Voedingsschema baby 7 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Snoesj, Jul 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoesj

Snoesj Lid

Feb 3, 2012
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Beste voedingsdeskundige,

Mijn dochter is ruim 7 maanden. Het is een flinke meid en weegt rond de 9 kilo.

Hanteer ik een juist voedingsschema met voldoende melk, fruit, avondmaaltijd?

06.30- Borstvoeding
    09.30- 1 stuk Fruit + water of rooibosthee
    12.00- 1 boterham met boter, 180cc borstvoeding(gekolfd)+rijstebloem
    15.30- 1 rijstewafel of soepstengel + diksap
    18.30- groente, rijst/quinoa/couscous/zoete aardappel
    20.00- borstvoeding

Ze krijgt nu dus 3x een melkvoeding, waarvan 2x aan de borst. Ik weet dus niet hoeveel ze drinkt. Krijgt ze dan wel genoeg melk?

Verder ben ik benieuwd wanneer ze iets ander dan boter op haar boterham mag. Ze heeft nu 3x een broodje gekregen en deze goed opgegeten. Wel drinkt ze de melk niet helemaal op.

Savonds geef ik haar 2 scheppen groente (geprakt) en 2 scheppen rijst/quinoa/couscous of zoete aardappel. Is dit voldoende? Moet ze ook al vlees/ei en vis krijgen of dien ik hier mee te wachten tot ze 8 maanden is?

Verder heeft ze moeite met het drinken van water, thee en diksap.
    Dat betekent dat als ze de melk smiddags niet goed drinkt, ze weining vocht binnenkrijgt.

Graag advies op bovenstaande.

Alvast bedankt!

Groet,
    Sthephanie

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Sthephanie,

Het schema ziet er goed uit.
    Je mag haar al iets anders aanbieden op haar broodje, bijv. appelstroop of smeerkaas. De rijstebloem kun je laten vervallen, wellicht dat zij dan ook haar flesje beter opdrinkt.

Met 8 maanden kun je inderdaad beginnen met vlees en vis.

En geef je haar water, thee en diksap uit haar flesje of een (tuit)beker? Sommige kindjes accepteren alleen melk uit hun flesje.
    En mocht je het wel uit een beker geven, dit is vaak een kwestie van oefenen. Blijf het aanbieden en help haar met drinken.

Groet,
    Anne

Share This Page