Hallo, Mijn kleine man is nu 3,5 week oud en duidelijk verborgen reflux, dit werd bevestigd door de jeugdarts van het consultatiebureau. Ik zit midden in een discussie met mijn huisarts en de jeugdarts. De jeugdarts vertelde mij dat het indikken van voeding bij borst gevoede kindjes niet veel invloed heeft en waarschijnlijk het probleem alleen zal 'verdoezelen'. Nu wil mijn huisarts mij niet doorverwijzen naar de kinderarts omdat hij vind dat ik voor de voeding wat lepeltjes johannespitmeel moet geven en als dat niet wil moest ik maar over op flesvoeding. Wat is jouw mening? Werkt het indikken van voeding bij borstgevoede kinderen of heeft het weinig effect voor de reflux? Alvast bedankt!
Je kunt inderdaad wat afgekolfde moedermelk aanlengen met Johannesbroodpitmeel, en dit geven voordat je je baby de borst geeft. Dat is op zich een goed advies van je huisarts. Het tweede advies om dan maar over te gaan op de fles vind ik minder. Er zijn te veel voordelen aan het geven van borstvoeding. Volgens mij zou hij dat niet mogen adviseren. Als de klachten blijven zou ik inderdaad vragen om doorgestuurd te worden naar een kinderarts. Die kan een maagzuurremmer voorschrijven zodat als de maaginhoud wat omhoog komt het de slokdarm van je baby niet meer irriteert en de pijnklachten verminderen. Meestal groeit een baby na een tijdje over de reflux heen. succes! Linda