Redressiehelmtherapie word niet meer vergoed

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nou ik zal niet zeggen dat zo'n helm fraai is, het is idd. een beetje een 'achterlijk' gezicht ;) Maar goed een plat achterhoofd is ook heel lelijk, het is kiezen tussen 2 kwaden..

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    zijliggingskussen heeft hier veel nut gehad, zeker de 1e paar maanden toen meneer nog niet zelf draaide.
    En in de box en kinderwagen op de buik leggen en spelletjes toen om zijn aandacht aan de tegenovergestelde kant van zn voorkeur te krijgen zodat de nekspiertjes aan beide kant gelijk blijven.
    Succes meid! Je bent iig mooi optijd erbij.

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Toen ik nog niet wist wat zo'n helm was dacht ik echt dat die kinderen epilepsie ofzo hadden en dat het voor veiligheid was...of dat ze zichtzelf anders pijn gingen doen.....

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

:(:(

ons zoontje heeft nog steeds een platter hoofdje als eigenlijk zou moeten zijn maar hij is echt niet heel lelijk ofzo. daarbij heeft hij een bos krullen. MAAR ook als hij geen krullen zou hebben dan zou ik zn achterhoofd echt niet heel lelijk vinden.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dat dacht ik ook eerlijk gezegd.

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey....heb het hier al eerder verkondigd probeer een keer een osteopaat als je dat nog niet gedaan hebt hier heeft hij wonderen vericht! Gelukkig is je mannetje nog erg jong en kan het nog uit zichzelf goedkomen en een zijligkussen aanschaffen ipv badlaken.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ook 2 x zijslaper en geen scheve hoofdjes. Ik heb gelijk bij intake gezet, ze gaan op hun zij slapen of jullie het er mee eens zijn of niet.

Sterker nog shannon heeft 16 dagen in ziekenhuis gelegen en rara hoe lag ze .. juist ja op haar zij elke 3 uur wisselen en ene nacht ene kant andere nacht andere kant.. Dus er kan wel degelijk verschil in zitten bij een kind ZONDER MEDISCHE redenen.

Meiden , te korte nekspieren, in buik klem zitten, vast zitten in geboorte kanaal. Dan is het toch niet meer als logisch dat elke moeder hier zegt ja NATUURLIJK moet dan alle hulp gegeven worden die kan.

maar er zit wel verschil in een afplatting constateren en denken dat word welk opgelost door iemand of actief gaan zoeken naar een manier van oplossen.

Buiten dat vind ik nog steeds dat de kindjes er niets aan kunnen doen en dus het helmpje vergoed moet worden, maar ik vind ook dat dat stomme op de rug slaap advies er eens uit moet. zeker bij refluxers is dat gevaarlkijker als op de zij, want nee ze draaien echt niet allemaal hun hoofd om! ik heb het zien gebeuren dat colin toevallig even op zijn rug in de box lag en ik heb hem binnen no time op mijn arm om moeten draaien.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Nou dit dus! Ik ben het helemaal met je eens! :D

Oh en wat ik ook zo raar vind. Een vriendin van mij heeft een dochtertje (van 2006) en die heeft dus een helmpje gehad. Ze zeiden toen dat het echt gevaarlijk was en je echt een helmpje moest hebben. Want de hersenen zouden in de knel komen.
    Dit werd een paar jaar later ook bij de kinderdagverblijven waar ik stage liep, verteld door ouders van kindjes met een helm. En nu is het cosmetisch??

9. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dat is echt belachelijk dat het niet meer vergoeden...

Mijn zoontje heeft ook een helmpje gehad, en had het ook echt nodig! Hij had echt een plat achterhoofd..
    Na 4 maanden helmtherapie is het gelukkig redelijk goedgekomen.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mimi83

Hier het zelfde ion het ZH.
    Kreeg toen op t CB te horen ja maar dan zitten ze erbij.. Nou uh mijn zoontje lag alleen op een kamertje en als wij er niet waren kwamen ze alleen kijken als hij huilde.
    Toen aan hun gevraagd waarom ze dat deden omdat het CB zegt dat rug beter is ivm stikkings gevaar zeiden ze in het ZH gelijk dat zij beter is voor spugen dan loopt het er uit en niet terug de keel in EN dat kindjes die op hun zij liggen minder snel een voorkeurshouding krijgen.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Kan aan mij liggen, maar volgens mij is een afgeplat hoofdje toch altijd medisch? Onder medische termen valt het namelijk onder de naam plagiocephalie.

Osteopaat en zijligkussen hebben wij trouwens ook geprobeerd. Helaas kon de osteopaat niet veel doen. Zijligkussen leek aardig te helpen, totdat meneertje een spreidbroekje kreeg, toen kon hij er niet meer in.

Voor de gene die dacht dat heupdysplasie iets cosmetisch is, dat is het dus niet. Bij heupdysplasie is er een afwijking in het gewricht van de heup, wat later op jonge leeftijd al kan zorgen voor problemen met lopen, zitten etc ook zorgt het voor artrose. Volgende keer dus even beter iets opzoeken op google voordat je gaat blaten!

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Vervelend dat het niet meer kon door de spreidbroek is nu alles wel goed??

13. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    echt schandalig ja,die arme kinders straks!

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    @Cynnie84, ja dankzij de helmtherapie wel. Heb hier al eerder in het topic geschreven dat men de uitslag van het hoofdje van mijn zoontje graag als voorbeeld gebruikt en waarschijnlijk ook als voorbeeld voor de politiek als bewijs dat een helmpje dus wel helpt.
    Met zn heupjes is het ook goed gekomen, dus wij zijn erg blij dat die hulpmiddelen er zijn en ook vergoed werden.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.276
    10.999
    113
    oke een helmpje ziet er misschien wat vreemd uit, en wat dan nog? Het gaat om het eindresultaat. Een pleister bij een lui oog is ook minder mooi dan zonder, of zijn er mensen die dat ook maar onzin vinden?

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Je kindje zal maar een helmpje nodig hebben...

17. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Grappig mijn fysio gebruikt ons voorbeeld hoe het ook zonder helmpie en met ze zijligkussen weer goed kan komen van 109 naar rond :) Ik denk dat het bij jou kleine ook goed was gekomen mits hij niet in die spreidbroek had gemoeten.... :)

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Het is nogal wat om te roepen dat je het zelf in de hand hebt zoals ik andere moeders hier zie schrijven. Dat het jou gelukt is: chapeau! Maar het ene kind is het andere niet, en dat bij jou bijdraaien al helpt hoeft niet te helpen bij een ander kindje ;)

Ik riep ook altijd hoor dat een afgeplat hoofdje niet nodig is, dat je dan maar je kindje in een zijslaapkussen kunt leggen of het hoofdje elke keer bijdraaien en snel de fysio inschakelen.

Maar man man man, tot je het zelf een keer meemaakt! Iemand schreef hier: een afgeplat hoofdje heb je niet zomaar, nou hier dus echt wel hoor! Met 6 weken al fysiotherapie en wat ik ook deed, hij wou zijn hoofdje altijd op dezelfde plek hebben. Tot 6,5 maanden was het een obsessie om met oefeningen, zijligkussen, snoozzz etc. dat koppie weer rond te krijgen. Ik heb een foto dat mijn zoontje op een onmogelijke manier in de zijligkussen lag, als hij maar op dat gedeelte van zijn hoofdje lag.

Wat ik trouwens wel vreemd vond en nog steeds vind is dat mijn fysio vond dat het voldoende was om mijn zoon alleen overdag in een zijligkussen te hebben en snachts gewoon zoals hij wou (draaide ik hem ook bij trouwens, maar daar was geen werken aan, draaide net zo hard weer terug) pas met 4,5 maanden of zo bood ze de snoozzz aan.

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    De kans is inderdaad aanwezig, maar na 2 weken spreidbroek was zn afwijking van 111% naar 116% gegaan, best wel forse afwijking dus. Nu zit hij op de 101.5% dacht ik, dus ze kunnen niet zeggen dat een helmpje niets doet. ;)

20. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wauw wat super!! :D

Deel Deze Pagina