Redressiehelmtherapie word niet meer vergoed

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

vandaag is de fisio weer geweest en noah,s hoofdje is weer ronder geworden:),ik ben erg blij.
    de osteopaat raade ze me echt af,maar dat wilde ik toch niet.
    ze zei eerst wachten wat er uit het bloedonderzoek komt.

groetjes

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ben ook geen fan van een ostheopaat. Fijn dat zn koppie weer ronder is!!!

3. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

dank je wel,ik vind t ook fijn:)

groetjes

4. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Wat schandalig dat ze daar nu ook weer op bezuinigen

5. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Mijn jongste zoon heeft sinds 2 weken n helm en ik zou het heel erg vinden als deze niet vergoed zou worden!ik heb zelf met 5! Weken al aan de bel getrokken en sindsdien zeer intensief fysio gevolgd en osteopaat. Heel de dag was ik bezig hoe hidde lag, welke kant hij op keek, ik oefende me helemaal suf. Maar ipv dat het beter werd, werd het alleen maar slechter!

Nu hij het helmpje heeft gaat het super goed, na 2 weken zien we al vooruitgang, super. Ik betwijfel ten zeerste of het alleen maar cosmetisch is, maar als het dat wel is zouden ze wat mij betreft t protocol van rugligging ook weer moeten aanpassen bij mijn oudste zoon was zijligging het protocol en daar was niks aan de hand.

Door omstandigheden kwam ik na de bevalling in het ziekenhuis en heb ik verder niet nagedacht over eventuele gevolgen van rugligging anders had ik t hetzelfde gedaan als bij mijn oudste. Maar goed, hidde was ook n sterrekijker en het kan dus ook zijn dat hij in mijn baarmoeder al anders heeft gelegen. We zullen t nooit weten, maar ben wel heel erg blij en dankbaar dat we het helmpje hebben.

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik wil bij een eventueel een tweede kindje zo'n zijligkussen aanschaffen! Vind de zijligging ook veel beter, dan de rugligging

7. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

:O Laat ze van de baby's af blijven als het om bezuinigen gaat.

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dat is nu al....de afplatting met een waarde van 108% hebben wil de helm vergoed worden

ik verbaas me over sommige reacties, dat ouders het zelf.in de hand.kunnen hebben door een kinderfysio te.bezoeken.......ja KAN inderdaad
    mijn.zoontje kwam al vanaf de 7 weken bij de kinderfysio
    en met 6 mnd had hij nog een ernstige afplatting van 111,8%

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    kijk ff in mijn fotoalbum.....mijn zoontje met helm is gewoon een lekker ventje

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Mijn kraam hield zich niet aan de rugligging bij mijn kleine meid (bijna 5 maanden nu) ze lag gewoon op haar zij. Nu ligt ze wisselend of op haar zij of haar rug en soms op haar buikjd

11. prettymum

prettymum Niet meer actief

Wat goed van jou! Was ik niet opgekomen. Dus als je in Amsterdam woont...

12. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Heb alles gelezen en het lijkt me dat het nut van een helm wel degelijk bewezen is.
    Maar wat ik me nou afvraag... 1000 euro voor het welzijn van je kind. Zou nou niemand dat zelf kunnen ophoesten?
    Zou een inkomensafhankelijke bijdrage dan niet veel eerlijker zijn?
    Want een feit is dat we de zorg gewoon niet meer met elkaar rond kunnen krijgen, en logisch gevolg dus dat we zelf meer moeten gaan betalen wat ons zelf aangaat.
    Ik kan me voorstellen dat er inderdaad mensen zijn die dat bedrag niet kunnen betalen, maar er zijn veel meer mensen die dat wel kunnen.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goed punt, aklina. Als het inkomensafhankelijk zou zijn, dan lijkt het me wel eerlijker. En er zijn inderdaad mensen die dat zelf kunnen betalen. Maar oh nee, dan kunnen ze niet 3 weken naar Bali op vakantie dit jaar! :eek: Wil niet zeggen dat iedereen zo denkt ;) maar wees eerlijk, er zijn veel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten... Alles moet maar door de staat betaald worden. Ja, we hebben een sociaal stelsel, maar de mensen zijn er ook wel erg door verwend. Het is vanzelfsprekend geworden dat alles maar voor je geregeld wordt. Tot iemand een keer ergens tegenaan loopt, waarbij het NIET geregeld is, en dan is het uiteraard de schuld van de huidige regering.... ;)

Deel Deze Pagina