zoek gaan naar een andere helmenboer. Het ene kindje is het andere natuurlijk niet, maar hier was meneer met een week gewend. Zijn met 6 maanden begonnen en er sinds vandaag helemaal van af! Iemand wilde graag verschil voor- en na het helmpje zien, hierbij onze eindscan van vandaag, je ziet duidelijk verschil! Het grijze gedeelte is waar hij mee begon en blauw is van vandaag.
Hai dames .. Mijn zoontje is bijna 11 weken en heeft een voorkeur naar links . Ik loop al vanaf 5 wk bij de fisio en gaat eigenlijk heel goed hij heeft zen voorkeur doorbroken .. Alleen ze heeft vorige week een meting gedaan en kwam op 111 .. en ik schrok me rot ! Omdat ik het totaal niet verwacht had want ik zie het wel maar niet van zo wat een afplatting .. Als ik tegen mensen zeg dat hij een afplatting heb vragen Ze aan me .. Waar dan ,, ik zie niks ,, ja nu je het zegt maar anders had ik het niet gezien .. Maar nu gaan we kijken een het op zen beloop laten tot 1 sep dan is hij rond 4 maanden en kijke. Of er verbetering in is ,, maar ik vind het zo Erg een helm !! Echt en niemand snap me echt niemand ! Me vriend vind dat we het moeten doen als de percentage nog hoof is maar echt je ziet het haast niet ! Ik weet echt niet wat ik moet doen .. Ik vind het maar niks met die drukplekken die wondjes zweten en stinken ?? Iemand advies ??
@bar20 Jee ja das moeilijk hè. Ik kan je alleen zeggen dat je je gevoel moet volgen. Mijn dochtertje had 114% met de 6 maanden en nu is ze 9 maanden oud en ze heeft na de helmtherapie nu nog 114%. Wij hebben het gedaan omdat het nu je enige kans is. Na een jaar kan het niet meer. En aan de andere kant is het een meid en als haar haar langer is zie je et helemaal niet meer. Wij balen nu omdat het niks gedaan heeft en wij hebben er vreselijk mee af hebben gezien. Evi kon er gewoon niet mee slapen. Vreselijk was dat. En nu is ie even af en ze slaapt! Wij gaan naar een ander zkh en andere leverancier voor een second opinion. En we waren niet tevreden over de andere. Naar ons gevoel zat de helm gewoon niet goed anders ad het in al die maanden echt wel iets moeten doen. Suc6 met je besluit! Volg je gevoel maar! En laat je goed informeren.
Dank je meis .. Vind het knap wat je doet echt waar het is niet niks .. Daarom vind ik het Zo moeilijk ik hoor al die verhalen en van je dochtertje .. Echt me petje af dat je het nog doorzet ik had het niet gekund .. Kan er niet tegen dat me ventje niet lekker kan slapen of wat dan ook .. Hou me op de hoogte ben benieuwd groetjes
@bar: hier precies hetzelfde verhaal, kiss syndroom, sinds ze 5 weken is therapie en heeft goed geholpen, ook afplatting, veel mensen zien t idd ook niet, maar als ik mensen van bovenaf laat kijken als ze op dr buik ligt zie je het wel. Ik heb er al veel tranen om gelaten, het idee van een helm! Maarja, ik probeer me realistisch te houden, het is maar een helm, maar pffff. Maar we wachten de tweede meting af, hoewel ik niet veel verbetering verwacht.
Ja idd .. Iedereen zeg het zo .. Het maar een helm ja Het is een HELM en daar ben ik niet blij mee .. Ik zit er zo erg mee dat ik er ook tranen on laat en het lijk wel of niemand me begrijp .. Zo van aghh waar maak je je druk om . Maar hun staan niet voor zon keus .. Ik vind het niet niks 23 uur per dag op zweten wondjes stinken echt baal er zo van .. Maar goed idd 2 de meeting ook maar afwachten .. Ben jij ook heel de dag bezig vanaf de andere kant alles aanbieden .. Op zij laten slapen met zijlegkusse. Enzo ??
@ Mir: Wij zaten bij Westlandorhopedie in Rotterdam. Super goede ervaring gehad. Ze hebben daar ook een nieuw soort helmen, de bovenkant en de oortjes zijn open en ze hebben geen kinbandje, een stuk prettiger voor de kindjes dus. Daarnaast zijn de helmpjes extra licht in gewicht. @ Bar: In het begin zag ik ook tegen de helm op, vooral omdat mn zoontje ook al in een spreidbroek zat, dan ziet het er helemaal zo zielig uit en ik was bang opmerkingen te krijgen. Maar de helm is me alles mee gevallen! Meneer heeft er nooit een kik om gegeven. Wondjes hebben we nooit gehad. Stinken wel in het begin, wordt vanzelf iets minder tenzij het buiten natuurlijk bloedheet is. De helm moet je gewoon elke dag goed schoonmaken en af en toe in de koelkast leggen (die tip las ik hier op zp werkt prima). Nare opmerkingen heb ik ook nooit gehad, wel vaak van bejaarden de vraag waarom hij een helmpje had en hoe het dan zit. Mensen kennen het vaak niet en zijn oprecht geinteresseerd, vind ik niet erg wil het graag uitleggen. Daarnaast is een helmpje best handig als de kleine gaat kruipen, de tafelpunten voelen ze er niet mee! In het begin sliep ons zoontje ook in een zijligkussen, hierdoor trad in combi met fysio echt verbetering op. Totdat hij dus een spreidbroekje kreeg en in het begin alleen maar op zn rug kon liggen en ook alleen nog maar op zn rug kon slapen, binnen 2 weken waren we met zn hoofdje terug bij af en moesten we dus toch voor een helmpje gaan. Echt het is niet leuk om te zien en het liefst wil je lekker door de haartje van je kindje kroelen, maar gezien het resultaat en het feit dat ons zoontje het natuurlijk niet erg vond, ben ik erg blij dat ik het heb gedaan! Indien een 2e kindje in de toekomst weer een helmpje nodig zou hebben zouden wij het zelf weer doen. Maar goed jij bent de enige die er een beslissing over kan nemen, maar hopelijk heb je ook wat aan dit positieve verhaal.
@ Cin85 Wauw wat een geweldig resultaat! Mijn zoontje heeft ook een redressiehelm en ik hoop op een zelfde soort resultaat. Al heeft mijn zoontje een ander helmpje. Wij zitten bij livit in Groningen en hebben dus een ´gewoon´helmpje met kinband. We zijn nu zo´n 4 maand verder en het gaat heel goed. In het begin weleens drukplekjes, die hij ook een keer open heeft gekrabt, toen hij de kans kreeg. Maar verder gaat het super! Het zweten valt mee en geen drukplekken of andere ellende. Ook stinkt zijn helmpje niet dus hoef hem niet in de koelkast te leggen oid. We houden ons trouwens niet aan de 23 uur. Maar doen 22 uur. ´s Morgens een uurtje af en ´s avonds ook een uurtje. 1 augustus hebben we weer controle en ik ben heel benieuwd. (ik zie natuurlijk zelf ook wel verandering, maar om dat bevestigd te krijgen met een meting is wel fijn) Mijn zoontje heeft trouwens zelf geen enkele moeite met de helm. Ik heb zelfs soms het idee dat hij het met helm op prettiger vindt. Het zijn juist andere mensen die het blijkbaar moeilijk vinden. Dan hoor ik, oh wat zielig! oid. Nou nee hoor. Hij heeft er zelf geen last van. Het was pas zielig geweest als ik niks eraan gedaan had. En mijn zoon met een scheef afgeplat hoofd door het leven had moeten gaan. En wat is nou een half jaartje op een mensenleven?
Hoi hoi, Onze zoon moest ook een helmpje! Bij ons was het ook hoogzomer en dus constant drukplekken! Op een gegeven moment zaten we elke week bij de helmen maker en elke keer als we thuis waren na 2 dagen was het weer raak! Wij zijn er mee gestopt! Nooit spijt van gehad .....(nu was mijn zoontje overigens wel een twijfelgeval...net op de grens voor wel of niet) Je ziet aan zijn hoofdje nog een beetje dat het wat afgeplat is maar alleen als je het weet.... Als je het vol kan houden dan zou dat natuurlijk heel mooi zijn...mijn ervaring is dat de afplatting dus niet helemaal verdwijnt..het word wel minder maar dat is gering. Omdat ons zoontje een geringe afwijking heeft valt het nu niet meer zo op maar als het een wat grotere afwijking is moet je er wel rekening mee houden dat de kans groot is dat het toch wel zichtbaar blijft. Groetjes Lysanne
Wij hebben dus ook bij westland gezeten en dat helmpje is erg prettig. Ik heb ook nog even de eindscans erbij gezocht en wij zijn dus pas met 9 maanden begonnen, tot 13 maanden. Dus als je nu nog een goed helmpje zou krijgen kan het echt nog wel wat doen.
Wij hebben vorige week dus de meting gehad en het was niet veranderd. Nog steeds 114%. Na veel wikken en wegen hebben we besloten om toch door te gaan met de helmtherapie. We stappen wel over naar een ander zkh en helmen maker. Want Evi is al 9 maanden en we willen niet aan blijven sukkelen. Woe hebben we een afspraak en word de nieuwe helm aangemeten. Ben benieuwd of het de 2 de ronde beter gaat en we meer resultaat krijgen. Zo niet dan hebben we er iig alles aan gedaan ! Spannend!
Poemi: jee!!! Wat een verschil zeg! Vooral bij het zijaanzicht zie ik het goed. Mir: wat een moeilijke beslissing moet dat geweest zijn, en wat knap dat jullie hiervoor gekozen hebben. Ik hoop dat de 'tweede ronde' wel zijn vruchten afwerpt!
Hier inmiddels ook een helmpje, we zijn met 6 weken begonnen met fysio, osteopaat, niks hielp. Van een ODDI van 103,5 bij 6 weken naar 112,6 bij 7 maanden. Het werd alleen maar erger. Zijligkussen had geen nut, daar walste ze zo overheen. CPI was wel vanzelf bijgetrokken, die is nu binnen de normen. Ze heeft nu sinds een paar dagen de helm (ook van Livit, Eindhoven) en dat gaat boven verwachting goed. Ze slaapt er ook mee (de overdag-slaapjes dan, we zijn nog aan het wennen) geen probleem. Het op en afzetten is wel ontzettend huilen, maar ja, zodra hij zit is het goed. Wij zijn bij twee kinderartsen geweest, de een vond het niet nodig, de ander wel. Ik ben blij dat we het wel hebben doorgezet, de scheefheid zie je nl ook in haar gezichtje en dat is niet de bedoeling natuurlijk. En een helm... het is echt maar een helm hoor. Niet leuk, liever niet, maar niet het eind van de wereld!
Wij gaan donderdag de helm van Tess ophalen. Ze heeft een oddi van 114% ik denk zelfs dat het nog erger is inmiddels. WIj krijgen voor haar een helm die niet over dr oren gaat en bovenop open is. Dus ook geen kinband. Ben zo blij dat we die krijgen ipv de andere! Ik ben heel benieuwd naar het verloop.