Baby spuugt als ze op buik ligt.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Delta, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Mijn dochter rolt sinds kort van rug naar buik, maar gaat dan best vaak spugen, ook 1 a 2 uur na de voeding. Vanwege reflux en verborgen reflux krijgt ze al pure jhbm in dr fles, best veel al.
    Maar als ze steeds gaat rollen naar dr buik, spuugt ze alles onder, elke keer kleine plasjes. Leg er nu een hydrofiel onder, kan moeilijk dat speelkleed 5 keer per dag wassen, en de was stapelt zich ook wel op met die hydrofielen (geen droger en maar 1 wasrek)
    Maare, deden jullie kindjes dit ook? En wanneer werd dit beter?
    Terug rollen kan ze helaas nog niet. Maar loop 1000x per dag om dr goed te leggen en alles schoon te maken. Word dr gek van! Haha..
    Was ophangen duurt een half uur gewoon van dat zo vaak terug lopen :D

2. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Herkenbaar! Hier precies hetzelfde. Sinds hij zelf op zijn buik kan rollen doet hij dat ook de hele tijd, en hij spuugt dan het liefst zijn speeltjes vol ;) ..

tja.. wat je er aan kan doen weet ik verder ook niet.. hier houd ik hem een kwartiertje na de voeding even op schoot of in zijn wippertje... maar als ik hem dan neerleg gaat hij meestal nogsteeds spugen.. dus tja...

we moeten leven met de was ben ik bang ;)

3. Delta

Delta Niet meer actief

Ja precies! Haar speeltjes ook, kan alles steeds in de was gooien, word er gek van.. Kan t soms ook gewoon niet kwijt, waardoor het moet wachten die was, tot de andere was droog is, heel jammer!
    Nou ja, inderdaad, we moeten er maar mee leven, totdat ze gaan zitten en lopen haha.

4. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Mijn dochter had ook reflux, en bij op dr buik spelen bleef ook heel lang elke keer een golfje melk er uit komen. Volgens mij tot een maand of 8/9, toen was het opeens over ( dan sluit het klepje wel goed). Niks aan te doen... Ja dweilen :)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook, en dat zonder reflux zelf.. Het was hier ook niet heel veel. Maar wel vaak, meerdere keren tussen de flessen door. Ik geloof dat het van 5 tot zo'n 9 maand geduurd heeft. Daarna werd het snel beter. Op drukke dagen was het vaak nog iets erger. Nu na het jaar is het wel echt voorbij..

6. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter heeft gespuugd tot ik denk wel een maand of 18, de wasmachine draaide op volle toeren ;)

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze dochter spuugt ook als ze op de buik ligt! Ben er van de week mee bij HA en CB geweest. Dit omdat ze al een verleden heeft met spugen (geen reflux maar wel veel spugen) en het weg was en ineens na een mand weer terug is (ze rolt al twee maanden op dr buik). CB zei dat ik niets anders kan doen dan toch werr JBPM in de fles maar dat doe jij al. Als het niet verbetert moet ik terug naar HA en die gaat verder kijken. Hij had het al over zantac maar onze dochter is twee weken ontzettend onrustig en huilerig geweest en het spugen werd in die weken alleen maar erger. Ik dacht ook dat ze er last van had dus vandaar mn bezoek aan HA en op zijn advies CB.

Hier dus geen tips voor je maar wel herkenning :) Ow en een hydrofiel luier onder haar leggen gaat niet meer op want ze tijgert/kruipt. Zodra ze spuugt poets ik de vlek weg met een doekje en dreft. Zo hoef ik niet tig keer haar boxkleed te wassen. Missch is dat ook nog een idee? X

8. Maibo

Maibo Lid

12 dec 2011
    38
    0
    0
    hier hetzelfde, ons meisje heeft verborgen reflux. jhbpm helpt wel goed, maar als ze op haar buik ligt dan komt er vaak wat uit. Heb daarom bijna altijd een dekentje in de box liggen. Die blijft wat mooier in de was dan het boxkleed.
    Gelukkig lijkt het alsof ze er zelf weinig last van heeft.

liefs

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ben ik nou zo vies? Als mijn zoontje spuugt pak ik een spuugdoekje en veeg ik 't weg. Als zn shirt niet door-nat is, houd hij 't gewoon aan. Speelgoed gaat regelmatig in de was ja, maar de vloer is hier gewoon gedweild en dus maakt dat beetje spuug me niet zo uit, dat veeg ik weg als ik 't zie, en soms dweilt hij er zelf alweer doorheen. Ik lever 'm 's ochtends, 's avonds en voor zn dutjes schoon af en tussendoor... Tsja, mag hij spelen :)

10. Delta

Delta Niet meer actief

Hier kruipt ze nog niet, maar ik vind het toch niet zo lekker om haar in haar spuug te laten in liggen, al haar speelgoed onder enzo.
    Fijn dat er herkenning is, maar het zal nog even duren dus voor het echt over is!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Denk dat zoon dan gewoon wat minder spuugt. Wel vaak een plasje melk, maar ik ben iig niet heel de dag aan 't poetsen. Als het goed is, tegen de tijd dat je kindje meer rechtop kan zitten, is vaak de reflux minder erg!

12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Mijn zoon is ook zo'n spugertje, en inderdaad toen hij meer op zijn buik lag werd het meer. Stapels hydrofielen die ik kon wassen en soms 4 keer per dag een nieuw shirtje aan. Morgen wordt hij 1 en hij spuugt nog steeds, gelukkig wel een stuk minder, maar het kan lang duren dus.

13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter heeft dit ook gehad. Ze sliep ook op d'r buik, dus haar bed moest ik ook regelmatig verschonen. Ik dacht dat het nooit over zou gaan, het werd ook niet echt beter. Ook vaste voeding hielp niet.
    Maar ineens sinds een week of 2 doet ze het niet meer. Van de ene op de andere dag was het over. Ze is nu ruim 8 maanden. Het zal vooral veel schelen dat ze nu zelf kan zitten en ze dus als ze wakker is veel meer rechtop is.

14. Delta

Delta Niet meer actief

Suusjeuh, mijn dochter spuugt elke keer als ze op haar buik rolt, steeds plasjes waar ze lekker met de mondje in gaat rollen en de speelgoed als ik niet optijd er bij ben.
    Ook al is de voeding een uur geleden of langer.
    Maar, we wachten maar af! In ieder geval herkenning dus.
    Ik probeer de voeding steeds wat dikker te maken met jhbpm.
    Maar goed, we leven met de was! Helaas..

Deel Deze Pagina