Periode voor ouderschapsverlof en loonsverhoging

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door BaMayo, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BaMayo

BaMayo Lid

14 mrt 2013
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Mijn situatie is dat ik in dec 2013 voor twee jaar ouderschapsverlof heb opgenomen ( 1 dag per week ) Mijn ouderschapsverlof stopt per 1 dec 2015. Mijn zwangerschapsverlof gaat in per half november 2015.

Nu lees ik dat er voor mijn zwangerschapsuitkering gekeken wordt naar het jaar voordat mijn ouderschapsverlof begon.
    Betekend dit vanaf 1 dec 2012 - 1 dec 2013 of wordt dan het jaar 2012 gebruikt?

Ik heb in de afgelopen jaren regelmatig loonsverhogingen gekregen, als er gekeken wordt naar de tijd voor mijn ouderschapsverlof wordt er dan geen rekening gehouden met mijn loonsverhogingen?

Ik hoor het graag.
    Groeten

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste BaMayo,

Ten eerste mijn excuus voor de late reactie. Maar we zijn je vraag zeker niet vergeten.
    Je wilt graag weten wat voor invloed het genomen ouderschapsverlof heeft op de hoogte van je komende zwangerschapsuitkering (WAZO).

Bij het berekenen van het dagloon van de zwangerschapsuitkering kijkt UWV niet naar het ouderschapsverlof. Krijg je aansluitend aan je ouderschapsverlof een WAZO? Dan berekent UWV het dagloon met het loon dat je verdiende voor je ouderschapsverlof.
    Hier wordt inderdaad geen rekening gehouden met de loonsverhogingen die je hebt ontvangen tijdens je ouderschapsverlof. Er wordt rekening gehouden met het loon dat je verdiende toen je nog je volledige uren werkte.

Actuele informatie over de berekening van de hoogte vind je hier.
    Ik wens je een fijn verlof toe.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. BaMayo

BaMayo Lid

14 mrt 2013
    38
    0
    6
    NULL