Referteperiode

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Virella, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virella

Virella Lid

30 okt 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi webcareteam,

Nog 1 vraagje:

Bij de uitleg van referteperiode staat dit als je minder dan een jaar in dienst bent:

*Bent u na het begin van de referteperiode in dienst gekomen? Uw loondagen zijn dan de dagen vanaf het begin van uw dienstverband tot en met de laatste dag van de referteperiode. Wij delen uw sv-loon door dit aantal loondagen. De uitkomst is uw dagloon.

*Bent u na het einde van de referteperiode in dienst gekomen? Uw loondagen zijn dan de dagen van het begin van uw dienstverband tot de dag waarop u met verlof gaat. Wij delen uw sv-loon door dit aantal loondagen. De uitkomst is uw dagloon.

Wat wordt dan bedoeld met "bent u na het einde van de referteperiode in dienst gekomen"
    Misschien denk ik te moeilijk en is het een domme vraag, maar snap gewoon niet wat wordt bedoeld met "na het einde"

Groetjes,

Veerle

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Veerle,

Je hebt een vraag over de referteperiode, ik wil je hier graag duidelijkheid over geven.

De referteperiode is de periode van 1 jaar die eindigt op de laatste dag van de voorlaatste maand of 4 weken voorafgaand aan de ingangsdatum van je verlof.
    De voorlaatste maand of 4 weken voorafgaand aan de ingangsdatum van je verlof worden dus niet meegenomen in de berekening van je dagloon.

Stel voor dat je per 1 november met verlof gaat en je krijgt maandelijks betaald van je werkgever. Dan telt de gehele maand oktober niet meer voor de berekening.
    Maar als je pas in dienst bent gekomen per 10 oktober dan ben je na het einde van de referteperiode in dienst gekomen.
    UWV deelt dan het SV-loon door het aantal dagen vanaf 10 oktober tot 1 november.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb.

Met vriendelijke groet,

Mariƫl
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina