Partner mee naar verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door deetje, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Dag dames,
    Mijn hormonen gaan een beetje met me op de loop dus weet niet meer zo goed wat redelijk is en wat niet, maar: ik heb er moeite mee dat mijn vriend niet meegaat naar de verloskundige. Naar mijn idee is het toch iets van samen, je moet ook samen beslissingen nemen over thuis bevallen of niet, de screeningsecho, samen hartje luisteren.... Nu heb ik gezegd als hij niet meegaat, beslis ik in ieder geval zelf waar ik ga bevallen. Ik erger me ook al dood aan lekker een biertje, een filet americain en rustig de popcorn opeten waar ik erge zin in had, maar die ik niet vertrouwde omdat er geen datum opstond.... Hij kan zich toch wel een beetje aanpassen? Hij heeft ook al 9 maanden een chauffeur naar feestjes...

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Mijn vriend gaat alleen mee naar de echo's. Alleen als hij vrij is van zijn werk gaat hij mee naar de controle echo's. Ik vind het op het moment belangrijker dat hij zijn dagen spaart voor de momenten dat de kleine geboren is. Ik kan me wel goed voorstellen dat het vervelend is als er geen rekening met je gehouden worden en wanneer hij weinig intresse toont. Bedenk wel dat mannen heel anders tegen de zwangerschap aankijken dan wij dat doen. Wij dragen immers het kindje en voor ons is het erg tastbaar, voor mannen totaal niet en is het moeilijk voor te stellen. Praat er gewoon over met je man/vriend en maak duidelijk dat je het prettig vindt om het samen te doen, dat je zijn steun mist.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik praat savonds wel over belangrijke beslissingen e.d. daar hoor je het toch van te voren samen over te hebben toch? (lijkt me meestal al voordat je uberhaupt zwanger bent?)

Ik ga altijd alleen alleen met de hele belangrijke dingen hebben we samen gedaan zoals nekplooi, vruchtwaterpunctie, de rest is compleet onbelangrijk en niet waard om tijd voor vrij te nemen (kan je inderdaad beter opsparen)

Toevallig gaat mijn man morgen mee naar de VK omdat ie geen werk heeft morgen maar anders ging ik gewoon alleen (vind het zelf al irritant dus ga het hem niet elke keer aandoen, hartje luisteren kunnen we thuis ook en hij gaat er vanuit dat ik vrouw genoeg ben om dat soort dingen alleen te handelen) (net zoals ik de meeste dingen thuis beslis in het dagelijks leven als moeder zijnde)

Ik zeg hoera voor de zelfstandige vrouwen toch?

Ja daarom vind ik de opmerking "we zijn samen zwanger" altijd een beetje onzin, je verwacht samen een kindje dat wel maar WIJ zijn zwanger en moeten alles laten staan en ervoor doen, is gewoon realiteit het is geen sprookje helaas..

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou, ik ben van mening dat als hij mee KAN dat het toch wel zo fijn is dat hij dan ook mee gaat. Hallo, het kind is van jullie samen!
    Als hij moet werken ofzo snap ik het wel natuurlijk.

Ik vind overigens niet dat hij geen biertjes meer mag drinken of filet americain eten. Hij is natuurlijk niet zwanger.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn vriend gaat eigenlijk als het kan altijd mee naar de vk.ik ben ook pas 2 keer alleen weg geweest naa de vk.mijn vriend heeft het ook in het begin gepresteert om een broodje filet te bestellen ik had al net een aanval dat niets goed was bla bla (leuk hoor hormonsters)dat heeft hij echt geweten.later snapte ik ook wel dat het meer aan mij lag als aan hem. zijn biertje zal ik hem niet afnemen hij vind het heerlijk om een biertje te pakken na het werk maar hij zal zich nooit zat zuipen nu.
    hij heeft zich ook wel aangepast hoor zeker wel hij steld dingen nu niet meer uit en doet het gelijk.hij begrijp het ook.

een tip als je ergens last van hebt.zeg het vertel wat je dwars zit en leg uit wat je voeld.
    ook als je pijn hebt zeg het dan leerd hij je echt begrijpen.want zwangere vrouwen kunnen echt monsters zijn hoor

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben het ook met imd eens als hij hoeft er geen vrij voor te nemen.

7. Hier gaat mijn vriend alleen mee als hij vrij is.
    Ik zit toch vaak niet langer als 10 min binnen.

De termijn echo is hij wel mee geweest en de 20weken echo heb ik in de avond gepland, maar anders was hij er wel voor thuis gebleven.

De herhalingsecho ivm de rechternier die niet te vinden was/is. Daar ben ik alleen heen gegaan. Ondanks de misschien maar 1 nier, het werkt gewoon en er is dus niks ernstigs aan de hand. Nu konden ze het weer niet vinden.

Woensdag heb ik een groeiecho dan zal hij wel mee gaan hij is immers ook vrij.

8. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    ja ik zit ook nog te twijfelen of mijn vriend mee gaat naar het intake gesprek. Hebben jullie dat gedaan? Wij krijgen een week later pas een echo en dan gaat hij wel natuurlijk mee. Maar vonden jullie mannen het intake gesprek boeiend?

9. henkie24

henkie24 Niet meer actief

tja wat ik ga zeggen komt mischien bij sommige misschien cru over maar die van mij gaat nooit mee naar de verloskundige. ik vind dat zelf ook echt helemaal niet nodig. die bloeddruk en dat gewicht nou, dat kan ik hem ook wel thuis vertellen. tuurlijk hartje luisteren is leuk. maar die van mij werkt voor zijn eigen en heeft het hartstikke druk dus ga ik echt niet van hem verlangen dat ie maandagmiddag om half drie met mij voor 10 minuten naar de verloskundige gaat. kijk het is wat anders als er iets medisch is ofzo. hij is wel meegeweest naar de echo,s. vond ie ook leuk.
    tuurlijk is het kind van je samen maar ik ben wat dat betreft heel nuchter in die dingen en kan me ook vreselijk irriteren aan van die halfzachte mannen die ik weleens zie bij de verloskundige die net doen of ze zelf de verloskundige zijn. (bah) ja nogmaals vast sorry als dit bij iemand in verkeerde aarde valt maar dat is mijn mening.
    enne die van mij mag rustig zijn biefstukje eten of wat dan ook hoor. kom op zal wat zijn zeg! stel voor dat je man een of ander zoutloos dieet zou moeten volgen voor zijn gezondheid. eet je dan ook de rest van je leven zoutloos? ( voorbeeldje)

snap best dat je soms best last kan hebben van je hormonen hoor en ik vind ook wleens iets niet leuk wat hij wel kan en ik niet maar nee, maak daar geen probleem van.
    mijn mannetje is er toch wel voor mij en doet op andere manieren heel hard zijn best voor mij en ons beebje.

groetjes

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn vriend gaat woensdag ook niet mee hoor die moet gewoon werken en kan niet elke keer vrij krijgen hij spaart alle dagen op voor na de vakantie dan neemt hij alles in een keer op. Hij gaat alleen mee met de echo's dat vinden we beiden bijzonder en de rest zoals dingen bespreken hebben we voor de zwangerschap ook gedaan en gewoon s avonds als hij thuis is maken we ook wel es bepaalde afspraken.
    Ik neem gewoon mijn moeder mee. En dat hij dingen eet die jij niet mag is rot maarja je kan het hem moeilijk verbieden en 1x filet american eten is heus niet erg hoor...Ik heb zelf ook leverworst gegeten 3 of 4 plakjes. Vroeger hadden ze ook al die wetenschap niet.
    @Catje mijn vriend is meegeweest naar intake ik vond het wel prettig dan weet hij ook wie de verloskundige is en ziet ie de praktijk hoort belangrijke dingen enzo...

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn man gaat mee naar de echo's en als hij vrij is en tijd heeft naar de vk, maar meestal sta ik daar na 5 minuten weer buiten dus ik vind het niet nodig dat hij daarmee naartoe gaat elke keer, de echo's wel natuurlijk en als het niet goed met me gaat uiteraard ook, verder, ach, maak ik me er niet zo druk om, ik weet dat ie er blij mee is :)

12. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Ik wil wel graag dat hij meegaat naar de intake, en naar de echo's natuurlijk, maar al die andere controle-afspraken? Denk niet dat dat voor hem erg interessant is... (Dr zullen ongetwijfeld ook afspraken tussen zitten die voor mij minder interessant zijn)
    Verder zal hij natuurlijk wel meegaan als er "gekke" dingen aan de hand zijn ofzo, maar hij hoeft niet elke keer mee. (Al heb ik natuurlijk graag dat hij zegt dat hij graag mee wil, en dat ik dan kan zeggen dat dat niet per sé hoeft :D )

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik ben het eens met henkie! mijn vriend heeft dan wel geen eigen zaak...maar hij hoeft echt niet elke keer vrij te nemen. als ie vrij is mag ie mee...maar dat hoeft echt niet hoor!
    Met de echo is ie wel mee gegaan en ik hoop dat ie met de 20 weken echo ook mee kan...want die is wel belangrijk!
    dat zou wat zijn als je elke week op controle zou moeten...heeft ie geen rust meer!

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Mijn man heeft ook een eigen bedrijf maar gaat juist wel altijd mee naar de vk (ook naar het cb trouwens) Hij kan zijn werk makkelijk even onderbreken, dat scheelt ook... En hij wil het persè zelf... Van mij hoeft hij echt niet elke keer mee... :) Ik probeer afspraken wel altijd te plannen tegen de lunchpauze of aan het einde van de dag. Dan kost het toch niet zo heel veel tijd. Ik vind het juist wel fijn dat hij elke keer meegaat... :oops:

Als hij in loondienst zou zijn, zou hij waarschijnlijk ook niet meegaan, gewoon omdat dat teveel vrije dagen kost die hij idd na de bevalling beter kan gebruiken.

Mijn vk zei trouwens wel dat mijn man 1 van de uitzonderingen is... Bij de meeste vrouwen gaat de man mee met de intake en dan zien ze hem pas weer bij de bevalling... (uitgezonderd de echo's, maar die doet de vk hier niet zelf)

15. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik plan al mijn afspraken wat betreft me zwangerschap, in de avond. Zodat ie niet vrij hoef te nemen. Straks na de bevalling kan ie lekker een paar dagen vrij nemen...Ja en als ik een x overdag een afspraak heb, dan ga ik wel alleen..

Liefs Jeanney

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    mijn man is vorige week voor het eerst niet meegeweest. verder altijd nog meegeweest. Wij gaan altijd 's avonds dus dan hoeft hij ook geen vrij te nemen. nu met de feestdagen dus 2 keer 's middags. Vanmiddag moet ik weer en neemt hij iets eerder vrij. Hij Wil zelf ook graag mee.
    Mijn man vindt het ook wel fijn om alle verloskundigen te leren kennen.. weet hij ook wie hij bij de bevalling kan verwachten :)

17. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Tot nu toe zijn wij samen twee keer bij de verloskundige geweest en twee keer naar het echobureau en ik vind het eigenlijk heel gewoon dat hij meegaat. Hijzelf trouwens ook. Hij vindt het net zo leuk als ik om het hartje van onze beeb te horen. Mocht hij nou een keer niet kunnen vind ik dat echt geen probleem. Gelukkig kunnen we onze afspraken aan het eind van de dag plannen zodat hij ook gewoon mee kan. 19 januari gaan we weer samen...

Ik vind het overigens niet erg dat hij bier drinkt en filet american eet. Sterker nog: hij rookt nog (ik ben er volledig mee gestopt), maar hij moet wel naar buiten...

Liefs, Suus

18. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Mijn vriend vind het zelf heel leuk om mee te gaan naar de controles. Hij werkt onregelmatig dus kan meestal heel makkelijk een dienst ruilen en wanneer hij echt niet kan neem ik mijn (stief)moeder mee, die vinden het ook helemaal geweldig!

Bij de echo's gaat mijn vriend altijd mee.

Ps: Ik krijg nu ontzettende trek in een broodje Filet American :) nog een paar maandjes wachte...

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja t scheelt hier ook dat we niet anders gewend zijn als dat we als vrouwen voor ons zelf zorgen (dan bedoel ik in de familie) wij beslissen ook alleen welke auto we gaan kopen bv (zie je bij de mercedes dealer zeggen dat we maar met onze man terug moeten komen GRRRR terwijl WIj dat zelf juist beslissen (wel van te voren over gehad natuurlijk) ik ben heel erg zelfstandig opgevoed met mannen die altijd werken van 60-90 uur per week dus ken ook niet anders, ik denk als ik anders had gekend dat ik er wel anders over had gedacht..

20. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Het is natuurlijk ieder voor zich, maar ik vind het niet meer dan normaal dat mijn partner mee gaat naar de belangrijke afspraken. Daarnaast proberen we de controle afspraken op de dag te plannen dat hij vrij is. Dit is toch iets van ons samen? Er werd gezegd dat de intake niet belangrijk is, maar zaken als nekplooi meting en dergelijke lijken mij wel degelijk belangrijk!

Dat mijn partner tijdens mijn zwangerschap wel dingen mag eten die ik niet mag hebben, so be it. Dat ga ik hem echt niet ontzeggen. Haha, het is al erg genoeg dat ik het zelf niet mag hebben: moet ik het hem dan ook nog ontzeggen ;)

Deel Deze Pagina