hete slaapkamer en inbakeren; help!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shampoo, Jun 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Onze meid slaapt ingebakerd. Ik maak me nu alleen zo zorgen met deze warmte. Het is 26 gr. op haar slaapkamer en ze ligt bloot (met luier;)) in de swaddle me. Afbouwen is me tot nu toe nog niet gelukt...:(
    Kan dit kwaad? Ik heb al een aantal nachten niet kunnen slapen ivm angst voor warmtestuwing.

gr. shampoo

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zweet ze veel als ze ingebakerd is nu? hoe voelt haar nekje aan? als dat allemaal goed is zou ik het rustig doen, het ligt aan je kindje, die van mij heeft het heel snel warm maar als die van jou prima op temperatuur is, dus niet te warm na een nacht, dan zou ik rustig inbakeren.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,066
    113
    Persoonlijk had ik het niet aangedurfd, maar mijn zoontje had het dan ook altijd snel warm, maar helemaal in de swaddle me.

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ik zou het inderdaad ook erg eng vinden. kan je voor ze gaat slapen niet de ramen tegen elkaar open zetten zodat het afkoeld binnen? in de loop van de nacht word het wel koeler binnen.

een andere maar iets duurdere oplossing is een airco aanschaffen. je hebt al kleine airco's voor kleinere kamers. dus als je een kleine airco op de babykamer zet voordat ze gaat slapen dan is het ook lekker koel...

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    in een goede inbakerzak of doeken kan een kindje gewoon zijn warmte kwijt. Het is katoen he...
    Een kindje koelt het meest af via zijn hoofdje en dat ligt vrij.
    Bij twijfel kun je even het cb bellen.
    Idd afgaan op hoe ze erbij ligt ;s ochtends.

6. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Heb vorige week een airco aangeschaft. Staat in onze slaapkamer en lucht zo lekker door naar haar kamer. Het koelt dan af tot 23/ 24 gr. maar zodra hij uitgaat loopt de temp. weer op tot 25/26 gr. Ramen staan hier dag en nacht open.
    Ze wordt niet klam wakker, ook geen rood hoofd met zweet oid. Ze ziet er dus niet oververhit uit ofzo. Maar toch vind ik het eng...
    Ik heb nu net ingebakerd met 1 arm er uit. Ik zal toch moeten afbouwen, kan ik beter maar beginnen nu. ik hoop echt dat het snel lukt, pfff.

7. Tante29

Tante29 Bekend lid

Apr 29, 2008
    656
    0
    0
    Ons kleintje ligt ook ingebakerd in een warme kamer (25 gr), maar ze had het vandaag echt te warm. Ze huilde ineens en toen ik ging kijken, had ze een rood bolletje en een bezweet gezichtje en nekje. Dus ik leg haar vandaag niet meer in de doek, maar in een slaapzakje zonder mouwtjes met een lakentje strak tot op het buikje. Na even huilen, is ze nu toch in slaap gevallen. Moeilijk he.

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Moeilijk he...
    Op de kamer van Lenthe is het ook 26 graden. Ze ligt nu in een romper onder laken+deken en heb haar vandaag nog niet hoeven inbakeren. Vanavond waarschijnlijk wel. Ik vind het ook wel eng.
    Gewoom steeds goed in de gaten houden en kijken of ze teveel zweet of een rood hoofdje heeft.

Share This Page