Ben bijna 37 weken zwanger en voelde me de hele zwangerschap vrij goed. Dit 3e kindje is enorm gewenst. Nu nog een week of drie en maak me veel zorgen over de nieuwe tijd en de nieuwe baby die eraan zit te komen. Na de geboorte van mijn oudste zoon (is al 10!) heb ik een nare tijd gehad, doordat ik toen alleen was. Hij huilde ook enorm veel. Dacht dat alles nu verwerkt was. En heb ook geen last gehad met de 2e zwangerschap. Herinneringen en angsten komen nu wel weer boven van 10 jaar geleden, terwijl ik nu een fijne man heb en 2 kinderen. Ik wil het niet opblazen, het zijn waarschijnlijk de hormonen ook. Heb nu ook veel tijd door zwangerschapsverlof om te denken. Maar is dit normaal zo laat in de zwangerschap?
Hallo, Dit is heel normaal in de zwangerschap. Onder invloed van hormonen, kunnen ineens dingen boven komen van jaren geleden, die je opnieuw een plekje moet gaan geven. Ook het weer opnieuw moeder worden is een grote gebeurtenis, ondanks dat het de derde is veranderd er wel weer veel in je zwangerschap. Belangrijk is om dit ook aan te geven bij je verloskundige, zodat er extra op je gelet word. Veel er over praten met je man is ook belangrijk zodat hij weet wat erin je omgaat. Succes. Groetjes Ineke
Bedankt voor je reactie! Ik zal het komende week aankaarten bij de verloskundige. Moet alleen gelijk huilen als ik erover begin en schaam me dan een beetje. Ik ben zo'n week of 7 geleden overgestapt naar een andere praktijk en ken ze nog niet zo heel goed. Maar goed het moet er gewoon uit.
hoi het zal je enorm helpen om dit met je verloskundige te bespreken. Maak (als het nog kan) een dubbele afspraak en gooi alles eruit, geeft niets als je huilt. Waarschijnlijk ben jij het kwijt na die ene keer, en dat zal je enorm opluchten. Succes! Mirjam