Borstvoeding alleen de eerste week?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Moekje, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Beste Lactatiedeskundige,

Zodra ik wist dat ik zwanger was heb ik besloten geen borstvoeding te willen geven.
    Omdat ik een erg grote cup heb (i en inmiddels door de zwangerschap Cup J) en erg gevoelige en teruggetrokken tepels heb heb ik deze keuze gemaakt.
    Echter ben ik zelf erg allergie gevoelig en nu twijfel ik om misschien de eerste week borstvoeding te geven zodat onze kleine man toch colustrum binnen krijgt.
    Hier schijnen veel anti stoffen in te zitten en gezien de aanleg voor allergie die het kind ongetwijfeld zal hebben lijkt dit mij wel erg belangrijk.
    Ook ben ik benieuwd hoe je na een week moet afbouwen en hoe dit met stuwing e.d. zit.

Graag zou ik uw mening betreffende dit verhaal horen.

Vriendelijke groet,

Moekje

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Stuwing:
    Dit komt vooral de eerste week voor. Meestal tussen dag 3 en 5. Hoeft niet, maar vaak wel.
    Leg je kindje z.s.m. na geboorte aan de borst en leg hem de eerste dagen 10-12x per dag aan.
    Mocht je stuwing krijgen, dan raad ik je aan om na een voeding nog na te kolven.
    Zorg dat je kindje goed aan de borst hapt.
    Gezien je cupmaat zou ik de rugbyhouding gebruiken. Je kan ook je kindje op tafel leggen en je borst ook, hierdoor kan je je kindje goed zien en is je borst ook goed ondersteund.

Het kan een idee zijn om een preventief gesprek te hebben met een lactatiekundige bij jou in de buurt die je tips&tricks kan geven voor het goed aanleggen.

Geniet van je zwangerschap.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina