hoi, ik heb zo'n last van mn rug en mn moeder zei dat ze daar dan altijd reflex spray op spoot. Dus dat deed ze bij mij. Een tijd later vertelde ze dat daar een soort verdovende stof in zit. Ik schrok ervan..... en ben op internet gaan lezen. Blijkt dat ik dat helemaal niet op mag spuiten omdat er een stof in zit die door de placentiaire barriére kan gaan...... jeetje, lekker dom van me!!!! Hoe lang duurt dat voordat zoiets in de bloedbaan bij de baby kan komen? Ben er best van geschrokken eigenlijk, terwijl ik altijd zo voorzichtig ben.
Vanaf week 10 gaat de placenta het overnemen, daarvoor krijgt de beeb voedsel uit de dooierzak. Dus ik weet niet in hoeverre bij jou de baby al een bloedband met jou heeft!
ja rond deze tijd zal dat dus zijn. maar ik vraag me dus af wanneer dat dan te merken is bij de baby. Meteen, of over een paar dagen, of over een paar weken!??!
Jee, ik heb dit spul gister nog voor mijn rug gebruikt en tantum warmte voor me nek. Stond niks over in de gebruiksaanwijzing??!
Ik weet het niet, het is een verdovende stof, dat houdt waarschijnlijk in dat het de spieren van de baby kan verdoven, ook het hartje. Dus dan zou je het al gauw kunnen zien.
staat in de bijsluiter Zwangerschap en borstvoeding: Zwangerschap: Bij zwangerschap wordt het gebruik van Reflexspray afgeraden wegens de kamfer die door de placentaire barrière kan dringen. Borstvoeding: Sommige derivaten van Reflexspray zijn vetoplosbaar. Het gebruik van Reflexspray wordt afgeraden tijdens de borstvoeding.
ja.... ik dacht aan een onschuldige spray. Net iets als tijgerbalsem...... nooit aan gedacht dat dat dus niet mag
De reflex die tegenwoordig in nl verkrijgbaar is is allang niet meer zo sterk als de vroegere versie uit spanje ( waar je zelfs in coma van kon raken volgens de bijsluiter, en daarom was deze ook niet in nl te verkrijgen) Bel je verloskundige even op zou ik zeggen, maar denk dat als je het bij eenmalig gebruik laat dat het geen kwaad kan.
Er staat dat de kamfer door de placentaire barriere kan dringen... bij mijn weten is kamfer niet verdovend hoor, het ruikt alleen erg sterk! Dus ik denk dat je je niet heel erg druk hoeft te maken. Maar bel anders voor de zekerheid je VK even.
Tja, geen idee of het kwaad kan of niet. Ik ken het spul niet en zou niet weten wat kamfer precies doet. Kan me niet voorstellen dat een eenmalig gebruik enorme gevolgen zou hebben. Maar gebeurd is gebeurd, dus je kunt je enorm druk maken, je verandert er niets meer aan. Ik zou het met de vk bespreken en vanaf nu: niet meer gebruiken.
Ja heb die witte fles met rode letters gebruikt voor me rug. Morgen heb ik een afspraak met mijn gyn. Ik zal het eens navragen??