Reflux, alles gedaan maar niet kunnen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzzert, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier ook maanden lang ellende gehad met reflux..zo zielig! Mijn huisarts belde zelf de kinderarts en ik kon een dag later terecht. Deze zei meteen dat ze reflux had en gaf Zantac en we moesten haar voeding indikken.
    Wij hadden Friso Comfort, dat is al verdikt. Daarbij kreeg ze ook nog johannesbroodpitmeel, want het bleef te dun voor haar.
    Ik zou het goed in de gaten blijven houden hoor! Er boven op zitten, het doet zo een zeer bij die kleintjes.

Bij mijn dochtertje is het zuur op een gegeven moment zo hoog gekomen dat het haar holtes aantaste, hierdoor dus oorproblemen kreeg....Het zuur irriteerde haar slijmvliezen zodanig dat ze de ene oorontsteking naar de andere kreeg.

Het is allemaal goed gekomen, maar goed de eerste 1,5 jaar van haar leven heeft mijn meisje wel heel veel pijn, 2x buisjes en wel 20 oorontstekingen gehad...en dat allemaal door die stomme reflux...

Heel veel knuffels voor je kleine!

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik moet zeggen dat de zuurremmer die we nu aks tijdelijke oplossing hebben best aanslaat. Alleen hoop zo dat we na die afspraak iets voor der hebben wat goed helpt. Ze slaapt teminste nu wel weer en we hebben een speentje waar ze haar zuig behoeften goed op kwijt kan. (werd ons eerst afgeraden vanwegen zuigverwarring) alleen was voede net weer een ramp. Normaal drinkt ze 10/15 minuutjes bij mij en gaat dan of lekker slapen of een beetje zitten pruttelen op schoot. Nu hebben we er drie kwartier over gedaan. Veel terug geven, huilen als ik der op der zij legde om aan te leggen (en dan voed ik haar praktish rechtop) en nu ligt ze uitgeput op mijn schoot tegen mij aan op der speentje te sabbelen. Zo sneu :(

3. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Box staat hier ook schuin, evenals de speelmat, verzorgkussen en reiswieg. We hebben de box en bedje eerst heel schuin moeten zetten (2 dikke encyclopedie boeken), nu het is wat minder schuin.

Indikken lukte hier niet want moedermelk laat zich niet zo snel indikken, kleinere flesjes meerdere keren per dag hielp wel ontzettend samen met Gaviscon baby en Zantac toen het super erg was. Nu krijgt ons zoontje nog steeds de minimum dosis Gaviscon. Vraag ernaar bij je apotheek, hier is het vrij verkrijgbaar maar het speciaal uit Frankrijk moet worden besteld dus niet alle apotheken verkopen het. Let erop dat je niet te veel geeft, het kan obstipatie veroorzaken.

4. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
  5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Bedankt! Ik ga het eens proberen, ik heb het ook al liggend geprobeerd ik heb alleen flinke borsten dus ik moet altijd opletten dat ze genoeg lucht krijgt (neusje drukt tegen mijn borst)

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    suzzert, ik heb het de laatste weken ook meegemaakt met mijn dochter die nu 9 weken oud is. In het begin huilde ze niet zo erg maar op een gegeven moment was er geen stoppen meer aan. Ook spuugde ze de voeding uit. 's nachts sliep ze wel maar overdag niet. Het bleek dat ze reflux had, de huisarts heeft daar na 2 dagen Ranitidine voor gegeven (soort Zantac). Hij wou eerst dat we de voeding 2 dagen gingen indikken maar het spugen werd daardoor erger. Ik ben ook met haar naar een manueel therapeut gegaan en ze had een nekwervel vastzitten wat dus ook niet fijn was. Dit is verholpen door hem. Een kinderarts kan dit niet verhelpen.
    Vorige week zijn we weer naar de huisarts gegaan omdat ze weer begon te huilen. Ze wou overdag nergens liggen, alleen tegen mij aan slapen. Blijkt nu dat ze overactief is en prikkelbaar. Dan gaat ze zich overstrekken en worden haar maag en darmen ook onrustig. Daar krijg je dus reflux van zei de huisarts. Doordat ze de prikkels niet aankan gaat ze huilen en zoekt ze geborgenheid bij mij. Nu ligt ze op doktersadvies overdag in een hangmatje zodat ze weer in een gebogen houding komt met haar hoofdje en dit helpt!! Ze slaapt als een roos overdag, ze spuugt en huilt niet meer en ik ben al aan het minderen met de Ranitidine!!

Ik hoop ook voor jou dat je gauw een oplossing vindt. Als je naar een manueel therapeut wilt, moet je daar zo snel mogelijk heen voordat je kleine 8 weken oud is zodat je de meeste kans op succes hebt. Je kan altijd uit voorzorg daarheen gaan, je kleine even na laten kijken. Het kan geen kwaad dus baat het niet dan schaadt het ook niet.

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ambonmanise bedankt voor de tips! Deed jou dochter nog iets specifieks toen haar nekwervel vast zat? Mijn dochtertje trekt af en toe een hele holle rug, ook met het overstrekken. Nu vind ik het heel lastig om te zien of dat ergens een lichamelijk afwijking is of omdat ze zich gewoon rot voelt.

Ze slaapt gelukkig overdag nu ook weer lekker. Alleen twee/drie keer per dag is het dus heibel met voeden. Ik kan niet wachten tot we bij die arts zijn geweest om te zien wat die zegt. Mijn HA wil niets anders voorschrijven van wat ze nu heeft gedaan omdat ze er in gelooft dat Reflux vanzelf weer over gaat. Wat vast ook het geval is en ik ging in eerste instantie liever niet aan de medicijnen. Maar het word steeds erger en dat vind ik zo naar.

Of het werd steeds erger, de zuurremmer werkt namelijk best aardig. En ik wilde graag haar laten na kijken omdat haar vader een scheurtje heeft in zijn slokdarm, wat hij waarschijnlijk ook al van kinds af aan heeft. Dus misschien heeft zij dat ook wel.

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Mijn dochter keek alleen naar rechts. Als ze naar links keek, ging haar hele lijfje mee. Het zat dan ook vast bij de bekken. Ze huilde ook als ik haar romper of truitje over haar hoofd trok. Dan ging ze zich verzetten. Reflux gaat niet zomaar vanzelf over zolang het maagklepje nog niet goed werkt. Het is moeilijk om te zeggen wat het beste helpt bij je kindje. Het is echt uitpuzzelen. Hier waren het dus een aantal factoren bij elkaar. Het gaat nu heel goed, ze heeft vanavond voor het eerst haar lachje laten zien! Ze zit echt beter in haar vel. Wat een verschil met de afgelopen weken. Ik heb haar flink geknuffeld en een traantje weg gepinkt. Ik was zo blij ;);).

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Dat geloof ik best! Fijn hoor dat het nu een stuk beter met der gaat! Dat heb ik nu al met mijn dochtertje, ze slaapt nu weer normaal en je merkt gewoon een verschil. Zeker omdat ik er zelf ook door heen begon te zitten. Zat ik hard te huilen met haar huilend tegen me aan omdat ze niet kon drinken.

Nu zelf met meer slaap kan ik ook weer wat meer aan.

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    wat fijn dat het al wat beter gaat. Ik heb ook wel eens hard mee gehuild met mijn dochter. Ik voelde me zo machteloos. Het is echt frustrerend als je alles probeert en niks helpt. Ik begon me al een slechte moeder te voelen omdat ik niet wist of kon zien wat er aan de hand was met haar. Daarom was ik vanavond best emotioneel toen ze lachte. Ze maakte me heel blij!!

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ohw en als je bijna aan elke willekeurige arts vraagt of een osteopaat baat heeft, zeggen ze allemaal dat het onzin is. Laat je daar nietvan weer houden hoor.

Ik heb al zoveel goede verhalen direct uit de omgeving gehoord van osteopaten. Ik zeg: gewoon doen, wie weet helpt het.

Wel natuurlijk gewoon nog langs de ka gaan :p

Deel Deze Pagina