hoogte ziektewet en wazo

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door kiki1986, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Hallo
    Ik heb een vraag over de hoogte van mijn uitkeringen.
    Mijn situatie is als volgt 1 april verliep mijn contract bij mijn oude werkgever. Ik had een ww uitkering aangevraagd maar per 1 april ook nieuw werk gevonden maar voor minder uren.
    Dus ik heb de ww aanvullend laten doorlopen.
    Ik zit sinds 3 weken in de ziektewet en nu inmiddels in mijn verlof sinds deze week. De hoogte was vastgesteld ik neem aan op de hoogte berekend van mijn loon wat ik bij mijn werkgever verdien. Alleen nu heb ik een nieuwe brief dat de hoogte is veranderd deze is lager worden en er staat in dat dit berekend is op mijn ww uitkering. Wat klopt nu wel en wat niet moet mijn uitkering de hoogte zijn van mijn ww uitkering of de hoogte van mijn werkgever?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kiki1986,

Waarschijnlijk heb je zowel op basis van je dienstverband als op basis van je WW-uitkering recht op een zwangerschapsuitkering (WAZO).

Ik kan op basis van de informatie in je vraag niet afleiden of dit ok het geval is, en of het verschil in hoogte daarmee te maken heeft. Ik heb dus eigenlijk niet genoeg informatie om je vraag te beantwoorden.

Je kunt daarom contact opnemen met UWV Telefoon (0900-9294). Mijn collega kan dan aan de hand van je dossier kijken wat er aan de hand is. Als je daar prijs op stelt, wil ik het uiteraard ook voor je uitzoeken.

Wil je me dan via deze site een privébericht sturen met je telefoon nummer? Geef meteen even aan wanneer je het beste te bereiken bent, dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met je op om het uit te zoeken.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

3. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Bedankt voor je reactie ik heb een pb gestuurd.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Ik heb je privébericht gezien en bel je straks even!
    Ellen

Deel Deze Pagina