Onze zoon is maandag 6 weken. Hij heeft behoorlijk last van verborgen reflux: hij gilt het dan uit en ruikt erg zuur. Overdag draag ik hem vaak bij me in de draagdoek en in zijn box slaapt hij op zijn buikje. 's Nachys heeft hij er meer last van: in zijn wieg leggen we hem bij voorkeur op zijn rug. Heb zijn hoofdeinde al wat verhoogd dmv boeken en houd hem rechtop na een voeding. We willen nu proberen om zijn late voeding (rond 11/12 uur) iets te verdikken met johannesbroodpitmeel (Nutrition). Ik wil graag beginnen met de minimum hoeveelheid (1 schepje ipv 2) en die mengen met gekolvde borstvoeding. Deze voeding krijgt hij nu ook met fles om hem hier aan te laten wennen. We gebruiken de Tommee Tippee fles. Ik vroeg me af of ik een andere speen moet kopen omdat de melk anders niet meer 'past' als die ingedikt is. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb ergens nog een 3fasespeen liggen. (Ik wil voorkomen dat ik zo kostbare bv moet weggooien omdat het drinken niet lukt en pak dus het liefste meteen een speen van goede dikte). Alvast bedankt!
Heb je de nieuwe pakken nutriton of de oude pakken? Wij gebruikten eerst ook de tommee tippee en deden dan van de oude pakken 1 schepje per 100 cc voeding. Als je een nieuw pak hebt, zou dat maar een half schepje per 100 cc voeding zijn. Met die dikte gaat het net door de speen die standaard bij de TT zit. Let er wel op of de kleine wat binnen krijgt, soms blijft er net een pitje hangen in het gaatje van de speen.