Ook ik ben zwanger en dolblij! Alleen wel bang dat het mis gaat dus wil wachten tot 12 weken voordat ik het de ouders, zussen, vrienden en vooral de kinderen ga vertellen. Maar hoe doe je dat?? Wie heeft er leuke ideeen of hoe hebben jullie het gedaan? Mijn zus had een boekje over opa en oma gekocht en die gegeven. Erg leuk, maar dus niet meer leuk voor ons.
Als er nog eentje bijkomt gaan wij een badeendje geven, met een kaartje om z'n nek: er komt er nog (plaatje van eendje) bij! Ik heb ook wel eens iets gelezen over een rol behang geven met de vraag of ze een kamertje komen behangen. Vond ik ook erg origineel. Wij hebben bij de eerste gewoon de test op de salontafel gelegd, het duurde even voor ze het door hadden .....
Er bestaan ook kleine muziekdoosjes (6,95) waar je aan moet draaien, met allerlei bekende liedjes. Wij hebben zo'n doosje met een Wedding March gegeven aan onze ouders. Je had die gezichten moeten zien! Met hun oor aan het doosje en maar draaien.....ik hield het haast niet meer! Maar gelukkig hoorden ze eindelijk wat voor liedje het was hehe. Ik weet alleen niet of er een specifiek liedje bestaat, wat refereert naar een baby op komst.....
Of, je pakt twee babysokjes apart in en elke ouder krijgt 1 kadootje die ze tegelijk moeten openmaken. Dat lijkt me ook leuk! Eerst verbazing over dat ene sokje wat ze zelf vast houden en dan wat meer besef als ze zien dat de ander ook een sokje beet houdt! Wat je ook doet, blij zijn ze toch wel.
Ik heb het verteld op de dag dat mijn moeder haar verjaardag vierde ( eerder die week was ze jarig en testte ik positief). Ze wilde alleen geld voor haar verjaardag, dus had ik een extra kadootje gedaan omdat ik geld ook zo'n non-kado vind. Dat andere kado was, zo vertelde ik, een tegoedbon voor iets met een lange levertijd. De tegoedbon was dus een kaart met een verse zwangerschapstest en een tekst die vertelde dat ze opa en oma gingen worden. Achteraf had ik hem graag nog mooier versierd, maar de boodschap kwam in ieder geval wel aan. Mijn moeder deed wel drie keer een "take two" voor ze doorhad wat ze in haar handen had. Mijn schoonzus, die het op zijn kop las, zag het in één keer en stond me echt te wachten tot het muntje viel bij pa en ma, voor het gejuich losbrak http://www.zwangerschapspagina.nl/members/27275-albums215-picture759.jpg
Wat een superleuke ideeën allemaal dames! Zucht...wou dat ik ook zoiets leuks had bedacht. In mijn paniek en enthousiasme om een super licht streepje heb ik mijn moeder gebeld die hier naartoe is geracet met mijn vader en zusjes ( die van niks wisten). Ik was ook niet van plan om het te vertellen aan de rest want ik wist nog helemaal niks. Tot mijn moeder aan het eind van de middag dr mond niet meer kon houden en zei: "'vertel het nou gewoon" waarna mijn vader teleurgesteld was over het feit dat ik van plan was mijn mond te houden tegen hun.
Ik kan me voorstellen dat je het zo snel mogelijk je moeder wilde vertellen CherryAyden! Zelf kan ik ook niet wachten. Maar wil het wel omdat ik veelste bang ben dat het toch fout gaat. Meer ideeen en ervaringen zijn nog steeds welkom!!
wat een super leuke ideeen!!! ook ik heb meteen bij mn positieve test naar mn moeder gebeld.... en eigenlijk naar iedereen gesmst! kon het niet voor me houden...
Wij hebben de eerste echo afgewacht en toen de echofoto in fotolijstjes gedaan en voor iedereen (mijn vader moeder en zusje) een apart gedichtje erbij gedaan. Ze moesten het allemaal tegelijk openmaken en mijn zusje had het als eerste door die begon te gillen: je bent gewoon zwanger!! Dus toen hadden mijn ouders het ook door ze vonden het superleuk mijn moeder heeft dat lijstje overal mee naartoe genomen om hem aan iedereen te laten zien Voor schoonmoeder hetzelfde gedaan en die dacht eerst dat het een geintje was haha dus ze vroeg wel 10x of het echt waar was en begon toen door de kamer te stuiteren. Daarna kreeg het lijstje een prominente plaats in de woonkamer
Als de echo goed is ga ik een taart maken met een zwangere buik en een baby erop met een vraagteken. Ik hoop dat het gaat lukken ik maak nog niet zo lang taarten
Ik had 2 pakken muisjes bij elkaar ingepakt, roze en blauw. Eerst verbazing en toen blijdschap, hahaa het kwam wel aan ja
ik ben er afgelopen donderdag achter gekomen dat ik zwanger ben! wij gaan het ons naaste familie wel al vertellen zoals vader, stiefmoeder, zussen en oma's maar voor de rest van de buitenwereld wachten we tot de eerste echo! mijn vader viert volgende week zondag zijn verjaardag en dan trekken we onze dochter van 6 een shirtje aan met ik wordt grote zus! en dan maar afwachten hoelang het duurt voordat iemand het ziet hahaha...ben zo benieuwd hoe ze reageren! wordt hun derde kleinkind.
Ik was gisteren bij de prenatal en daar lagen van die slabbetjes met I love opa en I love oma. Denk dat ik die ga kopen en laten inpakken. Als we ze dan geven zeggen wij ze dat ze die de komende tijd thuis hard nodig gaan hebben.... Kijken hoe snel ze het begrijpen.
Wij hebben een roze en een blauw babyschoentje ingepakt. De oma's snapte het meteen, de opa snapte hem niet
Wij hebben 2 beren gekocht voor mijn (schoon-)ouders met sokjes aan Born in 2011 en daarbij nog een briefje gedaan; "willen jullie alvast op mijn knuffel passen totdat ik er ben?" Het kwartje viel eerste instantie niet, pas toen ze het briefje lazen.
Ik heb kleine biedermeier boeketjes laten maken met lichtblauwe, lichtpaarse en witte bloemetjes(allemaal kleine boemetjes, heel schattig) en daar aan een zelfgemaakt hangertje. Het hangertje heb ik gemaakt met lichtblauwe, lichtrose en witte lintjes(in de vorm van het pink ribbon lintje bij elkaar gedaan), daar doorheen een grote veiligheidsspeld met daaraan de babyvariant van een gelukspoppetje (een lichtrose en een lichtblauwe), van die kleine speentjes(een lichtrose en een lichtblauwe) en een klein kaartje met daar op Gefeliciteerd! Jullie worden opa en oma/ oom en tante/ overgrootouders(wat van toepassing was). Op de achterkant van het kaartje had mijn zoontje mooie tekeningentjes gemaakt. Ze waren er helemaal weg van, de hangertjes hebben bij iedereen een plekje gekregen in de woonkamer..
De vorige keer heb ik mijn ouders een ehbo doos gegeven met een gedicht, en mijn schoonvader en zijn vriendin een gedichtje in een fotolijstje (was ook niet de bedoeling dat zij op gaan passen). De broer en zus van mijn man hebben we het gewoon verteld Deze keer deed ik de test voordat ik op zuipweekend zou gaan met mn moeder (daarom deed ik ook nog even een test) en toen heb ik het gelijk verteld. We gaan 1 keer per jaar een weekend op kroegentocht dus dat was een beetje gek geweest als ik sinas had besteld De rest gaan we het vertellen als volgende week de echo goed is. Mijn svader en zijn vriendin bellen we gewoon denk ik, mijn broer ook, en bij mijn zwager, mijn schoonzus en haar vriend en kids gaan we gewoon even langs.
Ik zou mijn moeder breinaalden en een bolletje wol geven, omdat ze al jaren roept wanneer ze nou kan gaan breien voor een kleinkind... Helaas was het niet meer nodig.. Mijn moeder zag gewoon aan me dat ik zwanger was! Mijn stiefmoeder ziet dat ook aan mensen, dus beide ouders wisten het snel! We hebben het aan onze oma verteld om haar verjaardag. Een kaart gegeven die ze hardop voor moest lezen, er stond dubbel gefeliciteerd in. Als eerst met uw verjaardag en daarnaast omdat u overgrootoma wordt!! Je had haar moeten zien