Verbeterpuntjes website UWV (werk.nl)

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by SushiLover123, Aug 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik weet niet of jullie hier ook iets mee kunnen, maar ik heb een aantal verbetervoorstellen voor de website.

- Zojuist zag ik de melding, dat mijn sessie (Digid) bijna verliep. Ik had nog 7 seconden (en zag hem aftellen), dus ik klik op de knop om de sessie te verlengen... en was uitgelogd. Dit was binnen 2 seconden na mijn klik (en ik klikte bij 7 seconden). Die timer klopt dus niet.
    - Ik vind het heel onhandig om vakantie aan te vragen via de website. Hieronder de stappen, die ik heb moeten doorlopen. Ik zit in mijn werkmap. Ik verwacht onder 'Nu doorgeven', dat ik daar ook mijn ziekte of vakantie kan doorgeven.
    Stap 1) Als ik op 'Wijziging' druk, zie ik daar wel in de tekst staan, dat ik vakantie kan doorgeven. Daaronder een link naar Mijn UWV op uwv.nl. Ik vind het vreemd, dat dit niet gewoon binnen Mijn Werkmap kan. Maar goed.
    Stap 2) Ik klik op de link en zie dan eerst een video. Het duurde even voor ik doorhad, dat de knop om het wijzigingsformulier in te vullen, onderaan de pagina staat. Waarom is hier geen menu aan de linkerkant? Daar zou die knop meteen zichtbaar zijn. Veel handiger.
    3) Ik druk op de knop Invullen Wijzigingsformulier WW... en moet dan ineens weer inloggen! Vervelend, dat dit niet in dezelfde omgeving is, als Mijn Werkmap.
    4) Ik log dus weer in met mijn DigiD. Ik kom op de pagina Doorgeven en wijzigen. Ik zie hier niks over vakantie staan. Er staat wel (maar niet opvallend):
    Mijn UWV tijdelijk aangepast
    Links vindt u de verschillende online diensten van UWV. Voor wijzigingen doorgeven, uploaden WW-documenten en ziek- of betermelden gaat u naar Mijn UWV home.

5) Ik klik op Mijn UWV Home
    6) Ik klik op de knop Doorgeven onder Wijzigingsformulier WW
    7) Ik klik op Vakantiedagen
    En daar kan ik pas mijn vakantie doorgeven.

Veel te veel stappen, naar mijn mening. Hopelijk kunnen jullie dat doorgeven, zodat het proces verbeterd kan worden.
    Bedankt!

Groeten,
    LX

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste LadyXochi,

Bedankt voor je reactie. We doen er uiteraard alles aan om de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Nieuwe ideeën en tips zijn dan ook altijd welkom. Ik wil je dan ook verzoeken om dit door te geven op de website werk.nl, zie hier.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Erik
    UWV Webcareteam

Share This Page