bijverdienen wia

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door frummeltje2014, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje2014

22 mrt 2014
    24
    0
    0
    huismoeder
    in mijn velletje
    hallo, ik zit op dit moment in de wia met een loongerelateerde uitkering. eind augustus krijg ik een loonaanvullende uitkering.
    ik ben voor 80/100 % afgekeurd. nu las ik in jullie brochure over bijverdienen. ik heb een bruto uitkering van 1300 en een netto van 1015. ik kan echt niet meer dan 20% bijverdienen. hoe gaat dit in zijn werk met berekenen of verrekenen als ik bijv. 200,00 pm ga bijverdienen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Frummeltje2014,

Je wilt weten wat er met je uitkering gebeurt wanneer het bedrag dat je bijverdient verandert.

Tijdens je loongerelateerde uitkering worden 70% van je inkomsten op de uitkering in mindering gebracht.

Tijdens de loonaanvullingsuitkering kan de verrekening van je inkomsten twee kanten op. Wel of niet volledig arbeidsongeschikt. Uit jouw vraag maak ik op dat je volledig (80-100%) arbeidsongeschikt bent. In die situatie verrekent UWV de inkomsten als volgt:
    Jouw inkomsten worden van je WIA-maandloon (100%) afgetrokken. Van het bedrag dat overblijft, krijg je 70% uitbetaald.

Wil je dit zelf narekenen? Op uwv.nl zijn rekenhulpen beschikbaar voor zowel de loongerelateerde- als de loonaanvullingsuitkering.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina