Hallo, ik ben ziek uit dienst gegaan en binnenkort verloopt mijn bevallingsverlof. Ik heb een Postnale depressie , de gyncoloog die mijn bevalling hebt gedaan hebt me door verwezen na een psycholoog in het ziekenhuis , ik heb een hele nare zwangerschap ervaren , een nare - zware bevalling en dan is er nog bij gekomen dat mijn kind door een fout vanuit het ziekenhuis zuurstof te kort hebt gehad en hersenschade opgelopen heeft. Heb voor deze zwangerschap ook al een kind verloren. Ik zie mijn leven niet meer zitten en weet niet hoe ik verder moet leven en ben er heel erg ziek van geworden waardoor ik de heledag slaap. Ik heb meer dan een liter bloed verloren tijdens de bevalling en na de bevalling en kom extreem ijzer te kort en val daardoor ook vaak flauw. Ik heb een ruggeprik gehad tijdens mijn bevalling die met moeite telkens erin is geprobeerd te zetten en vervolgens geeneens geholpen heeft , zij gaven aan dat er een risico aan verbonden was omdat het op iedere lichaam anders aanslaat nou heb ik in de avond een doof gevoel in me been en extreme last van rugklachten - bekkenklachten hiervoor loop ik ook bij de fysio. Volgens hun zou het heel goed kunnen zijn door de ruggeprik. Nu de bevallingsverlof er bijna opzit weet ik niet wat ik moet doen.. Heb nooit eerder wat met het UWV te maken gehad. Kan iemand me hierbij helpen - begeleiden.
Beste Sjaaa, Ik schrik van je verhaal. Wat een rotsituatie! Ik kan me goed voorstellen dat je nu niet weet wat er moet gebeuren. Ik wil je daar graag over informeren. Je geeft aan dat je bevallingsverlof bijna ten einde loopt. Je bent nog niet beschikbaar voor werk, daarom is het van belang dat je een ziekmelding doorgeeft via 0900-9294. Dit kun je doen op de eerste dag na je zwangerschaps- en bevallingsverlof. Door je ziek te melden vraag je een Ziektewet-uitkering aan bij UWV. Je krijgt een telefoontje van de medewerker verzuimbeheer die jouw situatie met je gaat bespreken. Je dossier wordt daarna doorgestuurd naar de verzekeringsarts. Daar krijg je te zijner tijd ook een afspraak mee. Vanaf de dag dat de ziekmelding is ontvangen geldt er een beslissingstermijn van 4 weken. Houdt er dus rekening mee dat je betaling niet automatisch doorloopt. Actuele informatie over de ziekmelding vind je hier. Ik wens je veel sterkte. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare