Advies consultatiebureau voor de nacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merlijn1981, 29 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlijn1981

1 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn kleine meisje is 3 maanden en ik geef haar borstvoeding. Ze slaapt nog niet door. Meestal leggen we haar om 21u op bed en dan slapen tot 3u. Dan nachtvoeding, dan wordt ze meestal nog wakker om 5/6 uur , dan weer ff voeden en dan begint de dag rond 8/9 uur. Ze huilt even tot ik haar voed. Dan rustig en heel slaperig.

Ik zit in mijn maag met het advies van het consultatiebureau.

De arts van het consultatiebureau gaf aan dat we haar om 23u laatste voeding moesten geven en dan alleen nog maar troosten. Met de waarschuwing dat het anders nog zo zou blijven aankomende tijd, dus dat ik voedingen moet
    blijven geven in de nacht. Vond dat nogal raar...

Ik wil natuurlijk graag weer eens een nacht slapen, maar heeft ze snachts niet gewoon een voeding nodig?

Hebben jullie nog goede ideeën? Misschien kunstvoeding geven? Of juist advies opvolgen?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Typisch kunstvoedings-advies van het consultatiebureau; niet naar luisteren en gewoon 's nachts gaan voeden hoor, dat is volkomen normaal met 3 maandjes!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Of ze een voeding nodig heeft, is afhankelijk van hoeveel ze overdag eet. Het is geen wet dat babies s nachts moeten eten. Aan de andere kant zijn nachtvoeedingen wel gewoon. Waar de consultatiebureau arts je voor waarschuwt is dat drinken in de nacht al snel een gewoonte kan worden en geen noodzaak.
    Ik zou ook de voeding om 23:00 doen en kijken wat er dan gebeurt en eerst troosten en dan pas voeding aanbieden. Kort voeden en overdag nog zeker 6 x

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.935
    113
    Ik zou denk ik proberen die 21.00 uur iets op te rekken zodat ze misschien iets langer slaapt dan tot 3 uur, en dan wordt het vanzelf later.
    Rond die tijd werd mijn dochtertje altijd wakker rond 5 uur, dan gaf ik een voeding en dan sliep ze verder tot een uur of 8/9. Ze ging dan 's avomds rond 22.00 uur op bed.
    Langzamerhand werd de laatste voeding steeds vroeger en werd ze 's morgens wat later wakker.

5. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Niet naar luisteren.. doen wat jij denkt dat het beste is.

Vorige week zeiden ze tegen mij dat ik rijstebloem door de melk moest doen zodat hij doorslaapt;) zijn niet goed snik

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Rekken etc zou ik niet aan beginnen hoor, ze heeft een heel mooi ritme zo voor 3 maanden!

7. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik zou gewoon op verzoek blijven voeden. Ook ´s nachts. Denk dat dat een hoop frustratie en tranen kan schelen!

8. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Rijstebloem voor baby van 2 maanden? Wow, moeten we echt naar het consultatiebureau dan? Wat voor adviezen krijgen we hier.

Mijn zoontje krijgt ook nog nachtvoeding hoor.

9. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ja erg he. Wist niet wat ik hoorde;) ik ga er heen om te weten hoe goed hij groeit..Zulke adviezen gaan het ene oor in en de andere uit:D

10. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Niet naar luisteren, en ook niet rekken of gaan rommelen met rijstebloem (het nut van dat spul heb ik nooit begrepen) etc. het is eecht geen gewenning maar gewoon honger, dus gewoon op verzoek van je kind voeden dan heb je de grootste garantie dat er voldoende voeding in komt. Dat doorslapen komt vanzelf, 3 maanden is nog erg jong.
    Mijn jongens zijn nu een jaar en slapen over het algemeen door maar als er een keer een wakker wordt 's nachts dan krijgen ze gewoon nog een slok bv hoor.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind dat jouw kindje een ritme heeft om jaloers op te zijn. Met die ruk van 21 tot 3 is er overigens al sprake van doorslapen. Een kind wakker maken voor een voeding om 23u kan de nachtrust ook juist verstoren of je kindje kan dan gewoonweg niet drinken. Maar je kunt het proberen...

Hier dronken alledrie de kinderen echt alleen als ze dat zelf wilden waarbij ze tussen 3 en 7m overdag alleen goed dronken als ze halfsliepen in een donkere kamer. Dus meer willen voeden overdag werkt niet bij alle kinderen.

12. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Word je baby zelf wakker om 21.00uur of maak je haar wakker voor deze voeding?

13. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen...

Maar mijn idee zou zijn: overdag op tijd voeden, dus eventueel wakker maken. Om 23.00u een voeding en dan kijken wat er gebeurt. Als ze wakker wordt eerst proberen te troosten, wordt ze niet rustig dan zal ze waarschijnlijk toch honger hebben. Je merkt het snel genoeg wanneer ze echt honger heeft of alleen getroost oid wil worden.

Wij begonnen elke dag wel op hetzelfde tijdstip en volgden dan een schema. Toen ze zwaar genoeg waren was het na 21.00u: go with the flow... En als was de nacht om 4 of 5 uur; half 7 kregen ze gewoon weer een voeding.

14. Merlijn1981

1 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen dank voor de reacties!

Aurora, we leggen haar op bed om 21u. Ze drinkt meestal om 19. 30u een uitgebreide voeding.

Ik denk dat ik het advies naast me neer ga leggen. Ik vind haar gewoon nog te jong en het gaat prima.

Dat advies van de rijstebloem, echt onzin. Maar bij ons was het, is er al een echo van haar heultjes gemaakt? Uhm nee,niets mis met haar heupen.:(

15. Merlijn1981

1 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Salapio, dank voor je opmerking dat ze een ritme heeft om jaloers op te zijn, dat geeft me een boost zelfvertouwen!

16. Merlijn1981

1 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uhm heultjes is heupjes.....;)

17. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Sorry maar wat een belachelijk advies. Het is helemaal niet raar dat een kindje van 3 maanden nog niet doorslaapt! Wat is dat toch? Waarom moeten die kleintjes toch steeds van alles :(.
    Tja of ze het nodig heeft daar kan niemand echt antwoord op geven. Is het volkomen normaal gedrag?? JA! Of je wel of geen kv bij gaat geven moet je zelf weten. Wil je nog een tijdje voeden? Dan moet je dat niet doen. De nachtvoeding is fantastisch voor je productie. Daar zitten te meeste vitamines in. Bijvoeden met kv helpt je productie om zeep.
    En trouwens; ik zou een klacht indienen bij het CB. Ze maken jonge moeders onnodig onzeker en geven een bv ondermijnend advies! ( wat niet mag)

Edit: uhm sorry voor mijn heftige reactie ;). Maar ik vind het gewoon echt stom!

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vond het heerlijk als mijn dochter rond 9 uur de nacht in ging. Dan kon ik op tijd naar bed en na de nachtvoeding sliep ik vrij snel weer. Ik vond het zwaarder om tot 11 uur wakker te blijven en na die voeding pas te gaan slapen. Ik maakte dan kortere nachten dan met een nachtvoeding. Ik zou het lekker zo laten!

19. Merlijn1981

1 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Patrijs, juist fijn dat je zo meeleeft. Je hebt gelijk!

En vogeltje, ik vond het advies van 23u helemaal niets, want om 22u ga ik meestal naar bed. Laatst wel even geprobeerd, voeding om 23u, maar ze werd gewoon om 3u wakker.

20. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Het meeste is al gezegd. CB is erg gericht op kv en met kv kun je meer sturen. En dan is het ook zeker niet gezegd dat baby's doorslapen.
    Maar bv is voeding op verzoek. Het is killing voor je productie als je 's nachts niets meer gaat geven terwijl je dochter er wel om vraagt.
    Ze is pas 3 maanden en nog zo klein. Ze vindt het lekker om 's nachts wat te drinken en even lekker bij mama te liggen, honger of niet. Heerlijk toch?

Deel Deze Pagina