Reflux en gevoelige darmpjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisalisalisa, 21 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    daarnet om 5u flesje gegeven en meneer heeft sindsdien zijn ogen nog niet dicht gedaan. pff is het nu honger of pijn of alle 2?
    Ik ben echt uitgeput

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw

Mijn zoontje was een grote beer. Stijgende lijn alom.
    Maar knallende reflux,tot ziekenhuis opname aan toe.
    Vast goed bedoeld maar het klopt niet,wat je zegt.

3. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Hij krijgt dus verdikte voeding? Zit daar Johannesbroodpitmeel in? Mijn zoontje kreeg daar vreselijke krampen en obstipatie van. Zijn gehuil was hartverscheurend.

Wij dikken Neocate in met Gelilact en als hij een keer niet goed kan poepen, dan geven we VSM Kindicol en leggen we een KipKep op zijn buik.

Hij heeft reflux overigens, dus ik begrijp hoe moeilijk en uitputtend het is :(

4. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Heb het even opgezocht, aardappelzetmeel dus :) Dat staat er wel om bekend dat het krampen kan veroorzaken :(

Persoonlijk zou ik voor twee weken een sterkere dieetvoeding in huis halen, Pepti of zelfs Hero Baby Allergy Care. Dat combineren met een zo langzaam mogelijke speen en dan kijken of hij daar van opknapt. Indikken kan je daarna altijd nog doen.

5. tinekuuuh

tinekuuuh Lid

19 apr 2012
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lijkt mijn verhaal wel van 3 jaar geleden. Hier was de oplossing omneo van nutrilon gewoon uit de winkel.. is ook wat dikker dus 2 vliegen in een klap van johannesbroodpitmeel werd de krampjes alleen maar erger.. voor reflux heeft mijn zoontje wel medicijnen gehad.. maar als het idd kma is. Zal deze voeding ook niet helpen.

6. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Beslist..
    we gaan zsm naar een nieuwe KA. Hopelijk kiezen we er een goede uit, die wel goed luistert.

Net weer een fikse huilbui gehad na zijn voeding, na wat gaviscon, wiegen en tutje (en een huilbui van een uur). Is hij nu al +- een kwartiertje stil/aan het slapen. Ik wel hem die gaviscon normaal niet meer geven omwille van zijn darmpjes maar hem zo zien afzien, dat hoeft ook niet meer.

stom dat het feestdagen zijn. Hopelijk kunnen we morgen al ergens terecht.

7. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    Bij een een KA kom je niet binnen een dag (normaal gesproken)
    Heb je geen goede huisarts die je kan helpen met zuurremmers of door kan sturen naar dietiste die een machtiging kan schrijven voor dieetvoeding?
    Een beetje goede huisarts kan ook wel aangeven wat je kindje heeft en eventueel zou de huisarts ook gelijk telefonisch kunnen overleggen met KA en samem alvast een beginplan kunnen maken.

Dan kan je erna alsnog op "controle" naar de KA.

8. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Vandaag eindelijk bij de KA geraakt!
    Zij was super vriendelijk en een echt luisterend oor! Oef!
    We voelden ons direct op ons gemak.. Ze constateerde ook zonder PH-metrie dat hij duidelijk reflux heeft maar stelde toch een PH metrie voor.. Aangezien die pas volgende dinsdag ten vroegste kan plaatsvinden schreef ze toch omeprazole voor.

ondertussen heeft hij zijn eerste dosis gehad en zijn we naar de winkel geweest om extra aanpassingen voor zijn bedje e.d.
    Alles maximaal opgehoogd en een bedverkleinertje aangeschaft..

Hopelijk heeft het snel effect. :)

9. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Fijn!
    Ik hoop ook een snel effect voor jullie.
    Hier werd het eerst erger met medicijnen maar met twee weken was het echt een groot verschil. Succes

Deel Deze Pagina