Hoihoi! Ik ben in mei 2015 gestopt met de pil, om alvast te ontpillen en mijn cyclus te leren kennen. Mijn cyclus was in het begin 33 dagen maar werd steeds korter.. de laatste paar maanden was hij 29-28 dagen. Ook ben ik sinds 3 maanden bezig met temperaturen om mijn ovulatie te vinden. Dit lukte erg goed. Ik zag elke maand overduidelijk halverwege een tempstijging die aanhield tot menstruatie. Ik was hartstikke blij dat ik een regelmatige cyclus had. Afgelopen maand hebben we eindelijk besloten om vanaf februari echt te gaan proberen zwanger te worden. En nadat we dit besloten hadden, ging het een beetje gek. Afgelopen maand lukte het niet om mijn ei te vinden. Ik heb 2 keer een tempstijging+daling gehad. Ik zou volgens mijn regelmatige cyclus op dag 28 ongesteld moeten zijn geworden, maar nu in de avond van mijn 32e dag, ben ik het nog steeds niet. Tempoverzicht van huidige cyclus: dag 10: 36.5 dag 11: 36.5 dag 12: 36.4 dag 13: 36.4 dag 14: 36.4 dag 15: 36.6 dag 16: 36.6 dag 17: 36.3 dag 18: (geen mogelijkheid om te meten) dag 19: 36.3 dag 20: 36.4 dag 21: 36.5 dag 22: 36.5 dag 23: 36.5 dag 24: (geen mogelijkheid om te meten) dag 25: 36.7 dag 26: 37 -> hierna ging ik nachtdiensten werken dus geen betrouwbare metingen Vandaag is het dag 32. Ik heb al wel dagenlang buik en hoofdpijn.. Normaal heb ik mijn eisprong rondom dag 15. Ik snap er eerlijk gezegd niks van. Ik kan echt niet zwanger zijn (condoom gebruikt). Maar waarom precies op het moment dat we besloten hebben om ervoor te gaan vanaf volgende maand; is mijn cyclus ineens heel raar terwijl hij zo stabiel was? Ik weet dat dit nog niet echt wereldproblemen zijn, maar ik baal gewoon een beetje nu. Ik dacht dat mijn cyclus zo regelmatig en betrouwbaar was.... Ik twijfel zelfs of ik überhaupt een eisprong heb gehad. Ik ben nog best nieuw met het gehele eisprong vinden en zwanger raken. Dus echt nog een beetje onwetend.. Maar heeft iemand dit ook wel eens gehad? Groetjes, Inge
Hoi Inge, Als je een beetje stress hebt of bv verkouden bent etc kan je cyclus anders zijn dan normaal. Je zit nu ook te wachten op je menstruatie en daardoor kan het ook langer duren. Kan het niet zo zijn dat je eisprong rond dag 18 was? 18+14= 32.. w.s. is je menstruatie onderweg!
Ooit kan dat ook zo zijn. Mijn cyclus is ook vrij constant met een gemiddelde van 28.. Vorige maand ineens 25 dagen... Maar in november ineens 35.. Kan verschillende oorzaken hebben dat het een maand even anders is.
Ik denk dat je eisprong rond dag 24 is geweest aangezien je temp daarna aanzienlijk hoger is dan eerdere temperaturen. Dan heb je dus helaas een cyclus van 38 dagen deze keer
Ja ik ben ook bang voor dat het nog even kan duren.. ik heb wel al sinds dag 28 pijn in mijn buik en hoofdpijn (wat ik normaal ook altijd heb voor een menstruatie). Maar hoofdpijn is weer weg, buikpijn af en toe. Heel bijzonder... . Dag 33 is bijna voorbij en nog steeds niks.
Eens met Happy, ik denk ook rond dag 24, jammer dat je die waarde nou net mist. Dus waarschijnlijk laat de menstruatie nog even op zich wachten.
Hoi meiden! Ik wilde nog even laten weten hoe het is afgelopen. Ik ben uiteindelijk na 34 dagen ongesteld geworden. Mijn cyclus duurde deze maand dus 34 dagen. Heel erg lang. Ik heb zo'n gevoel dat dit was omdat ik er zo bewust mee bezig was in mijn hoofd dat mijn lichaam mij voor de gek hield... Ik ben in ieder geval blij dat ik gewoon ongesteld ben geworden. Nu op dag 5 van de nieuwe cyclus; en dit is de eerste ronde dat we ervoor gaan! Ik ga het wel wat meer proberen los te laten