Soms breekt je moederhart om doodnormale dingen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sneeuwvlokjes, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn zoon is een superlief goedzakje. Hij zit al vanaf het begin 1 dag per week op de creche. Hij heef het best moeilijk gehad om echt te wennen (waarschijnlijk juist omdat ie er maar 1 dag per week zat). En nu, binnen 2 weken moet ie ineens 3 dagen per week naar de creche, ivm ernstige ziekte van onze oppas. En elke dag dat mijn zoon nu op de creche zit heeft hij een andere juf, 3 verschillende juffen dus. Wéér wennen voor hem, en de juffen moeten wennen aan hem en hem leren kennen.
    En ik weet het, ze gaan er niet dood aan. Maar mijn moederhart breekt momenteel als ik hem wéér bij een andere juf moet achterlaten. Tranen met tuiten huilt ie, en ik heb een brok in mn keel.
    En mn man snapt het niet. "Joh, dat komt vanzelf goed", zegt ie. En waarschijnlijk heeft ie hartstikke gelijk. Kon ik af en toe maar zo nuchter zijn....

Ik wilde gewoon even mijn verhaal kwijt.

2. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte! Is ook hartstikke moeilijk om je kleintje huilend achter te laten. Gaat het daarna wel goed? Zijn de tranen snel over?

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ach, dat is naar.
    Ik had het met mijn dochter in de zomervakantie: andere juffen en haar vriendjes op vakantie, dikke tranen steeds, verschrikkelijk.
    Het breekt je hart inderdaad. Meestal trekt het snel weer bij als je weg bent, maar leuk is anders. Sterkte hoor!

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Herkenbaar hoor! Ik heb helaas een dochter die heel erg gehecht is aan een bepaalde leidster en de rest krijgt vrij weinig voor elkaar bij haar. Soms is er helemaal geen vaste leidster en dan hoor ik eigenlijk altijd dat het heel slecht ging die dag :(. Is het verdriet bij jouw zoontje nog wel een keer over?

5. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Bedankt voor de reacties!
    Onze creche heeft een app. Daar krijg ik elke dag fotoos en een verhaaltje over mijn zoon.
    En tot nu toe staat hij steeds lachend op de foto en is hij druk aan het spelen. Ik maak me dus ook zorgen om niks. Al heeft ie vaak 's ochtends nog echt wel moeite hoor. In de loop vd dag gaat het vaak beter.

6. Veera

Veera Niet meer actief

Huilend achterlaten is ook moeilijk! Gaat helemaal tegen je gevoel in. Maar ik heb zelf op een kdv gewerkt en ik weet hoe snel het over is en hoeveel ze het dan naar hun zin hebben. En wat het kdv juist allemaal bijdraagt aan hun ontwikkeling! Dus die gedachte troost mij :)

7. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Huilend afleveren is nooit fijn. Mijn zoon huilt ook bij het afscheid nemen. Ben ik buiten beeld dan is hij ook gelijk stil. Past ook bij de leeftijd. De extra dagen komen wel tegelijk met de fase van verlatingsangst. Je kunt ook altijd even bellen om te vragen hoe het gaat. Waarschijnlijk hoor je dat hij lekker aan het spelen is en dan zit jij veel prettiger op je werk. Mocht het niet goed gaan dan zou je kunnen kijken naar andere oplossingen.

8. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Huilend afleveren is zeker niet leuk! Maaaaaar ik kan je uit ervaring vertellen (zelf werkzaam in de kinderopvang al 15 jaar) dat het huilen bij 9 van de 10 kindjes binnen 10min over is :)

Maar verschillende leidsters is rot. Soms kan het niet anders helaas....

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Is een gastouder san niets voor jullie? 1 gezicht, vertrouwd?

10. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend 3 verschillende :(.. Maar soms kan t idd niet anders.. Wij hebben er ook 3.. Maar wel hetzelfde don leidster 1 en 2 en vrijdag leidster 1 en 3.. Onze dochter gaat met een grote lach naar de leidster toe maakt haar niet zoveel uit.. tenzij ze een invaller heeft omdat een van hun met vakantie is of ziek is.. Ze heeft haar voorkeuren maar t ligt ook heel erg hoe de leidster zijn! Ging haar een keer ophalen en toen zat ze huilend overstuur aan tafel met 3 soepstengels voor de neus en vervangende leidster zat met andere ouders te praten en geen oog voor de mijn kind op dat moment! Heb me nog noooooit zo ongelukkig gevoelt! En haar nog nooit zo opgehaald! Hier ook een melding van gemaakt.. dus t ligt er echt aan de mensen hoe ze zijn daar.. maar dat meisje hoeft niet meer terug tekomen op de groep als t aan mij ligt!

11. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ja, het hoort idd bij deze leeftijd, ik weet het. En idd, na enkele minuten is het echte verdriet alweer over. Maar ik baal ook gewoon van die 3 verschillende juffen.
    Gastouder zou idd een optie zijn maar dit kdv zit bij mijn dochter in de school en dat is logistiek nogal handig.
    En gelukkig gaan we over 2 maanden van 3 dagen naar 2 dagen. Dat scheelt alweer.
    Bedankt voor jullie reacties. Soms is het zó fijn om gewoon even je verhaal te doen!

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik snap je reactie helemaal. Het is gewoon heel naar om je kindje zo verdrietig te zien. Maar misschien helpt het je om te bedenken dat het niet alleen geen kwaad kan, maar dat het zelfs goed kan zijn voor zn ontwikkeling op deze leeftijd. Inmiddels is hij als het goed is zeker genoeg gehecht en is het ook goed om eens bij andere (lieve) verzorgers te zijn. Hij wordt hier alleen maar makkelijker van en leert dat mensen die hij niet goed kent ook heel lief en leuk kunnen zijn. Hierdoor gaat hij straks misschien makkelijker mee met een papa of mama van een nieuwe vriendje of heeft hij minder last bij het wennen op school of bij een nieuwe hobby etc. Juist kindjes die van nature wat meer eenkennig zijn kunnen er echt baat bij hebben om te zien dat nieuwe mensen ook snel veilig en vertrouwd kunnen voelen.

13. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Zó herkenbaar wat je schrijft! Ik heb dat ook hoor: mijn jongste gaat nu voor het eerst naar een kdv met 15 mnd. Zijn zussen zijn nooit geweest. Hij vindt andere kindjes en nieuw speelgoed hartstikke leuk, maar hij is nog steeds ontzettend eenkennig. Vandaag de intake en dan bloedt mijn hart echt voor hem, hoor! Nu mocht hij gewoon weer mee naar huis, maar straks ziet 'ie gewoon zijn moeder weglopen en weggaan...zonder hem! Ik weet dat het vast wel gaat wennen, maar voor zo'n klein ventje vind ik het soms toch wel een Groot Ding.

14. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Bedankt voor deze reactie. Ik denk er idd ook zo over. En ga er ook vanuit dat ie er later alleen maar profijt van zal hebben. Mijn dochter hing ook altijd heel erg aan 1 of 2 juffen. Ze heeft ook 4 jaar die juffen gehad, nauwelijks afwisseling. Toen vond ik dat fijn. Maar mijn dochter heeft vrij lang "last" gehad van verlatingsangst, zelfs nog tot een jaar of 2 geleden.
    Ik hoop dus dat mijn zoon daar veel minder last van zal krijgen.

15. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik vind het ook echt een groot ding hoor. Maar het is ook echt wel goed (en leuk!) voor kindjes. Lekker met andere kindjes/speelgoed spelen.
    Komt echt helemaal goed. (Hoor mij nou, zit ik jou gerust te stellen terwijl ik zelf zo onzeker ben hierover :))

Deel Deze Pagina