Drijfmiddel peuterbadje? Welke?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Twingia, Aug 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Gebruiken jullie een drijfmiddel voor jullie dreumes in het peuterbadje?
    En wat gebruiken jullie dan?
    Ze kan loslopen, dus echt voor het peuterbadje ben ik aan het rondkijken.

Voor in het grote bad hebben we een swimtrainer.

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Onze zoon krijgt gewoon zwemvleugeltjes aan, maar hij is wel vrij groot.
    Er zijn volgens mij vrij kleine zwemvestjes, lijkt me voor die ukkies het meest prettig zitten.

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    In het peuterbadje krijgt onze dochter niets om, we zitten er zelf constant bij, dus ik vind het ook niet nodig.

4. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

Jan 28, 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier hetzelfde.

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    helaas in sommige zwembaden verplicht...hier de kleinste zwemvleugels van beco, maat 00. Maar als t aan mij lag idd zonder, helemaal als we met 2 ouders zijn.

6. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Hier ook!

7. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

Feb 18, 2013
    856
    62
    28
    Female
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Hier ook!!

8. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    Friesland
    Bij sommige zwembaden waar we komen is het idd verplicht, helaas.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Je kan zwemvleugeltjes proberen. Maar hier zeggen de badmeesters in het zwembad dat je best geen zwemband of babyswimtrainer gebruikt omdat de kans er is dat ze omslagen en met het hoofdje onder water komen te zitten, omgekeerd dus. Hier in het zwembad zijn deze dingen verboden. Je laat ze toch niet alleen in het water dus als ze nog te klein is voor zwemvleugeltjes dan best gewoon vasthouden.

10. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zwemvleugels: altijd! Zelf badjuf geweest en mijn kinderen gaan nooit zonder gedegen drijfmiddel in het water, ook geen peuter- of babybad, heb gezien welke levensgevaarlijke situaties konden ontstaan met kleine kinderen zonder.. Brr! Ben ook heel blij met zwembaden waar het verplicht is, hele goede zaak. Want 'ik ben er zelf bij' kan in een seconde niet zo zijn waarmee je echt gevaarlijke situaties kunt krijgen. Of denk eens aan een situatie waarin jijzelf onwel wordt als enige toezicht op een dreumes zonder drijfmiddelen? Nee, vindt het eigenlijk compleet onverantwoord zonder bandjes (heb je echt al in kleine maat!) of een ander goed drijfmiddel. Ja daarin ben ik gekleurd door mijn merk, maar het kan in een oogwenk echt gruwelijk verkeerd lopen :(

11. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    Friesland
    Zijn zwemvleugels van beco, maat 00 goed? Voor een meisjes met maat 86/92?
    Of nog andere tips?

12. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Waarschijnlijk zullen die prima zijn! Al zijn natuurlijk niet alle kindjes 'gelijk' wat betreft gewicht, breedte armpjes etc. Maar volgens mij zijn die tot 15kg dus dat moet je wel even in de gaten houden: hier wogen ze dat toen nog niet ;)

Andere merken waar je eventueel op kunt zoeken zijn Intex of Bema, maar zwemvleugels met printjes etc. voldoen ook gewoon: zolang je maar goed rekening houdt met het gewicht en hoe goed ze om de armpjes zitten.

Bepaalde zwemvesten kunnen ook prima, principe is vaak even anders als met zwemvleugels: is net wat je fijn vindt. Onze kinderen vinden het gewoon niet erg fijn iets op hun lijf verder.

Share This Page