Hier gaven ze aan dat het per regio verschilt maar dat ze in deze regio niet preventief antibiotica geven. Ze verwachten dat het na de geboorte wel blijkt mee te vallen aangezien ze geen verwijde nierbekkens heeft en ook een normale blaas. Inderdaad wel het verhaal gehoord over het eerste jaar in de gaten houden van blaasontstekingen.
Zoals Senna ook zegt: hangt een beetje af van de ka en het zh en welke protocollen ze hebben. De tests worden (buiten bloed en urine) meestal pas later gedaan, dus eerste afspraak is waarschijnlijk idd meer een soort intake. Zoals ook Senna zegt: er zijn verschillende testen. Wij hebben nooit de urinecollectie gehad zoals zij die beschrijft, maar wel de rontgenfoto met katheter (brengen ze contrastvloeistof in) en een DMSA scan (dan brengen ze per infuus een lage dosis radio-actieve vloeistof in, om de nieren goed te kunnen bekijken). Maar die laatste is bij mijn zoontje dus alleen gedaan zes maanden na de infectie om te kijken of er nierschade was. Blaadje: hoop dat het meevalt. Bij ons is het bij beide kinderen niet op echo's voor de geboorte gezien, en toch hadden ze het beide. Sandraske: jeetje, je meisje had uiteindelijk dus graad 3 en 4? (sorry, ik herinner me je verhalen nog van toen ik er met mijn zoontje mee zat een tijd geleden). Vind het fijn om te horen dat ze erover heen gegroeid is! (dat geeft me hoop voor mijn meisje nu, die ook graad 3 en 4 heeft )
Nou we zijn in het ziekenhuis geweest en nog niet echt veel wijzer geworden Uit de laatste kweek kwam namelijk geen blaasontsteking terwijl 2 dagen voor die kweek de urine die de huisarts op kweek had gezet vol met bacterien zat. We moeten over 2 weken voor alle zekerheid een echo van haar buikje laten maken en proberen weer minimaal 2 keer urine op te vangen zodat dit nogmaals op kweek gezet kan worden. Ik begin me nu echt af te vragen wat er dan wel met haar aan de hand is als het geen blaasontsteking is geweest. Ze is sinds gister weer huilerig overdag. Het slapen gaat gelukkig wel al iets beter. Zou het ook een combi met verlatingsangst kunnen zijn?
Is bij de tweede kweek de urine afgenomen nadat de antibiotica kuur al begonnen was? Want dan kan het heel goed zijn dat ze daarom niks konden vinden. Dit precies is bij zowel mijn dochter als mijn zoon gebeurd (eerst kweek wel wat t ezien, tweede niet, maar de tweede was in beide gevallen afgenomen nadat de antibiotica al begonnen was - zelfs al was het maar een uurtje of 4). Beiden hadden wel echt een fikse infectie. Volhouden dat ze het uitzoeken dus, want ze kan dan wel degelijk een infectie gehad hebben!! Oh en over het weer huilerig worden: natuurlijk kan het ook iets anders zijn, maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon aan de bel trekken. In mijn ervaring was er iedere keer dat het voor mij niet goed voelde ook echt iets mis, dus vertrouw op je intuitie! Als die zegt: het is iets anders, is het waarschijnlijk iets anders (tenzij ze weer koorts enzo krijgt), als het voelt alsof er iets mis is, is dat waarschijnlijk ook zo.
zoals ik het lees heb je idd urine gegeven na start antibiotica beetje raar elke arts hoort dit te weten dat je dan dikke kans hebt op een vals negatief resultaat.......
Hm, nee dat is dus het rare. We zijn echt pas gestart met de ab nadat we weer urine hadden opgevangen. Het gaat steeds zo rommelig allemaal. De huisarts had urine dat ze door konden sturen maar dat hadden ze weg gedaan. Toen mochten we vervolgens pas starten met ab zodra we urine hadden opgevangen. En uit die laatste kweek is dus niks raars gekomen, zelfs geen blaasontsteking. Nu moeten we daarom weer 2 keer proberen op te vangen zodat er weer een kweek kan worden afgenomen. Is echt haast niet te doen. We wachten maar gewoon sowieso af tot de echo. Ze slaapt gelukkig weer goed en is een stuk vrolijker overdag. Fingers crossed