Ik was net met mijn zoontje bij mijn vriendin die ook 2 kids heeft. Nu spuugt mijn zoontje sinds een week veel slijm op en het borrelt in zijn maag. Ook huilt hij na een fles weer erg veel. Ze zei dat hij reflex had. Wat is dit? En kan dat zo ineens komen en moet ik daarmee ne da huisarts?
reflux bedoelde ze; Wat is reflux bij baby's? Reflux bij baby's betekent het teruggeven van voeding (regurgiteren) of spugen. Het is een verschijnsel dat bij veel baby's regelmatig voorkomt, maar het kan soms onopgemerkt blijven. Ouders maken zich hierover vaak erg ongerust, maar lang niet altijd is er sprake van een afwijking of een ziekte. Refluxklachten bij baby's hebben meestal te maken met een plotselinge verslapping en het nog niet volledig ontwikkeld zijn van de sluitspier tussen slokdarm en maag. Deze sluitspier kan zijn barrièrefunctie dus nog niet goed vervullen, waardoor voeding terug kan stromen in de slokdarm, in de mond en soms ook in de luchtwegen. In de loop van het eerste levensjaar zal de sluitspier zich meestal verder ontwikkelen en zijn functie volledig uit kunnen oefenen. In een enkel geval speelt chronische verstopping, voedselallergie of een andere aandoening een rol bij het ontstaan van de refluxklachten. als hij af en toe een mondje terug geeft is dta echt niet erg ofzo, dat gebeurd bij bijna elke baby wel..op een gegeven moment wordt het wel minder als ze wat ouder zijn.
Maar dat is het juist hij spuugt gen mondje maar egt dik slijm en dan wel 2 slabbers nat. na elke fles?
Ben je soms in de laatste tijd op minder flessen overgestapt? Sommige kinderen met reflux krijgen pas echt klachten als ze minder flessen met een grotere inhoud krijgen. Wt vaker een kleinere fles geven lost het probleem dan al op. Een kind van 2 maanden kun je rustig 6 of 7 flessen geven.
nee eigenlijk niet egt geef hem 5 voedingen van 150 + 5 schepjes. Ik wil morge wel even het cb bellen wat hun zeggen. Hij heeft al nutramigen voor zijn koemelkallergie
Dan zou ik even een afspraak maken met de kinderarts of huisarts. Het kan ook verband hebben met zijn allergie.
Echt even laten onderzoeken hoor. Robin had dat ook, dat slijm was af en toe zo dik dat ze nog amper adem kreeg, ik schrok me rot en ben gelijk dezelfde dag nog naar de dokter geweest. Die vond het een gezonde Hollandse meid en ik moest nog maar een keer terugkomen na 2 weken. De volgende dag moest ik toch naar het CB en is ze daar nagekeken door de arts. Ze bleek maar het minimale te groeien door al dat spugen en ik moest Johannesbroodpitmeel door haar voeding doen. Sindsdien is het echt een ander kind, huilt nog maar weinig, groeit goed en spuugt echt zelden. Maar als die van jou al een allergie heeft, zou ik dat toch even verder laten uitzoeken, wie weet is er makkelijk iets aan te doen.
vandaag weer amper gespuugd dus ik wil nogeven een paar dagen aan kijken. Dankje voor de snelle reacties.